Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Antivirus nodig(welke is op het moment erg goed)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik goed op het moment een erg goede antivirus maar ik weet niet welke ik moet nemen: zo zijn er:
Bitdefender, Norton, Sophos, Nod 32 , Avast, AVG, Bullguard, Zonealarm, CA, virusbuster . Het moet zobiezo aan de volgende eisen voldoen:
Weinig systeem belasting, dus dat het opstarten niet sloom gaat en de computer zelf ook niet.
Goede detectie Malware + Spyware
Snelle scans(Ook goed)
Snelle reageertijd
Verder moet het duidelijk zijn vind ik

Iemand die wat weet????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:33:
Ik goed op het moment een erg goede antivirus maar ik weet niet welke ik moet nemen: zo zijn er:
Bitdefender, Norton, Sophos, Nod 32 , Avast, AVG, Bullguard, Zonealarm, CA, virusbuster . Het moet zobiezo aan de volgende eisen voldoen:
Weinig systeem belasting, dus dat het opstarten niet sloom gaat en de computer zelf ook niet.
Goede detectie Malware + Spyware
Snelle scans(Ook goed)
Snelle reageertijd
Verder moet het duidelijk zijn vind ik

Iemand die wat weet????
ik ZOEK* ipv ik goed

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 03:57
Daar is de EDIT knop voor ;)
Op dit moment gebruik ik zelf Avira Antivir.. geen last van systeembelasting, reageert prima. Scant, in mijn optiek redelijk snel (kan mss sneller...) Detectie mal- en spyware.. geen ervaring mee, gebruik Spybot. Hopelijk heb je hier wat aan.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Wombat13 op 12-12-2008 17:38 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik gebruik ook Avira Antivir. Haast geen systeembelasting (was zelfs een vereiste voor me). De Suite versie kan malware en spyware opsporen, maar ik gebruik Premium, vond ik goed genoeg. Scans.. eh ik scan eigenlijk nooit, ik scan gewoon on-the-spot, dus maakt niet uit. Ik merk er nooit wat van, tenzij er een virus is, dan krijg ik een nette waarschuwing. Ik zou zeggen, give it a try.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zoekt helemaal niet goed ;)
Er zijn in dit subforum heel wat malwarescanners langs gekomen, incl soms discussie van wie wat kan en doet. Dat moet je al een behoorlijk idee geven van wat je wel/niet als optie ziet. Wat zijn je voorlopige conclusies als je die topics doorleest en waar twijfel je dan nog tussen? Ik mis in je lijstje dan trouwens Kaspersky, Avira, McAfee, etc.
Overigens mis ik prijs bij je wensenlijst, hoe goedkoop / duur mag het per jaar zijn? Als (gezien je leeftijd) je een hele gerote voorkeur hebt voor gratis valt er natuurlijk al een hoop af. (Ook) dan valt bijv idd Avira prima te overwegen.

(En inderdaad, je kunt Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif gebruiken als je je bericht wilt aanpassen :Y) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Zonealarm is geen virusscanner....

Avg schijnt best wel goed te zijn en vertraagt nauwelijks de pc.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Avira's AntiVir heeft de beste detectie van alle scanners op de (niet gratis) AntiVirenKit van GData na. De uitgebreidere versies ondersteunen ook spyware detectie, maar zijn niet gratis. Er is echter een gratis variant van de mogelijk beste spyware scanner (mist enkel realtime protectie): PC Tool's Spyware Doctor. Doe er je voordeel mee. :9

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Frankie02 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:45:
Zonealarm is geen virusscanner....

Avg schijnt best wel goed te zijn en vertraagt nauwelijks de pc.
Tegenwoordig doet zonealarm ook wat met antivirus. Firewall blijft wel het hoofdproduct voorzover ik weet.

Edit:
AVG schijnt sinds de upgrade naar versie 8 een stuk zwaarder te zijn geworden, wel zit daar met uitzondering van firewall "alles" in.

[ Voor 15% gewijzigd door nsa1984 op 12-12-2008 18:14 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Zelf gebruik ik avg, is gratis, en zit nu op ubuntu te werken, waar je geen virusscanner en geen firewall nodig hebt.
Avg werkt op zich goed, maar je moet zelf goed opletten wat je doet, dus wat je opend en installeerd, dit is natuurlijk bij alle virusscanners.
indien je wilt betalen dan nod32 of kaspersky.

