Toon posts:

opschonen bestanden server / NAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag jullie advies bij hetvolgende.

Ik heb een NAS cluster op het werk waar enorm veel bestanden en mappen staan.

de mappenstructuur ziet er voor elke map zo uit:

Klantnaam (map)

In die map staan diverse mappen waaronder een map die heet :3.orders

Nu wil ik dat het hele NAS cluster gescand gaat worden en dat alle bestanden en mappen die ouder als 3 maanden zijn in de map 3.orders gewist worden.

Is er een tool die dit kan? (of script??)

thx

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ongetwijfeld. Wat heb je zelf al gevonden? Zijn zat synschronisatietooltjes die op ouderdom kunnen filteren enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:55:
Ongetwijfeld. Wat heb je zelf al gevonden? Zijn zat synschronisatietooltjes die op ouderdom kunnen filteren enzo.
helemaal niets nog gevonden.

zijn misschien zat tools die op oudersdom filteren, maar het moet wel gebeuren binnen het gehele nas op een specifieke subdirectory.

wat heb jij o.a. voor tips voor mij?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dir /s /n?
robocopy?
resource kit utils?
Oh, en heb je ook rekening gehouden met bestanden die kunstmatig van een andere datum zijn voorzien? :)
En je kan mij niet vertellen dat iets als SpaceMonger of TreeSize je absoluut niks bruikbaars opleveren, want dan heb je gewoon nog helemaal niks zelf bekeken.

http://www.microsoft.com/...esources/qanda/files.mspx

^^
Standaard scripts.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 13-12-2008 14:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:32:
dir /s /n?
robocopy?
resource kit utils?
Oh, en heb je ook rekening gehouden met bestanden die kunstmatig van een andere datum zijn voorzien? :)
En je kan mij niet vertellen dat iets als SpaceMonger of TreeSize je absoluut niks bruikbaars opleveren, want dan heb je gewoon nog helemaal niks zelf bekeken.

http://www.microsoft.com/...esources/qanda/files.mspx

^^
Standaard scripts.
we hebben treesize professional in gebruik. en die kan niet wat we willen. (dus dat kan ik je wel vertellen)

welleswaar oudere bestanden zoeken, maar niet van die specifieke subdirectory's.

ik heb het hier over enkele miljoenen bestanden, dus die ga ik niet dir voor dir wissen met de hand.

Maar aangezien je het hebt over treesize , en wij deze hebben, ben ik benieuwd waar die instelling zit waar je dit kunt automatiseren? (kennelijk moet dat kunnen hiermee lees ik uit je post?)

SpaceMonger zal ik eens bekijken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Commandline opties van treesize gebruiken, of wekelijks de output van een
dir /s /n
naar een textfile donderen, die importeren in een SQLDB en dan kun je naar hartelust queries op je data loslaten.

Dingetjes zoals filetypes, dubbele folders, dubbele files...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:58
Je zal eerst "alle bestanden en mappen die ouder DAN 3 maanden zijn" moeten defineren.

Welke datum wil je hanteren: CreationTime, LastAccessTime of LastWriteTime?

Echte mannen gebruiken LogParser.
;)

LogParser is een erg krachtige command line tool waarvan je in dit geval de universele query toegang gebruikt met een remote filesystem als input.

-i:<input_format> : IISW3C, NCSA, IIS, IISODBC, BIN, IISMSID, HTTPERR, URLSCAN, CSV, TSV, W3C, XML, EVT, ETW, NETMON, REG, ADS, TEXTLINE, TEXTWORD, FS, COM

-o:<output_format> : CSV, TSV, XML, DATAGRID, CHART, SYSLOG, NEUROVIEW, NAT, W3C, IIS, SQL, TPL, NULL

Voorbeeldquery:
LogParser "SELECT TOP 10 * INTO myoutput.txt FROM C:\*.* ORDER BY Size DESC" -i:FS

In je output zie je welke veldtypen aanwezig zijn, de rest kun je zelf uitzoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Kokkers op 15-12-2008 16:27 ]

Pagina: 1