Toon posts:

10.000 RPM harde schijf in DELL Studio Laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou deze schijf: http://tinyurl.com/6xohxx
In deze laptop willen: http://tinyurl.com/6ajx93

Weet iemand of deze twee compatibel zijn? Het zijn alletwee SATA aansluitingen, maar misschien heeft een 10k RPM schijf meer stroom nodig dan de laptop kan voorzien?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem met de Velociraptor is de inbouwhoogte. De Velociraptor gebruikt de form factor voor 2,5 inch enterprise schijven, die een hoogte hebben van maximaal 15mm. Notebookschijven hebben normaal gesproken een hoogte van 9,5mm. De meeste laptops zullen geen ruimte voor de extra inbouwhoogte van een Velociraptor.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:29
Een laptop 2,5inch schijf is 9mm hoog.

Een raptor 12,5mm hoog. Dat gaat niet passen, plus een raptor gebruikt teveel stroom.
Plus genereert teveel warmte

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 12-12-2008 14:34 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-02 15:25

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Veel laptops hebben wel wat extra ruimte, behalve de warmte moet het dan wel werken toch?

Asus Zenbook i7 256gb

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 16:53
zou geen probleem moeten zijn hoor! Warmte word wel een issue ja,maar verder past dat best :D

Verwijderd

Topicstarter
Niet aan te raden dus vanwege de warmte? Spijtig dat SSD's nog zo duur zijn en niet veel evenveel capaciteit bieden...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ghostrider schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:37:
Veel laptops hebben wel wat extra ruimte, behalve de warmte moet het dan wel werken toch?
In de HP-laptops die ik heb gehad is er echt geen ruimte voor een hogere disk.

De warmteontwikkeling van een Velociraptor lijkt me nog een minder probleem gezien het geringe energieverbruik. Hij zal wel heet worden maar of het kritiek zal zijn? Het idle energieverbruik zal denk ik ongeveer vergelijkbaar zijn met het seekverbruik van een 7200 toeren notebookschijf.
Pagina: 1