Situatie:
ik heb op de laptop OpenSuse R11 64bit snorren, met dualboot naar WinXP.
Uiteindelijk wil ik geheel over naar OpenSuse
De laatste weken zag ik dat de partitie van Linux aardig snel gevuld werd met de dagelijkse
updates!
Dus... middels een partitie programma (Paragon) heb ik onder WinXP de XP-partitie ca 15 Gb
kleiner gemaakt, en de vrij beschikbare ruimte naar een Linux Partitie (meen ReiserFS) geschoven.
Na een reboot: zwart scherm: GRUB error 17 en geen verdere boot-activiteiten.
Heb al op GoT en Google gezocht, maar kan even niet goed verder.
Wat kan ik het beste doen om te zorgen dat GRUB weer dual-boot werkt en doorstart?
Moet ik eerst een XP CD booten, en FIXMBR/FIXBOOT, en daarna met de Linux Setupdisk
GRUB initialiseren?
Let wel: het formatteren van de harddiske en complete clean install is ' not an option'
Mijn kennisniveau van Linux: ehmm.... groeiende met de dag, maar nog steeds rookie en 'nat achter de oren'
ik heb op de laptop OpenSuse R11 64bit snorren, met dualboot naar WinXP.
Uiteindelijk wil ik geheel over naar OpenSuse
De laatste weken zag ik dat de partitie van Linux aardig snel gevuld werd met de dagelijkse
updates!
Dus... middels een partitie programma (Paragon) heb ik onder WinXP de XP-partitie ca 15 Gb
kleiner gemaakt, en de vrij beschikbare ruimte naar een Linux Partitie (meen ReiserFS) geschoven.
Na een reboot: zwart scherm: GRUB error 17 en geen verdere boot-activiteiten.
Heb al op GoT en Google gezocht, maar kan even niet goed verder.
Wat kan ik het beste doen om te zorgen dat GRUB weer dual-boot werkt en doorstart?
Moet ik eerst een XP CD booten, en FIXMBR/FIXBOOT, en daarna met de Linux Setupdisk
GRUB initialiseren?
Let wel: het formatteren van de harddiske en complete clean install is ' not an option'
Mijn kennisniveau van Linux: ehmm.... groeiende met de dag, maar nog steeds rookie en 'nat achter de oren'
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels