Storing kabels ja/ nee

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:34
Ben van plan om mijn pc op een andere plek te zetten en dan kabels achter een plint te verwerken, maar ik weet niet of deze kabels wel langs elkaar kunnen liggen, ivm evt. storing.

DVI - HDMI kabel 7 meter
Optische kabel 7 meter
USB kabel 7 meter
Coaxiaal tulp kabel 7 meter (naar subwoofer)
UTP kabel 7 meter

Deze komen dus dan bij elkaar te liggen achter plint, ik neem aan dat dit verder brandgevaar of iets dergeijks opleverd. Kabels worden niet warm neem ik aan. Maar gaat het storingen of iets dergelijks opleveren? Moet er rekening worden gehoude met kwaliteit van de kabels?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
USB wordt sowieso een probleem.. daarvan is de maximale lengte namelijk maar 5 meter. Langer werkt soms wel, maar het wordt niet gegarandeerd.. Je kunt misschien een hub plaatsen halverwege of een repeater. (of vantevoren eerst proberen ;) )

UTP is sowieso geen probleem. Optisch ook niet (like duh!) :D

[ Voor 19% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-12-2008 10:46 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• snifrrr
Aanvullende vraag:

Aangezien de kabel door een muur heen moeten moet de connector later erop gezet worden

UTP geen probleem
DVI-HDMI ( probleem? DVI solderen? of HDMI solderen?)
Optisch (probleem?)
USB kabel (probleem?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Connectoren eraf halen lijkt me geen fijne optie. Wat je misschien beter kunt doen is je connectoren netjes door een groter gat heendoen en dat afdekken met een plaatje à la wandcontactdoos.

• snifrrr
Hmmm, dat is eigenlijk geen optie.

misschien zijn er andere mogelijkheden.
situatieschets:
woonkamer + aangrenzende kamer.
wil xbmc media center hebben op plasma, maar pc in aangrenzende kamer zetten.
usb/ hdmi/utp/optich leggen naar plasma + versterker en usb voor usb hub voor bij tv (voor lezen sdkaarten, remote receiver, toetsenbord, muis).

Misschien zijn er andere optisch om dit te creeeren, heb echter maar een klein gat beschikbaar om kabels doorheen te doen.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

En je gat is niet groot genoeg voor een HDMI connector? Dat lijkt me zo uit het hoofd de grootste die je er doorheen moet werken...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Klopt, mijn schatting is dat is de omtrek van al die kabels gezamelijk al meer dan de omtrek van een HDMI of USB connector is.

Storing zal trouwens wel meevallen. USB- kabels zijn geshield, optisch heeft geen last van elektrische storingen, Twisted Pair kabels zijn in een geshielde variant te krijgen (STP/ FTP) en voor zover ik weet hebben DVI/ HDMI kabels ook wel shielding. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-12-2008 11:17 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
Wat ik eens gehoord heb : gebruik een mini-hdmi kabel, en hdmi<->mini-hdmi convertertjes.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
snifrrr schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:04:
heb echter maar een klein gat beschikbaar om kabels doorheen te doen.
Gat iets groter maken. De kabels zelf zullen al een flinke bundel vormen. Als je het gat groot genoeg maakt voor de grootste connector en minimaal even groot als kabels + kleinere (usb/tulp) dan kun je het geheel er wel doorheen trekken (connectors in serie op volgorde van grootte achter elkaar op de kabels tapen :P). Ik heb dit in m'n vorige (woonkamer<->kelder) als in m'n huidige huis (woonkamer<->kruipruimte<->meterkast) gedaan en na wat prutsen krijg je kabels met connectoren er prima doorheen.
Als het trouwens direct door een muur is dan kun je overwegen het iets ruimer uit te boren, inbouwdozen te plaatsen (waarvan je de achterkant doorboort) en netjes met plaatjes af te dekken.

En idd. gebruik mini-hdmi + connectoren.

Dit soort connectoren wil je niet solderen!

Voor USB lees je hele verschillende verhalen. Op zich zou het mogelijk moeten zijn voor non-powered apparaten om afstanden veel groter dan 5 meter te overbruggen. Dat zou dus het geval moeten zijn als je er een powered usb-hub aan koppelt. (Zelf heb ik usb repeaterkabels gekocht van 5m elk, aanbieding bij Conrad.)

