Toon posts:

Heelluuuppp!!!! nieuwe pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een A7V133 moederbord met een Thunderbird 1200 gekocht. Na het inbouwen en controleren start de pc niet op.
Eigenlijk start de pc wel op, maar de monitor springt niet aan. Wat kan ik over het hoofd hebben gezien?
Alle switches staan op auto ik heb 133mhz geheugen, een Ati Radeon DDr 64 Mb video kaart een een Asus kast.

Bedankt voor de hulp.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Krijg je wel de gebruikelijke PIEP te horen??

als je die wel hoort maar het beeld komt niet op dan zou ik als ik jou was ff proberen je grafische kaart wat aan te drukken...

GreetZZ

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

wowskie niet zo snel...leg 's ff uit wat je precies gedaan hebt..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg in het begin een hele lang aanhoudende piep te horen. Hierna heb ik hem uitgezet alles aangedrukt en de piep was weg.
Ik hoor nu helemaal geen piep meer, maar alles lijkt wel normaal te reageren, buiten mijn monitor die niet aanspringt.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

kan je een andere videokaart proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeer, maar geen ander resultaat. Ook de monitor veranderd, maar weer niks.

Verwijderd

Hmz..niet dat ik een wizzkid ben op dit gebied maar ik heb ook eens zoiets gehad. Die AGP sloten vragen nog weleens om een brutere aanpak. Net nadat ik mijn P3-450 kocht(2 jaar geleden) propte ik er een nieuwe videokaart in en kreeg dus ook een piep en verder niets. Bloed zweet tranen en veel koffie. Heb alles eens nagelopen en nu bleek dat ik de videokaart niet goed aangedrukt had. De kaart moet je echt een keer horen klikken in je AGP slot. En een andere PC had de nukken...daar heb ik de kabel van de videokaart afgehaald en toen opgestart. Geen problemen meer...als ie opgestart is kabeltje erin en je hebt weer beeld. Klaar is klara..tenminste..dat zijn mijn ervaringen.

Greetz,

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

ff je geheugen in een andere bank proppen kan ook nog wel eens helpen...

Verwijderd

IDE kabel verkeerd om op 't moederbord????

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

lange piep he... nou dan zit er wat los
meestal is het dan je RAM modules, maar het kan ook je AGP kaart zijn die wat losjes in zit. Hoe to oplossen
haal eerst al je RAM modules eruit. Stop ze stuk voor stuk erin en druk ze nog steviger aan voor dat je ze dicht clipt. Dan start je op. Is het weer hetzelfde probleem. Dan haal je je AGP kaart eruit en die stop je er weer erin maar die druk je nog steviger aan dan dat je eerst deed. Dan start je dus weer op. Als er dan nog problemen zijn dan moet je ffies navragen bij de winkel waar je stuff vandaan hebt om het te laten testen. :7

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

Doet ie et nou eigenlijk al?:?

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad, bleek dat m'n videokaart plotseling standaard TV-out selecteerde, dus probeer eens de toetsencombi waarmee je switched van TV-out naar monitor....hope it'll help.. :)

Verwijderd

Ik ken het probleem maar weet geen oplossing. Ik heb namelijk een gloednieuwe Aopen AK72. Ik start de comp op en lampjes branden niet en geen piep en HD hoor ik wel, maar geen beeld en start niet door.:?

Kan het liggen aan de hdd led niet goed aangesloten of powerled? De reset en de powerswitch is wel oke want die doet het.

Ook ik heb andere proc, geheugen, videokaart en monitor veranderd maar geen resultaat.
Dus als iemand een oplossing heeft wil ik het graag horen.

Ik weet hoe vervelend dit is Fele en als het lukt schrijf je het dan eventjes hierzo op?

groenten

Verwijderd

Waarschijnlijk is die lange piep een overhitte proc geweest. Is hij niet kapot. Kijk anders ff in het boekje van je mobo wat die piep betekent

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
als ze dat al in die zogenaamde mobo zetten. Ik heb zelf een copietje uit een boek gemaakt een jaartje terug, maar een lange piep wordt daar echt niet in beschreven wel 2 lange een korte en dat soort stuff, (8>

Verwijderd

Het is bij mij opgelost. Ik had ook het zelfde probleem alleen weet niet of ik voor je de oplossing heb.

Mijn proccesor (athlon classic) klikte wel in het slot maar wat bleek nou dat ie nog verder met veel kracht erin gedrukt kon worden. Ja ik voelde me behoorlijk stupid.

Probeer gewoon alles na te kijken en zo hard mogelijk alles aan te drukken, het gebeurd namelijk veel dat de computer niet doet doordat er iets half in zit.

groenten

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
kijk is of je moederbord geen contact maakt met de kast.

Verwijderd

Ik zou gaan testen met het moederbord, de voeding en de AGP kaart en niets anders aangesloten.

Haal het bord uit de kast, leg het op de catalogus van Wehkamp of een of andr dik weekblad, zodat je de AGP kaart er in kan steken. (De kaarten steken ca. 1,5 cm onder het moederbord uit nl.)

Sluit de aan/uit schhakelaar van de kast aan op het moederbord. Je zal dus de kast er naast moeten zetten, dus even je werktafel/burotje opruimen :) is je moeder ook weer blij :)

Haal alle andere dingen los . Geen flop, HD, IDE kabels, muis etc.. Alleen voeding op het mobo aansluiten.

Haal de processor er voorzichtig uit .. Controleer de pinnetjes op de onderkant.
Monteer hem weer net zo voorzichtig MET de koeler. Vergeet niet de koeler goed aan te sluiten op de voeding/plug op het mobo.

Haal het geheugen eruit, steek het met veel aandacht opnieuw in een van de mem sloten.

AGP in mobo steken. Check dat de kaart er goed in gaat.
Monitor aansluiten.
Toetsen bord erin.
Prik erop.

Als het dan nog niet werkt, geen beeld, wordt het tijd met het geheugen/mobo/cpu/videokaart naar d leverancier terug te gaan ;(
Pagina: 1