Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cisco ASA 5510 firmware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wij hebben een Cisco ASA 5510 series firewall. Nu wil ik daar een SSO RDP tunnel op realiseren. Dit blijkt mogelijk op de ASA 8.0 firmware, wij hadden de 7.1.

Nu zou je zeggen geen probleem, firmware even updaten. Via de ASDM tool de firmware voor ASA en ASDM naar flash geupload. De oude files laten staan. Dit zorgt niet voor een update.

Op het internet gevonden dat je de oude files moest renamen naar .old, dan zou hij de nieuwe firmware oppakken. Leuk gedaan... einde Cisco :)

Niet helemaal einde cisco, want hij doet nog wel wat hij moet doen. Ik kom er alleen niet meer op, de ASMDM geeft "Unable to launch ASDM, the device does not have the appropriate device manager image installed". Ook de management website bestaat niet meer.

Ik vind er verder zeer weinig informatie over. Iemand enig idee hoe ik de Cisco nu toch weer op deze nieuwe firmware aan de gang kan krijgen?

Edit: Ik zat zelf aan stroom eraf / stroom erop te denken (in de hoop dat hij dan reboot, de nieuwe files ziet en die pakt). Ik ben alleen erg bang dat hij dit niet doet en na een reboot gewoon helemaal niet meer op komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 18:08 ]

Verwijderd

Heb je in ASDM ook opgegeven wat de nieuwe ASA firmware en ASDM firmware geworden is? Uploaden
van de file is niet voldoende, dan staan ze er alleen maar.

Je hebt nu een verwijzing in je config naar de oude firmware, maar die heb je gerenamed. Als je er met de
CLI nog bijkunt, zet dan de volgende regels in je configuratie:

boot system flash:/asa8xxxx.bin (hoe de nieuwe firmware file heet dus)
asdm image flash:/asdm-6xxxx.bin (nieuwe ASDM file)

Niks rebooten dus, eerst bovenstaande erin zetten via de command line, ASDM opnieuw proberen en dan
de config opslaan.