Toon posts:

[Ziggo] IP probleem: hoe pak ik dit aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
del

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 16:31 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 14:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gebruik een dynamic dns service als DynDNS? :) Dan ben je van het gedonder af.

Wat betreft de spamhaus listing, dat is een heel ander probleem.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 10:19

Eijkb

Zo.

Je hebt bij ziggo geen vast IP dus kan je daar niet over klagen. Gebruik je nieuwe IP als host voor FTP en het werkt?

.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 17:41
Heb je een dynamisch ip adres van Ziggo? Als je een dynamisch ip adres hebt, heb je natuurlijk 0,0 garantie dat je altijd hetzelfde ip houdt. Als ik thuis bijvoorbeeld een storing heb van een aantal uur, is m'n lease time ook verlopen en krijg ik een ander ip. Wel vreemd dat je nu een ip krijgt in een hele andere range. Misschien zijn ze de netwerk infrastructuur wel aan het omgooien daar. Je kan ook een domeinnaampje kopen en die koppelen aan je ip, als je dan een ander ip krijgt moet je alleen even de dns entries bijwerken en na een paar uurtjes werkt het bijna over de hele wereld weer.

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 12-12-2008 11:50 ]

Roomba E5 te koop

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:46
Ik zie je probleem niet. Zover ik weet zijn er heel weinig providers die statische IP's aanbieden. Ziggo is (zover ik weet) daar niet een van.

Dus ja, je hebt een dynamisch adres, en nee, je kan daar prima mee FTP'en. Iets van DynDNS?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 15:03
Je hebt best kans dat je snelheid is verhoogt. Ziggo is daar naar eigen zeggen twee weken mee bezig vanaf 1 december. Als die verhoogd ik kun je best een nieuw IP krijgen, maar ik weet niet hoe ziggo dat intern regelt.
En als dat IP dan eerder is gebruikt door een huisvrouw met 1000 spy/ad/junk-ware programma's kan het best zijn dat het IP als 'fout' is bestempeld.

Doet je internet het gewoon?
Heb je al een tracert uitgevoerd in je commandline?
Heb je de modem al een keer gereset en je router?

Verwijderd

Topicstarter
del

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
del

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 16:31 ]

• HenkEisDS
Hou er wel rekening mee dat als je een gratis account van DynDNS aanmaakt je eens in de zoveel tijd je account moet heractiveren. Hier krijg je netjes een mailtje over dus niet echt een probleem. Wil je dit niet moet je betalen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Neem een eigen DNS ben je niet afhankelijk van een DNS entry die de provider voor je aanmaakt. DNS is hier duidelijk iets hierarchisch en zo te zien ben je gewoon verhuisd naar een andere node waardoor je IP en dus ook DNS naam veranderd.
Ook is het geen eis dat je een ip adres krijgt wat niet op de spamlijst staat lijkt me. Je hebt een consumeten ADSL verbinding en die heeft gewoon iets andere eigenschappen dan een zakeljke verbinding.

• HenkEisDS
Ik zou ook de interne administratie van ziggo wel eens willen inzien, maar dat gaat mij nou eenmaal niets aan. ;)
Pagina: 1