Games reviews - systeemeisen

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola :)

Allereerst mijn complimenten voor de vele reviews die de laatste tijd geschreven worden :)

Nou kan ik een lang verhaal lang of kort maken, en ik denk dat ik maar voor het 2e ga: is het mogelijk om bij de conclusie van reviews van games of (voor zover van toepassing) andere software een lijstje te maken met minimale en gebruikte systeemspecs? Dat is m.i. voor de lezer zeker interessant - die weet dan meteen of hij of zij een spel uberhaupt wel zal kunnen draaien of niet. Ook geeft het een inzicht in hoe een spel presteert onder niet maximale danwel gemiddelde omstandigheden - er vanuitgaand dat niet iedere games reviewer het snelheidmonster van het jaar heeft staan ;) Ik denk dan aan iets als "met het gebruikte testsysteem liep alles als een zonnetje op resolutie zus en zo" etc.

Moet volgens mij vrij simpel te doen zijn, en voegt zeker nuttige info toe :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 16:53

Tweakjur

Redacteur
The Eagle schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:13:

Allereerst mijn complimenten voor de vele reviews die de laatste tijd geschreven worden :)

Nou kan ik een lang verhaal lang of kort maken, en ik denk dat ik maar voor het 2e ga: is het mogelijk om bij de conclusie van reviews van games of (voor zover van toepassing) andere software een lijstje te maken met minimale en gebruikte systeemspecs? Dat is m.i. voor de lezer zeker interessant - die weet dan meteen of hij of zij een spel uberhaupt wel zal kunnen draaien of niet. Ook geeft het een inzicht in hoe een spel presteert onder niet maximale danwel gemiddelde omstandigheden - er vanuitgaand dat niet iedere games reviewer het snelheidmonster van het jaar heeft staan ;) Ik denk dan aan iets als "met het gebruikte testsysteem liep alles als een zonnetje op resolutie zus en zo" etc.

Op zich een punt waar we denk ik wel iets mee kunnen. We hebben er zelf overigens ook al vaker over gesproken. Bedenk alleen wel dat we multiplatformgames die óók op pc komen, vrijwel nooit op de pc testen. Neem bijv. Need for Speed Undercover, die komt ook op pc, maar ik heb 'em op de Xbox 360 gespeeld, omdat. Dan kunnen we uiteraard nog wel de aanbevolen specs opzoeken, maar daar kunnen we verder geen oordeel meer aan hangen (i.e.: 'spel liep op dit en dit systeem op die en die resolutie goed' zit er dan dus niet in).

Ook nog iets.. als je systeemeisen erbij krijgt, wil je dan de minimum specs of de aanbevolen specs?

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Beide lijkt me. In een tabelletje naast elkaar kost dat niets extra.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Minimum, aanbevolen en als in de praktijk de aanbevolen systeemeisen te licht of te zwaar zijn daar een opmerking bij.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dirk schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:26:
Beide lijkt me. In een tabelletje naast elkaar kost dat niets extra.
Wel ruimte. En daar moet je zuinig mee om gaan.

🌞🍃

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

Cyphax

Moderator LNX
Ik mis bij reviews van PC-spellen vaak de ervaring met de gebruikte PC. Het zal wel goed lopen op een high end PC, maar wat dan met de minder snelle, maar zeker niet goedkope en/of ongebruikelijke mid-range? Het is wat mainstream allemaal, ik zou een pagina met wat uitbreidingen of tests helemaal niet erg vinden. :)
(dan heb ik meer aan de review dan alleen de mening van de reviewer)
Alleen minimale systeemeisen zijn a) meestal niet zo heel accuraat (bij minimale eisen is het spel vaak hooguit op te starten, maar speelbaar niet zo zozeer) en b) die kan ik toch wel terugvinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 14-12-2008 23:43 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien een onhover mocht er veel animo voor zijn, maar geen ruimte.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:13:

Het geven van de minimum-systeemeisen is m.i. in de praktijk niet echt nuttig: minimum is in 90% van gevallen niet prettig speelbaar. Het staat natuurlijk wel leuk ter info maar echt interessant is het niet. Dan zijn de aanbevolen systeemspecs beter. Als je daar onder zit weet je dat het kut draait, zit je daar op/of boven dan draait het goed.

Voor de PC reviews ben ik het er mee eens dat het wel leuk zou zijn om te lezen op welk systeem de reviewer het gespeeld heeft, maar je verwacht eigenlijk dat een reviewer een beest van een machine gebruikt voor de review - zodat de game volledig zoals die is beoordeeld kan worden.

Over multiplatform: eigenlijk zou je eens een poll moeten doen. Veel multiplatform games worden op de console gereviewed, dat terwijl ik vermoed dat het merendeel van de Tweakers toch PC-georienteerd is. In dat geval zou ik liever meer PC reviews van games zien ipv consoles.

Wat ik wel graag nog zou zien zijn linkjes naar het betreffende forumtopic van het spel. Die worden niet altijd opgenomen en/of niet expliciet gelinked.

Verder top dat er steeds meer gereviewed wordt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 09:32 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als de minimum en aanbevolen systeemeisen toch neergezet worden, is het niet mogelijk om er tussenin dan de specs te zetten van het gebruikte systeem?

Idee:
MinimumGebruiktAanbevolen
XP SP2XP SP3Vista SP1
P4 3,0GHzE8400 3,0GHzE6750 2,66GHz
8600GT/2600proHD 48508800GT/HD3870
4GB vrije ruimte6GB vrije ruimte6GB vrije ruimte

Desnoods rechts van aanbevolen als het betere specs zijn dan de aanbevolen PC.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1