Toon posts:

Draadloze toegang verenigingsgebouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor onze verenigingsleden willen wij draadloos internet mogelijk maken. Het liefst een toegangspunt waarbij wij voor een lid een account kunnen aanmaken en waarbij het lid een web-inlogpagina krijgt voorgeschoteld waar hij zijn toegangsgegevens moet inkloppen.

Wat heb ik daarvoor nodig?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een radius server. Kan een router zijn of een standalone pc.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En een stuk software op een router of access point met een captive portal. RADIUS is niet zozeer nodig, die dingen kunnen vaak ook zelf authenticeren.

Ik zou trouwens zelf RADIUS + 802.1x (of moderner, WPA2 Enterprise) doen.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 12-12-2008 11:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
Wat behaal je met het feit dat je wilt dat alle leden elke keer weer toegangsgegevens moeten invullen?
Heb je leden die wel internet mogen en leden die dit niet mogen?
Waarom zou je zoiezo iets als "toegangsgegevens ( als ik username/pass neem ik aan ) willen hebben?

Is het een groot gebouw, verdiepingen, beton of wellicht een ander bouwmateriaal?

Indien dit het geval is moet je denken aan mogelijke "versterkers" op aparte verdiepingen / ruimtes.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
thijszor schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:16:
Wat behaal je met het feit dat je wilt dat alle leden elke keer weer toegangsgegevens moeten invullen?
Stukje juridische dekking?

Wanneer ik bij een partner van m'n werk ga internetten, moet ik altijd mijn gegevens invullen en een disclamer ondertekenen, dat ik het netwerk niet misbruik en dat soort blabla.. Daarna krijg ik een code waarmee X tijd kan internetten.

@TS:
Je kan eens kijken naar een Linksys WRT54GL (of een alternatief) en deze voorzien van een andere firmware.
Zo doet DD-WRT ook Chillispot.
Je kan ook kijken naar een oude PC en deze voorzien van een Linux / BSD firewall distro.
( Bijvoorbeeld PF-Sense. )

Zoek even op "Captive Portal"

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
Waar het om gaat is dat ik leden in de kantine of partners van leden toegang tot het internet wil geven. Dus feitelijk een toegangspunt met een private zone en een publiczone. Net zoiets als bij de FON (fonera) routers. Private en Public zijn 2 separate draardloze netwerken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je verhaal is wel redelijk duidelijk nu. Maar welke stappen heb je zelf ondernomen, waar zit je mee?

Heb je uberhaupt gezocht op bovenstaande termen, b.v.:
Beveiligen netwerk
Controle op intern netwerk gebruik.
wlan toegang via portal

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uhm, wat is er mis dan met gewoon een Fonera bestellen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1