AVCHD formaat importeren in iMovie '08

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Sinds kort heb ik een Sony HDR-TG3E HD camcorder en ik neem films op, op AVCHD formaat. Ik krijg echter in iMovie '08 de bestanden niet geimporteerd. Op diverse fora zie ik enkele successtories van gebruikers die het wel voor elkaar krijgen, ik echter niet... de bestanden, vanuit iMovie '08, worden op de memorystick (bij aangesloten cam op USB) niet herkend.

Wat doe ik fout?

Apple | Marantz | B&W

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Werkt handmatig importeren wel (gewoon slepen)? Ik krijg met automatisch importeren namelijk ook een fout van mijn camera (HD mp4-bestanden). Wanneer ik handmatig toevoeg lukt het wel prima :)

• Ron_Tweaker
Als ik bestanden vanuit mijn camera in iMovie handmatig versleep in "sleep media hiernaartoe om een nieuw project aan te maken" worden de bestanden niet gekopieerd, of moet dit via Finder?

Apple | Marantz | B&W

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik kan de bestanden van mijn sony hdr-sr7e video camera prima importeren, vraag alleen niet wat voor output resultaat die apple er van maakt....

Imovie verwijderd 5.1 geluid.
Imovie kan niet de native resolutie van 1440*1080i importeren, dus begint meteen met scalen..
Imovie export resultaat heeft een te hoog gamma tov het bron materiaal.
Imovie export kan niet op hd kwaliteit naar een dvd als avchd of naar een bd schrijven.

Ik raad je aan windows producten te gebruiken totdat apple iets fatsoenlijks op de markt brengt.

[ Voor 9% gewijzigd door cycloon_ op 14-12-2008 18:03 ]

http://specs.tweak.to/9714

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Is Adobe Premiere ook geen oplossing, voordat je naar de Windows grijpt? Ik gebruik het al een tijd, naar volle tevredenheid. Heb ook Final Cut Express gebruikt, dat beviel nauwelijk. Vooral de exportmogelijkheden waren belachelijk.

• cycloon_
baviaan schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:06:
Is Adobe Premiere ook geen oplossing, voordat je naar de Windows grijpt? Ik gebruik het al een tijd, naar volle tevredenheid. Heb ook Final Cut Express gebruikt, dat beviel nauwelijk. Vooral de exportmogelijkheden waren belachelijk.
Ik ken premiere niet, maar wel dat het +- 1000euro kost. Is een beetje duur voor wat home video bewerkingen..
Ik had laatst ook nog toast geprobeerd, alleen kan je daar dus helaas geen filmpjes mee samenvoegen.

Ik kies liever ook geen windows, maar ik zie op het moment gewoon geen alternatief.

• Digistorm
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Wat vind je dan zo belachelijk aan de export mogelijkheden van Final Cut (Express)? Ik gebruik het al een hele tijd naar volle tevredenheid. Doel je dan op exporteren naar HD?

Hier stond achterhaalde informatie…

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb met mijn Sony sr290e ook lang gezocht naar een manier om videomateriaal te importeren in iMovie '08. Normaal importeren ging alleen met het omzetten van het materiaal met de gepaarde kwaliteits verlaging.

Wat ik op een gegeven moment op internet vond was de direct burn functie te gebruiken. Het 'signaal' werd door iMovie opgepikt en ik kon het filmmateriaal zonder probleem (lees: kwaliteitsverlies) importeren.

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

• cycloon_
Jur_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:26:
Ik heb met mijn Sony sr290e ook lang gezocht naar een manier om videomateriaal te importeren in iMovie '08. Normaal importeren ging alleen met het omzetten van het materiaal met de gepaarde kwaliteits verlaging.

Wat ik op een gegeven moment op internet vond was de direct burn functie te gebruiken. Het 'signaal' werd door iMovie opgepikt en ik kon het filmmateriaal zonder probleem (lees: kwaliteitsverlies) importeren.
Ik kan nergens iets vinden over een direct burn functie in imovie, wel zoiets dergelijks in idvd.
Maargoed dan heb je nog steeds het probleem dat je geen blu-ray kan branden en het gemis aan 5.1 geluid.

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

En hoe reƫel is dat 5.1 geluid dan? Is dat niet meer een gimmick dan echt iets functioneels als alle microfoons op elkaar gepropt zitten? Geklapper van de wind in 5.1? ;) Als je serieus 5.1 geluid in je films wilt gebruiken zul je toch al gauw uitwijken naar een programma waarin je dit geluid ook werkelijk kunt bewerken, zoals Final Cut of Premiere, i.m.h.o.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌄ + āŽ‹

Ik heb dezelfde camera, en als je serieus aan de slag wil met video (zonder meteen 1000+ euro kwijt te zijn) kan ik je Final Cut Express aanraden. Dat kan wel met de camera overweg, ook op de native resolutie. De 5.1 audio (gimmick?) wordt wel gedownmixed naar stereo, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n issue. Final Cut Express biedt ook een stuk meer editing mogelijkheden, waar iMovie 08 eigenlijk vrijwel niets biedt.

Launching containers into space

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Buiten het feit dat 5.1 mixen meestal niet van 1 bron komen, kan ik me bij het ogenschijnlijke budget van de TS, gezien het feit dat Final Cut Pro (met echte 5.1 support) te duur gevonden wordt, niet voorstellen dat het 5.1 dat op de film komt van betekenisvolle kwaliteit zal zijn. Sowieso is dat met ingebouwde microfoontjes niet echt het geval. Als je 5 of meer losse tracks kon opnemen met je camera was het een heel ander verhaal, maar die 5 losse microfoons kosten minstens net zoveel als een Final Cut Pro licentie ;)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌄ + āŽ‹

Digistorm schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:59:
Buiten het feit dat 5.1 mixen meestal niet van 1 bron komen, kan ik me bij het ogenschijnlijke budget van de TS, gezien het feit dat Final Cut Pro (met echte 5.1 support) te duur gevonden wordt, niet voorstellen dat het 5.1 dat op de film komt van betekenisvolle kwaliteit zal zijn. Sowieso is dat met ingebouwde microfoontjes niet echt het geval. Als je 5 of meer losse tracks kon opnemen met je camera was het een heel ander verhaal, maar die 5 losse microfoons kosten minstens net zoveel als een Final Cut Pro licentie ;)
Precies :) En daarom neem ik genoegen met de stereo-mixdown. ;)

Launching containers into space

• Ron_Tweaker
Het rare is; ik had mijn Sony net even aan mijn Mac gehangen en nogmaals de importeeractie uitgeprobeerd. Hij deed weer niks. Hij kon de CPI en de MST files niet openen. Vervolgens ging ik even op internet, op zoek naar andere alternatieven en plotseling kwam iMovie met de mededeling of ik alle films op de camera wilde importeren, dit duurde wel even voordat de melding kwam, maar toch... ik heb alles uiteindelijk succesvol in iMovie geimporteerd.

Is dit normaal gedrag van iMovie?

Apple | Marantz | B&W

• cycloon_
Let op, imovie maakt van je hd materiaal sd materiaal zodra je het naar dvd zet. Maw je kan geen avchd of bd schijf maken.

[ Voor 38% gewijzigd door cycloon_ op 26-12-2008 11:05 ]

Pagina: 1