Toon posts:

My First Overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week ben ik begonnen met overklokken :)
Op een oude PII-350
Ik kan hem stabiel draaien op 391(8*112, zegt-ie!!), maar de volgende stap, 466 (8*133), kan hij niet aan.
Nou is mijn vraag: Ik moet het(/de) spanningsniveau('s) aanpassen, maar ik kan het nergens vinden in mijn bios-instellingen....:'(
Wie weet het??

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Je zou een bios flash kunnen downloaden, mischien dat het er dan wel bij staat ...

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien staat t in de handleiding van je mobo

Verwijderd

Topicstarter
Nope...er staat nix in het boekie....:(
Is er geen andere manier om het software matig over te klokken, met een proggie ofzo...of moet ik de soldeerbout maar uit de kast halen???? :)

Verwijderd

Topicstarter
k heb wel een russische site gevonden met een bios flash...(voor de liefhebbers : http://www.lucky-star.ru ) verder nix

Verwijderd

Topicstarter
Zuig wrote:
'Je zou een bios flash kunnen downloaden, mischien dat het er dan wel bij staat ...'

Ok...heb ik gedaan...alleen nu doet mijn Pc nix meer,geen beeld,alleen zoekt hij naar een diskette.:'(
Ik heb nu echt geen id meer.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 19:14 schreef Cyberneer het volgende:
Zuig wrote:
'Je zou een bios flash kunnen downloaden, mischien dat het er dan wel bij staat ...'

Ok...heb ik gedaan...alleen nu doet mijn Pc nix meer,geen beeld,alleen zoekt hij naar een diskette.:'(
Ik heb nu echt geen id meer.
Wat heb je gedaan, geflashed, vast verkeerd geflasht dan

Verwijderd

Topicstarter
ja, geflasht(geflashed??) volgens de manier, zoals aangegeven door de maker van mijn mobo.
Ik heb wat verder gezocht wat ik nu kan doen.
En ik ga zo mijn HD overplaatsen in een andere Pc, om mijn backup te plaatsen op een diskette, en dan probeer ik dat eerst.

Verwijderd

Topicstarter
Ok...voor de mensen die willen weten wat je er tegen/mee kan doen:
1) Zoek een (oude) pc met een isa videokaart, de boot-block van award ondersteunt geen pci.
2) Maak voor je gaat flashen een back-up van je BIOS
3) plaats deze op een diskette met systeembestanden, config.sys (met de regel device = himem.sys (deze dus ook mee sturen)), awdflash.exe, autoexec.bat (met de regel awdflash ***.bin (naam van je back-up) /Sn /Py

Je BIOS zou nou in originele staat moeten terug flashen, maar zoals op iedere regel ben ik ben uitzondering, dus bij mij werkt het niet...:'(
Maar toch, suc6, als het jou gebeurt is.
Pagina: 1