Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een nokia n80 proberen te updaten met nokia software updater. De eerste keer "connection lost" maar toen werd hij nog via de usb poort herkend. Vervolgens nogmaals geprobeerd via nokia software updater en opnieuw connection lost. Heb uiteraard al naar oplossingen gezocht, echter behandelen deze voor een groot deel allemaal de "dead phone" problemen via usb. Aangezien de usb niet werkt is de enige mogelijkheid fbus kabels, waar nergens echt duidelijk wordt uitgelegd hoe deze gebruikt moeten worden.

Het toestel is niet meer in garantie en nokia vraagt 120 euro voor een flash. Aangezien er software en hardware bestaat om dit zelf te doen vraag ik mij de volgende 2 dingen af:

Zijm er mensen die dergelijke problemen al opgelost hebben door zelf te flashen (en me de stappen kunnen verduidelijken) , of zijn er mensen die bescikken over de tools om dit te doen en eventueel bereid zijn de flash voor mij te doen (uiteraard tegen een vergoeding)?

Mochten er nog andere opties zijn dan hoor ik het graag.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Probeer eens is contact met Nokia zelf op te nemen.

Vertel dat je netjes de instructies opvolg, die PC Suite jou geeft "er is een update beschikbaar voor uw toestel" en dat `ie nu dood is. Dat jij er niet van op de hoogte was dat jouw toestel mogelijk 'dood' zou gaan met zo'n update. En als je dat wel wist, dat je dan die update niet zo doen.

Ik ben van mening dat Nokia niets anders kan doen, dan dit kosteloos voor jou op te lossen. Maarja, wie ben ik.

Als je toestel eenmaal dood is, kan je die zelf niet meer tot leven wekken. Behalve als je specifieke hardware voor dat toestel hebt.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de nokia care winkel aan de lijn gehad. Probleem bleek met software en aangepaste hardware en kabels niet op te lossen. Betwijfel of nokia het zelf wel kan oplossen, en dat ze niet gewoon een rekening zouden sturen voor analyse.

Nog steeds vind ik het vreemd dat er geen mensen blijk geven kennis te hebben over het zelf flashen van deze nokia's.