HELLUP

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11
heb net beos personal geinstalleerd......
mijn NVidia heb ik aan de praat gekregen :) .... maar daar heb je natuurlijk niks aan als je geen geluid hebt :(
Mijn modem fucntioneerd ook nog niet.. dus moet ik de hele tijd switchen tussen BeOS en MS om te kunnen I-netten.

wie kan me helpen *D met drivers en andere shit??
gegevens:
soundblaster PCI 128
modem: conexant 56k

thnx

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
iemand???

het is newbie, maar toch.... al het begin is moeilijk ;)

maar die staat er niet

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Kijk eenz op www.bebits.com is heleboel zooi te vinden voor BeOS :)

• hobbeldebobbel
al geprobeerd.... hij herkent mijn geluidskaart niet :'( ... ook niet met de ensoniq drivers... terwijl er toch in het devices menu staat dat het een ensoniq is en dat het een soundblaster PCI 128 is......

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
niemand?? :'(

maar die staat er niet

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Zo te zien is die conexant een winmodem en heeft ie geen LT of PCTel chip bij zich...het is een interne neem ik aan?
Die soundblaster zou het meteen moeten doen...je kan geneen audiodevice kiezen bij preferences->media?

Owja: het is misschien makkelijk om voortaan [BeOS] in de titel erbij te zetten...dan vind ik em wat makkelijker...

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• hobbeldebobbel
Op donderdag 01 maart 2001 22:42 schreef Idéfix het volgende:
Zo te zien is die conexant een winmodem en heeft ie geen LT of PCTel chip bij zich...het is een interne neem ik aan?
klopt.... het is inderdaad een intern modem. zal dus waarschijnlijk niet gaan lukken. Heb de hoop al opgegeven, of iemand moet een patch geschreven hebben voor BeOS ofzo :)
Die soundblaster zou het meteen moeten doen...je kan geneen audiodevice kiezen bij preferences->media?
nee helemaal niks!... nouja allen "none in" dan. Maar dat zal wel neit de bedoeling zijn!

maar die staat er niet

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

"none in" is de default, welke je niet moet hebben om er wat geluid uit te krijgen...:)

die kaart geeft in devices window ook geen conflict en heeft een irq + dma gekregen?

Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• hobbeldebobbel
irq had ie een conflictje mee.. althans.. hij deelde irq9 met usb en modem.... dus heb ik hem verplaatst naar een ander slot en toen had ie irq 5 en geen conflict.....

Ik geloof neit dat ie DMA toegewezen heeft gekregen. Hij doe ja dat dan... als je in devices gaat kijken dan staat er iets van sound... en volgens mij kan je dan alleen irq5 kiezen... maar niks van dma! of toch wel...welke dma moet ie dan krijgen?

maar die staat er niet

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Hmm... mijn soundblaster 16 (isa kaartje) gebruikt irq 10 en dma 1 en 5.
In devices staat hij als:
Soundblaster ViBRA 16 PnP (audio)
Soundblaster ViBRA 16 PnP (game)

Als er bij jou alleen sound staat en niet de naam van de kaart denk ik dat ie die kaart toch niet goed herkent...

Pagina: 1