Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben van plan een tv te kopen binnenkort en had na flink wat zoeken mijn zinnen gezet op de sony KDL-40W4500

echter vroeg ik mij af of er een alternatief voor is die geen DVB-C tuner heeft, maar voor de rest wel zo uitgebreid mogelijk is, en uiteraard goedkoper is.

dit omdat ik de DVB-C tuner niet wil gaan gebruiken omdat een alphacrypt kaartje relatief duur is (100 euro of meer) en die niet officeel worden ondersteund (en ik dan dus dat kaartje+tuner overboord gooien en alsnog datzelfde bedrag voor een decoder gaan uitgeven als ziggo de codering veranderd)

dus: iemand een goed alternatief voor dit model of zal ik em gewoon binnenkort bestellen (a ~ 1250 en een nog te claimen sony actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
In feite vraag je nu aan ons om een lijst met TV's te produceren zonder geïntegreerde DVB-C tuner. Een beetje vreemde vraag als je het mij vraagt aangezien nagenoeg de meeste TV merken in geen DVB-C tuner aanboord hebben met uitzondering van Loewe, Sony, Metz, TechniSat en sommige modellen van Philips en Sharp. Maar omdat je ook niet expliciet aangeeft dat je dan wel Digitenne van KPN wilt gaan kijken via een geïntegreerde DVB-T tuner neem ik aan dat je eigenlijk een lijstje van TV's wilt die ook niet over een DVB-T tuner beschikken. En dan wordt de lijst van mogelijkheden een stuk korter. Misschien dat je op de websites van de fabrikanten aan kan geven in een zoekopdracht dat je persé geen DVB-C en/of DVB-T tuner in je TV wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is belangrijker? Een DVB-C aansltuiting of de beeldkwaliteit. Ik neem aan dat je voor de sony gekozen hebt omdat deze over het algemeen goed beoordeeld word, toch? Heel veel tv's hebben tegenwoordig een DVB-C tuner of een DVB-T tuner aanboord. Het maakt toch niet uit of je hier wel/geen gebruik van gaat maken. Als je beeld maar naar wens is.
Ik wil bv een panasonic PZ81 serie aanschaffen. Deze heeft een freeview sateliet aansluiting. Iets waar ik geen reet aan heb in Ned. Waarom dan toch dit model? Omdat het beeld naar mijn wens is alsmede de rest van de specs. En hij is goedkoper dan de PZ80 serie.
Verder mag je van ons niet verwachten dat wij een grote google actie gaan doen naar tv's die aan jouw criteria voldoen. Zoek zelf even en kijk wat de voor en nadelen van de andere tv's zijn t.o.v de sony. Als je dan nog iets specifieks wilt weten kan je dat nog vragen.

succes met je zoektocht/aanschaf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.