Toon posts:

Error bij het opstarten van pc

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opnieuw opstart krijg ik telkens dezelfde foutmelding:
'Reboot and select proper boot device or insert Boot Media in selected Boot Device and press a key.'
Nou weet ik dat ik met het opstarten van mijn pc op 'tab' moet drukken en daarna 'F8' en dan kan ik handmatig de 'proper boot' device instellen in een boot selection popup, die zet ik dan op 4M-ST(dan een cijferige code) en dan doet alles het weer..
maar als ik hem daarna weer opnieuw opstart krijg ik weer dezelfde fout. Heeft iemand een idee om die proper boot device vast te stellen zodat mijn computer normaal opstart?

Btw: Hij laat in de Bios niks zien van de boot device 4M-ST(dan een cijferige code)

Heel erg bedankt alvast :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Waarschijnlijk moet je als boot-device voor HDD kiezen, en heb je een aparte subgroep waarin de HDD Boot sequence staat vermeldt. Daar kun je dan de 4M-ST selecteren (de 4M staat voor 4e master, de ST geeft volgens mij aan dat je een Seagate schijf hebt, de cijfercombo zal het specifieke typenummer HDD zijn).

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Je moet in de bios de juiste hd kiezen om op te starten.
Die van jouw staat er niet bij, dat kan, want in sommige biossen moet je te kiezen apparaten ook voorkiezen.(een lijst samenstellen om uit te kiezen)

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:44:
Je moet in de bios de juiste hd kiezen om op te starten.
Die van jouw staat er niet bij, dat kan, want in sommige biossen moet je te kiezen apparaten ook voorkiezen.(een lijst samenstellen om uit te kiezen)
Ja je had gelijk! Bij hard drive heb ik een andere geprobeerd.. dus die 4M-ST en nu werkt hij weer helemaal goed!
Heel erg bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic gaat dicht wegens te weinig inzet. We verwachten van tweakers dat ze voordat ze een topic openen even de moeite nemen om de biosinstellingen te doorlopen. Dat mis ik hier volledig.

Dit topic is gesloten.