• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
Hi all,

Voor een live webcam mogelijkheid op een website gebruiken we momenteel een analoge camera (met BNC kabel) die verbonden is met een Pc'tje. Hierin zit een videokaart die hiervoor speciaal gekocht is met een composite/S-video ingang.

Bij de installatie van deze kaart (en het aansluiten van de camera) geeft deze kaart de aanwezigheid van een camera door aan Windows (XP) en bied windows deze weer aan als een videobron. Deze videobron gebruiken we weer in het streamprogrammaatje om dit vervolgens te streamen etc etc.

Nu is de huidige kaart een ramp aangezien de video-in een Tulpje is. Op het tulpje zit weer een verloopje..en op het verloopje kan dan de BNC plug worden aangesloten. Een contructie die verre van ideaal is en we graag willen veranderen.

Nu zag ik ook van die DVR kaartjes. Kaartjes waarmee je softwarematig een analoge camera kan opnemen. Goedkoop voorbeeldje:

http://www.made-in-china....-DVR-Card-VT-DC6204-.html

Hier zit netjes een BNC aansluiting op dus de camera zou hier direct op kunnen worden aangesloten. Maaaar..gaat windows de kaart ook herkennen als videobron?

Iemand hier toevallig ervaring mee? Erg benieuwd!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
ninja trap..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
wat is er mis met de huidige oplossing? Je gaat van tulp naar bnc, thats all. Als je bang bent voor je stekkertje als gevolg van plugjes en verloopjes (Gewicht) zou ik een verloopkabeltje maken.

De door jouw genoemde kaart bied geen meerwaarde, alleen een ander stekkertje. Ook dat is een 1-kanaals ding, er zit maar 1 input op. Toevallig kun je schakelen tussen inputs, maar gelijkertijd heb je maar 1ch tot je beschikking.
De setup die jij nu gebruikt heb ik momenteel ook in gebruik tbv een webcam op de ijsbaan in Harderwijk. Dat beeld komt vanaf een IP camera, gaat over een 100mbit coaxverbinding naar lokale caistation, wordt daar op dvb-c encoded, die stream komt over glas bij ons binnen, alwaar het op 1mbit windows media encoded wordt en gestreamed. Door tijdgebrek kreeg ik niet het vlan van die camera zo snel op onze fiber, dus capturen we het analoog, ook gewoon via een tv kaartje. (dazzle in dit geval).
Als je geen enorm hoge resoluties nodig hebt of je camera de beperkende factor is zie ik niet wat er mis mee is met deze manier.

Als je wilt 'upgraden' zou je ook een IP cam kunnen overwegen. Icm een capture tool kun je een ip cam ook prima benaderen vanuit windows media oid, maar dan nog valt of staat het eindresultaat bij de kwaliteit van de camera.

[ Voor 55% gewijzigd door DJSmiley op 13-12-2008 14:30 ]