Firewall heb je ook nodig, die van windows houd niet genoeg tegen, commodo is gratis en goed.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:44:
[...]

Je zoekt helemaal niet goed ;)
Er zijn in dit subforum heel wat malwarescanners langs gekomen, incl soms discussie van wie wat kan en doet. Dat moet je al een behoorlijk idee geven van wat je wel/niet als optie ziet. Wat zijn je voorlopige conclusies als je die topics doorleest en waar twijfel je dan nog tussen? Ik mis in je lijstje dan trouwens Kaspersky, Avira, McAfee, etc.
Overigens mis ik prijs bij je wensenlijst, hoe goedkoop / duur mag het per jaar zijn? Als (gezien je leeftijd) je een hele gerote voorkeur hebt voor gratis valt er natuurlijk al een hoop af. (Ook) dan valt bijv idd Avira prima te overwegen.

(En inderdaad, je kunt [afbeelding] gebruiken als je je bericht wilt aanpassen :Y) )
Sorry dat ik die er niet bij heb gezet, maar Kaspersky lijkt mij een beetje zwaar en ze zeggen dat McAfee ook niet al ten goede brengt, Avira weet ik zelf niets van, de prijs maakt mij ook niets uit ik wil gewoon een goede virusscanner die veel virussen, malware en spyware pakt en weinig systeem belasting heeft. Ik ben Avira premium security suite nu aan het bewonderen, en misschien dat ik die wel ga kopen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel op zoek naar een Alles in 1 pakket, (Anti-virus, spyware, Firewall) als daar geen goede pakketten van zijn kan ik altijd nog een anti virus(mischien avast?) combinieren met een Anti spyware(Counterspy) van Sunbelt software, en spybot vind ik een beetje te zwaar voor de pc.

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens ik heb net een test van virusscanners gezien: http://security.nl/artike...e_en_Norton_bovenaan.html van AV test, maar is die ook betrouwbaar en kun je eventueel kijken naar Cnet reviews.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tja, Avira heeft alles in 1, kan je dus ook bekijken. En je zou beter je posts editen i.p.v. berichtjes achteraf erbij te typen, 'dubbelposten' waarderen ze hier niet zo erg namelijk. :)

Ik zie net in Avira's lijstje dat spyware enzo nu ook gewoon in Premium zit, cool. Vroeger was dat alleen in de Suite, ze worden steeds beter. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Avira is gratis en goed.

Vergelijking gratis virusscanners: http://wiki.castlecops.com/AntiVirus_Comparison

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar iemand enige ervaring met Norton IS 2009, of de Northon antivirus gaming edtion?

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 17:41

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Volgens mij is Nod32 versie 3.x de beste.

Is niet belastend voor je systeem.
Verbruikt weinig resourses
Zeer goede detectie van Malware
en schappelijk prijs.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• leagallow
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2020
AVG of antivir waren dit jaar een van de betere virus scanners. en het ironische is dat het ook nog gratis is. norton schijnt ook erg goed te zijn, helaas zijn er wat dingen die niet altijd pretig zijn met norton.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt erop dat Avira goed bezig is , en northon ook trouwens, maar Nod 32 heeft net een nieuwe versie uitgebracht: Eset Smart security en die lijkt me ook wel wat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:58:
het lijkt erop dat Avira goed bezig is , en northon ook trouwens, maar Nod 32 heeft net een nieuwe versie uitgebracht: Eset Smart security en die lijkt me ook wel wat.
Maar toch denk ik zelf dat ik voor Avira Premium security Suite ga.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik vond Bitdefender altijd heel goed, maar de nieuwe 2009 versie van Bitdefender geeft alleen maar problemen met Vista, en bij Bitdefender zelf komen ze er ook totaal niet uit dus ik had die even gemeden als ik jou was.

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:11
Wat een "goed" antivirus programma is blijft een eeuwige discussie. Dan kun je beter wat trials downloaden en zelf proberen. Persoonlijke smaken verschillen.

