Hoi,
Ik probeer al een tijdje GTA 4 goed draaiende te krijgen op mijn PC. Ik verbaas me soms over de benchmarking en de lage fps die ik heb. Ik heb al veel geprobeerd om een hogere fps te krijgen. zoals -windowed in de commandline.txt, de setting veranderen, driver updaten. Het helpte allemaal niet (veel).
Hier laat ik even wat benchmarks zien:
Dit had ik toen ik het spel voor het eerst startte:
alvast bedankt.
PS ik weet dat mijn videokaart niet de beste is. Ik ga alleen geen nieuwe kopen om GTA 4 goed te kunnen spelen...
Ik probeer al een tijdje GTA 4 goed draaiende te krijgen op mijn PC. Ik verbaas me soms over de benchmarking en de lage fps die ik heb. Ik heb al veel geprobeerd om een hogere fps te krijgen. zoals -windowed in de commandline.txt, de setting veranderen, driver updaten. Het helpte allemaal niet (veel).
Hier laat ik even wat benchmarks zien:
Dit had ik toen ik het spel voor het eerst startte:
En dit haal ik in safemode:Statistics
Average FPS: 5.91
Duration: 39.23 sec
CPU Usage: 57%
System memory usage: 68%
Video memory usage: 85%
Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (59 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8500 GT
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7200 @ 2.53GHz
Opmerkelijk is dat als ik de setting van safemode gebruik, alleen dan met 1650 x 1050 dat dan de fps weer rond de 5 gaat zitten. Ook is de cpu usage veel hoger in safemode dan in de eerste benchmark. Ik wil graag de optimale settings voor mijn PC met GTA IV, dus een redelijk mooi beeld met een vrij hoge fps. Alleen is dat moeilijk uit te zoeken, dus misschien kunnen jullie me helpen. Welke resolutie zal ik moeten gebruiken (met een 22'' beeldscherm)? En welke settings? hogere cpu usage? Weten jullie iets dat ik nog bij commandline.txt kan typen wat de nodige extra fps kan geven?Statistics
Average FPS: 22.53
Duration: 37.19 sec
CPU Usage: 75%
System memory usage: 65%
Video memory usage: 48%
Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (56 Hz)
Texture Quality: Low
Render Quality: Low
View Distance: 1
Detail Distance: 1
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8500 GT
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7200 @ 2.53GHz
alvast bedankt.
PS ik weet dat mijn videokaart niet de beste is. Ik ga alleen geen nieuwe kopen om GTA 4 goed te kunnen spelen...