• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-05 00:03
Ik heb op mijn pc een probleem tijdens het spelen van spelletjes hij doet het dan wel maar zodra ik in gevecht kom of een missie speel ( veel geheugen gebruik ) krijg ik een BSOD of crashed de applicatie.

is dit een geheugen problemeem of is het mijn videokaart?

mijn specs :

abit in9 max32
asus 8600GT
e6400 c2d
400watt cheapass voeding
4GB DDR2 pc2-6400 corsair
Monitor : acer al1916w

ik heb zelf al geprobeerd nieuwe drivers te installeren, en de bios gereset maar het probleem blijft?

hopelijk heeft iemand een oplossing, in de faq vind ik hier niks over.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Door de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen kan je bevestigen of uitsluiten dat het een probleem is van je geheugen of van je videokaart.

Ook de Windows XP en 2000 BSOD guide kan je doornemen en zoeken op je foutcode wat een mogelijk probleem is.

Ook zeg je dat je een cheapass voeding hebt, het kan zijn dat die instabiele waarden levert onder belasting en dus langzaam aan je hardware aan het frituren is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Omdat je aangeeft dat dit vooral onder zware belasting gebeurt, denk ik net als hierboven dat het aan de cheapass voeding ligt. Ik vind 400 Watt niet zo heel ruim voor je setup en denk dus dat je voeding tegen zijn max aanzit om stabiel te zijn. Dit is wel vaker een probleem met merkloze voedingen.
Dat dus eens testen, voeding uit andere pc halen/lenen ofzo?

Verwijderd

400 watt is meer dan genoeg , maar dan moet het wel een goede voeding zijn , en geen trust sweex ectr,