Als ik zo de belangrijkste eisen bekijk die je stelt aan een AV programma dan denk ik dat NOD32 het proberen waard is. Niet belastend op je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
ik neem de avira premium of premium security suite, maar ik heb gehoord dat de firewall niet zo best is en antispam heb ik al via ziggo. Verder download ik wel de comodo firewall en die zet ik erby

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik gebruik AVAST FREE EDITION + Malwarebytes anti malware.
Antivirus & antimalware, installeren en nooit geen last van. Doet alles automatisch :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Ik heb Norton Internet Security 2009 maar gewoon omdat ik dat al een tijd gebruik en nooit virussen heb gehad denk ik dus dat Norton goed zijn werk doet :)

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je noemt sophos... maar die is helemaal niet beschikbaar voor thuisgebruik tenzij er op je werk een licentie voor is.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik gebruik inmiddels Comodo Internet Security naar alle tevredenheid. Als lightweight je voorkeur heeft moet je niet verder zoeken (Zit tussen 5 en 7 MB RAM, 0 % CPU).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:37:
Ik heb Norton Internet Security 2009 maar gewoon omdat ik dat al een tijd gebruik en nooit virussen heb gehad denk ik dus dat Norton goed zijn werk doet :)
of je DENKT dat je virusvrij bent :+ ik geloof dat 2009 je pc al een stuk minder "claimt" dan dat 2008 deed, of niet?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:49

HaTe

haat niet

Avira is inderdaad heel goed. Gebruikte hiervoor NOD32, maar Avira (PSS) vind ik toch beter :)

offtopic:
Herinnerd mij er aan dat ik vandaag weer moet activeren :P

Avira PSS is trouwens ook gratis hoor :) Je hebt promotion keys voor 3 maanden die je krijgt als je je emailadres (10minutemail anyone?) invult. Dit is gewoon vanuit Avira zelf, dus helemaal legaal.

voor 1 maand of voor 3 maanden

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik vraag me af of je de firewall wel zo hoognodig hebt. Als je via een router op internet zit, is dat vaak al afdoende beveiligd.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Philflow

Philflow

Avira bijna het beste. Indrukwekkend voor een gratis scanner.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

De enige minpunten van de gratis versie van avira zijn (tja het blijft natuurlijk gratis):
- nagscreen die ontop zit (is met googlewerk uit te schakelen)
- splashscreen (is met googlewerk uit te schakelen)
- het update venster wat ontop zit en tijdens de hele update procedure niet uit beeld is te verwijderen (altijd leuk tijdens een powerpoint presentatie 8)7 )
- Elk jaar moet je een nieuwe versie downloaden en installeren.

Voor de rest is het een topproduct. Snelle scanner, veel updates (bijna dagelijks), weinig cpu en geheugen gebruik.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je kan de update schedulen zodat het alleen op bepaalde tijden gaat updaten wanneer je er niet mee bezig bent.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dit wordt weer een nutteloos opsom topic. Waarom download de TS niet van iedere software een trial/demo zodat hij zelf kan bepalen wat wat wel en niet goed is.

• Philflow

Philflow

job schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:44:
- het update venster wat ontop zit en tijdens de hele update procedure niet uit beeld is te verwijderen (altijd leuk tijdens een powerpoint presentatie 8)7 )
Update kun je onzichtbaar laten uitvoeren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Philflow schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:04:
[...]

Update kun je onzichtbaar laten uitvoeren.
Mooi, ga ik daar ook nog even naar zoeken :)

edit: verrek dat schijn je dus wel uit te kunnen zetten.
In Avira home scherm ga naar Administration -> Scheduler. Selecteer Daily Update en druk op F2. 3x op volgende klikken en als Display mode invisible kiezen ipv maximized en op Voltooien klikken om te bevestigen
De andere 2 problemen zijn met google wel op te lossen, en aangezien er daar in de software geen optie voor is laat ik het antwoord achterwege. Maar met de termen splash en nag kom je een heel eind.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 12-12-2008 21:15 ]

• Philflow

Philflow

job schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:09:
[...]
Mooi, ga ik daar ook nog even naar zoeken :)
even uit mijn hoofd: edit job of zoiets.

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

gebruik nu Nod32.. daarvoor Kaspersky.. beiden evengoed
Maar het grootste gevaar blijft toch echt de persoon achter de computer..

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Pagina: 1