Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Abilunon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hoi,

Ik probeer al een tijdje GTA 4 goed draaiende te krijgen op mijn PC. Ik verbaas me soms over de benchmarking en de lage fps die ik heb. Ik heb al veel geprobeerd om een hogere fps te krijgen. zoals -windowed in de commandline.txt, de setting veranderen, driver updaten. Het helpte allemaal niet (veel).

Hier laat ik even wat benchmarks zien:

Dit had ik toen ik het spel voor het eerst startte:
Statistics
Average FPS: 5.91
Duration: 39.23 sec
CPU Usage: 57%
System memory usage: 68%
Video memory usage: 85%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (59 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8500 GT
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7200 @ 2.53GHz
En dit haal ik in safemode:
Statistics
Average FPS: 22.53
Duration: 37.19 sec
CPU Usage: 75%
System memory usage: 65%
Video memory usage: 48%

Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (56 Hz)
Texture Quality: Low
Render Quality: Low
View Distance: 1
Detail Distance: 1

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8500 GT
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7200 @ 2.53GHz
Opmerkelijk is dat als ik de setting van safemode gebruik, alleen dan met 1650 x 1050 dat dan de fps weer rond de 5 gaat zitten. Ook is de cpu usage veel hoger in safemode dan in de eerste benchmark. Ik wil graag de optimale settings voor mijn PC met GTA IV, dus een redelijk mooi beeld met een vrij hoge fps. Alleen is dat moeilijk uit te zoeken, dus misschien kunnen jullie me helpen. Welke resolutie zal ik moeten gebruiken (met een 22'' beeldscherm)? En welke settings? hogere cpu usage? Weten jullie iets dat ik nog bij commandline.txt kan typen wat de nodige extra fps kan geven?

alvast bedankt. _/-\o_

PS ik weet dat mijn videokaart niet de beste is. Ik ga alleen geen nieuwe kopen om GTA 4 goed te kunnen spelen...

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:08
In de eerste benchmark is duidelijk de videokaart de bottleneck, aangezien je CPU niks aan het doen is. In het tweede geval is je CPU de bottleneck.

Je zou dus in bij de settings van je tweede bench het grafisch iets hoger kunnen zetten, maar meer dan die 22fps ga je blijkbaar niet halen met die cpu...

SRK35ZS-W

• Abilunon
  • Niet online
Tja ik kan gaan overclocken, alleen weet ik niet of dat wel kan met een hp computer die gewone koeling heeft...

En ik heb nog een vraagje. Steeds als ik mijn PC opstart dan start rockstar social club ook op. Zelfs als ik het uitvinkt bij msconfig. Weet iemand hier een oplossing voor?

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Abilunon schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:20:
Tja ik kan gaan overclocken, alleen weet ik niet of dat wel kan met een hp computer die gewone koeling heeft...

En ik heb nog een vraagje. Steeds als ik mijn PC opstart dan start rockstar social club ook op. Zelfs als ik het uitvinkt bij msconfig. Weet iemand hier een oplossing voor?
Klik eens met je rechtermuisknop op het RGSC icoontje in je tray, zet het daar uit.

It takes one to know one...

• Abilunon
  • Niet online
Klik eens met je rechtermuisknop op het RGSC icoontje in je tray, zet het daar uit.
inderdaad dat helpt :)

En over dat overclocken, is dat wel te doen met een gewone hp computer? Specificaties: http://h10010.www1.hp.com...4546-3733085-3771839.html

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:03
Abilunon schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:15:
[...]

En over dat overclocken, is dat wel te doen met een gewone hp computer?
Waarschijnlijk niet want meestal zijn de overclock functies in de bios bij oem computers geblokkeerd.

Flickr - Strava

Pagina: 1