Toon posts:

Voordelen en nadelen aanschaf macbook in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik volgend jaar naar het buitenland ga voor een studie, vind ik het weer eens tijd om een degelijke laptop aan te schaffen. Ik ben wel gecharmeerd van die kekke 13 inch Macbooks. Ik heb uiteraard gekeken op de site van Apple, en op de Nederlandse site kost de versie die ik graag wil 1639 euro.

Toevallig ga ik volgende week een weekendje naar Londen, en heb gepeild wat hetzelfde model kost in de macstore. Het bedrag wat je betaald is aanzienlijk minder: £ 1257, omgerekend 1419.40 euro. Dat scheelt met toch al zo een 220 euro.

Mijn vraag is dan ook of het een goed idee om een laptop in Engeland aan te schaffen. Het gaat me vooral om hoe het zit met invoerrechten (ik ga met het vliegtuig), toetsenbord / instellingen / garanties en dat soort dingen. Tevens ben ik een student, dus ik kan korting krijgen voor de aanschaf van een systeem, maar geld dit dan ook in het buitenland?

In ieder geval, hoe zouden jullie dit aanpakken of heeft een aanschaf in Engeland überhaupt wel zin?

Alvast bedankt voor de hulp.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Geen invoer rechten (=europe) toestenboord US kiezen, garantie is worldwide. Je zou alleen een convertor moeten aanschaffen voor de stekker.

Heb je trouwens in de studentenshop gekeken van apple?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11
B0MBACI schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:26:
Geen invoer rechten (=europe) toestenboord US kiezen, garantie is worldwide. Je zou alleen een convertor moeten aanschaffen voor de stekker.

Heb je trouwens in de studentenshop gekeken van apple?
Hij hoeft toch alleen dat opzetblokje voor zen adapter te kopen? Tenminste, als je niet het verlengsnoer gebruikt. Daar heb je wel een converter voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
In Engeland geldt de studentenkorting niet, omdat ik niet ingeschreven sta bij een engelse school.
In Nederland is de korting 100 euro, een stuk minder dan een aanschaf in Engeland, zelfs zonder korting.
Ik kan misschien een afspraak maken met een oude bekende die nu in engeland studeert, zodat ik toch een korting krijg (ik ben een profiterende hollander ;) ).

Ik ga zoals 't nu uitziet gewoon naar de Macstore. Ik kan daar zeggen welke configuratie ik wil en meteen meenemen?

bedankt voor de reacties.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:56:
Ik ga zoals 't nu uitziet gewoon naar de Macstore. Ik kan daar zeggen welke configuratie ik wil en meteen meenemen?
Nee. In winkels hebben ze alleen de standaardconfigs. Meestal kunnen ze wel extra geheugen voor je erin zetten natuurlijk, maar het is over het algemeen goedkoper om dat zelf te doen.

Verder heb je idd alleen een opzetstukje nodig voor de adapter en/of een nieuw snoer. Te verkrijgen bij een willekeurige apple reseller in Nederland.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Als je iemand in Engeland kent kun je hem beter laten bestellen bij een winkel voordat jij komt. Een CTO (dus afgesteld op jouw specifieke wensen) wordt op maat geassembleerd en kan tot drie weken duren. In de praktijk vaak wat minder, maar het zou zomaar kunnen. Zo jammer zijn als je daardoor je bestelling misloopt :)
Pagina: 1