Voor brand en storing hoef je niet echt bang te zijn. Alle genoemde kabels zijn voldoende afgeschermd voor hun toepassing. Leg er geen electriciteitskabel langs echter. Je moet trouwens wel een flinke plint en bijzonder (duur) plintsysteem hebben om zoveel kabels er achter te kunnen wegwerken.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 12-12-2008 11:42 ]

• snifrrr
Kan iemand nog wat info geven over USB repeaterkabels?

Wat ik zelf voor ogen had is een usb kabel van 4 a 5 meter van pc naar woonkamer , en in woonkamer een powered USB hub eraan zetten om de diverse app op aan te sluiten (toetsenbord/ muis/ remote voor afstandsbediening)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
snifrrr schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:11:
Kan iemand nog wat info geven over USB repeaterkabels?

Wat ik zelf voor ogen had is een usb kabel van 4 a 5 meter van pc naar woonkamer , en in woonkamer een powered USB hub eraan zetten om de diverse app op aan te sluiten (toetsenbord/ muis/ remote voor afstandsbediening)
Die repeaterkabels hebben een kastje, ongeveer ter grote van een UTP koppelstukje.
Hiermee kan je 7 meter makkelijk halen.
Maar ik zou het gewoon eerst proberen met een verlengkabel. Zolang je er geen USB powered harddisk aan hangt of toetsenbord met LCD schermpje kan het wel eens goedgaan.

En om terug te komen op je "hoofdvraag"...nee ik verwacht geen problemen met storing.

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 12-12-2008 13:14 ]

• Rukapul
Gman schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:13:
[...]

Die repeaterkabels hebben een kastje, ongeveer ter grote van een UTP koppelstukje.
Hiermee kan je 7 meter makkelijk halen.
In mijn ervaring is het kastje flink groter (en een irritant blauwe led). Zie ook http://shop.conrad.nl/kan...-toepassingen/982428.html (5m 10 euro) of http://shop.conrad.nl/kan...-toepassingen/974800.html (11m 40euro).
Maar ik zou het gewoon eerst proberen met een verlengkabel.
Mee eens.

• snifrrr
Iemand een idee waar de mini HDMI --> DVI kabels van 5 meter te krijgen zijn. Bij diverse webshop s gekeken, maar nergens te vinden.

• snifrrr
zie alleen maar HDMI naar HDMI kabels in mini formaat.
Zorg koppelstukjes voro signaalverlies???

• Rukapul
snifrrr schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:08:
zie alleen maar HDMI naar HDMI kabels in mini formaat.
Zorg koppelstukjes voro signaalverlies???
Op GoT verwachten we ook enigszins eigen inzet. Binnen enkele minuten nadat iemand een antwoord geeft direct een nieuwe vraag lanceren lijkt daar niet echt op. Als je de materie wilt beheersen is het aan te bevelen ook even de tijd te nemen om te zoeken en je in te lezen in de materie.

En nee, bij digitale signalen zorgen koppelstukken niet voor noemenswaardige negatieve effecten.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

los van de usb / hdmi zal je optische kabel er in zijn geheel doorheen moeten met connectors. die kun je zelf niet plaatsen (zijn ook niet erg groot)

daarnaast vraag ik me af hoe je het wilt gaan doen als je echt weinig ruimte heb. je zal ze in 1x moeten trekken want na elkaar gaat waarschijnlijk niet lukken vanwege wrijving 'klonteren' etc. dit is zelfs met gewoon montage draad in buizen al een probleem bij veel kabels.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

zorg dat je van tevoren je kabels test op over die lengtes, zeker HDMI met 1080p en al die snufjes schijnt nogal gevoelig te zijn. Anders zit je straks met een strak weggewerkte kluwe niet werkende kabels.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

ik heb zelf een week oi terug een topic geopend mbt een een face plate/wan contact doos om allerlei kabels aan te sluiten waaronder een vga (dit werd later een dvi naar hdmi) utp digitale coax en standaard coax kabel.
die dvi kabel is 10m geworden en werkt perfekt. een goedkoop kabeltje gekocht in een klein pc winkeltje voor 24,95. stoort absoluut niet. 7m is mijns inziens dan ook geen enkel probleem. behalve de usb, daar ik dat niet zelf heb ondervonden, werken alle andere kabeltjes prima en foutloos.
Pagina: 1