Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb me pc overclock naar 4 ghz voltage is 1.4000 want als ik lager ga krijg ik
blue screen nou is de vraag ik stress de prossesor met intel burntest
en gebruik realtemp om de 2 temps te lezen idle is hij 32 graden en als ik hem op de standaard 3 ghz zet is hij 30 graden idle maar als ik hem op standaard 3 ghz stress word hij 63 graden en op 4 ghz word hij 68 graden nou is de vraag is hij 68 graden gestrest is dat niet heet

fsb is 450
voltage 1.4000
geheugen is 900mhz 1:1

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Krijg je de CPU in reallife programma's op 68 graden?
Nee he. ;)
Intel Burnintest is namelijk veel zwaarder dan een normale 100% belasting.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-01 15:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hij zou het moeten kunnen hebben (Tjmax is 95-100 graden) maar voor 24/7 gebruik vind ik het persoonlijk te hoog. Ook je vcore is aan de hoge kant; Intel raadt aan niet hoger te gaan dan 1,3675 V

Trouwens, 4,0 GHz met een FSB van 450 MHz geeft een multiplier van 8,89x???
Dat kan dus niet... je draait neem ik aan op 4,05 GHz?

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt precies 4.05 ghz maar als ik de vcore lager zet 1.3675 dan krijg ik blue schreen heb de asus p5q moederbord dus jah wat moet ik nog meer aanpassen de vdroop staat aan

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Bluescreens hoeven niet alleen door CPU te komen.. Je geheugen en NB kunnen ook moeilijk gaan doen (lijkt me alleen sterk dat dat word opgelost door Vcore te verhogen :P).
Mijn advies: Zet je multiplier op 6 en ga dan kijken hoe ver je komt met FSB.. als je dan nog steeds bluescreens krijgt komt het niet door je CPU

-- All science is either physics or stamp collecting

Verwijderd

Topicstarter
als ik me multiplier op 6 zet en fsb op 450 zet staat me geheugen al op 900 mhz terwijl me geheugen normaal 800mhz is corsair extreme

• Iska

Iska

Ja dat begrijp ik :P, maar je geheugen loopt nu dus wel 100mhz sneller dan normaal.. misschien die dus een beetje extra prik?

En btw: De manier waarop jij post is nauwelijks leesbaar :+ ! Een paar leestekens doen denk ik wonderen ;)

Verwijderd

Topicstarter
standaard staat op het geheugen 1.9 volt heb het al iets hoger geprobeerd.
2.0 en 2.1 en toen standaard voltage van 1.3675 zelfde probleem

Verwijderd

Gek mijn e8400 draait zelfs mt een voltage verlaging op 3.8Ghz.
Ik zie dat je de p5q hebt.. ik ook. Maar ik heb de pro editie welke heb jij?

En welke stepping en revisie heb je?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de p5q dus geen pro revisie is c0

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn jou settings van alles voltage`s

Verwijderd

Topicstarter
heb alle voltages op auto staan ddr op 2.1 en vcor nu op 1.28 en nu boot hij gewoon zal hem nu even stressen

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Met welk progje controleer je de temps? Probeer is CoreTemp.

En een triple post is niet nodig hoor :P .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

interpunctie aub! hier begrijpt niemand iets van en kunnen we je ook niet helpen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik realtemp maar 1.28 ook blue screen met stressen

• Iska

Iska

Strange.. ik haal 3.8ghz met een Vcore van 1.25V

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jasper91 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:22:
Strange.. ik haal 3.8ghz met een Vcore van 1.25V
Elke CPU is anders en OC'ed anders. Daarom moet iedereen zelf uitzoeken op welke settings zijn CPU wil draaien. De ene CPU doet 4GHz op stock voltage en de andere heeft er 0.4 volt meer voor nodig.

Overklokken is gewoon testen, testen, en nog eens testen. De TS zal toch echt zelf uit moeten zoeken wat zijn CPU wel en niet kan, en dat kost gewoon tijd.

Als iemand met een ander moederbord draait is de Vdroop ook anders, en dat zorgt voor een ander daadwerkelijk voltage dat de CPU krijgt.

Mijn advies: Lees OC guide's zodat je weet wat je precies doet. Zodra je weet waar je mee bezig bent is gewoon een kwestie van proberen en heel veel testen. Langzaam de FBS opvoeren en kijken of het stabiel is, zo niet dan iets meer voltage er bij en verder testen. Dat en veel meer staat prima uitgelegt in die honderderen OC guide's die er te vinden zijn.

Persoonlijk zou ik 65 graden max aanhouden als full-stressed temp.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2008 23:32 ]

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 21:03

SaN

Dat is dan ook wel weer extreem laag natuurlijk, mijn voltage moet ook wel wat omhoog om hem op 3,6 te krijgen. Verder lijkt het me voor de TS handig om over te clocken in stapjes ipv 4ghz als minimum te nemen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ik heb ook 1.4v nodig op mn e8400 om de 4+ ghz te halen..
ik snap zelf ook niet dat anderen het halen met 1.3 of lager..
enige wat ze zeggen is "tja, dan heb je pech met n slecht overclockend exemplaar"
mijn mobo is n p35-ds3r..
misschien als je vtt en vfsb iets omhoog doet dat je vcpu omlaag kan..? ben dr nog niet aan toegekomen om dat te proberen, maar dat zou kunnen helpen volgens diezelfde mensen..
Pagina: 1