Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumers en mensen die veel meer verstand van zaken hebben dan mij,

Ik heb het eea doorgelezen op het forum, om te voorkomen dat ik hetzelfde ga vragen als iemand anders.
Natuurlijk heb ik topics gezien welke in de buurt komen van mijn vraag, maar toch is elke thuis situatie is anders. Vandaar dat ik de gok maar neem om een nieuw topic aan te maken.

Ik heb vrij recent een huis gekocht. Alles was keihard beton, dus alles moeten laten frezen.
En nu het dan eindelijk helemaal af is kom je achter dingetjes die je vergeten bent. Zoals een data en een cai aansluiting in de slaapkamer. :( Ergste van het verhaal wij hebben dus zelf een electra bedrijf.. :D

Nou is mijn vraag wat kan ik het beste doen, om in mijn slaapkamer ook gebruik te maken van de gegevens op mijn PC. De PC staat in de woonkamer op mijn televisie aangesloten. Aan de andere kant van mijn woonkamer zit het Isra-punt en de modem dus. De slaapkamer is ongeveer 20 meter van dit punt vandaan. Maar bekabeling is eigenlijk geen optie omdat ik dan opbouw met gootjes moet gaan werken.

Iemand met een goed plan/idee om mij te reden van een tv-loze slaapkamer, waardoor ik nu elke keer op de bank in slaap val..

Bij voorbaat dank,
Yordi

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?? :'(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kabeltje langs de plint leggen?

Of zoiets, http://www.elekhomica.nl/product_info.php?products_id=391

Gaat het ook om een netwerkverbinding naar je pc? Is gewoon wireless daar geen oplossing voor?

[ Voor 32% gewijzigd door Noork op 12-12-2008 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het artikel in de link heb ik redelijk slechte verhalen over gelezen. Maar het gaat inderdaad om een netwerkverding. Ik wil de bestanden op mijn pc kunnen afspelen. Gewone TV is niet belangrijk.

Wireless, is zeker een optie. Maar gaat dat zonder slag of stoot? Kwalitatief? Happeringen?
Tot nog toe sprak dit apparaat me erg aan, Freecom Network MediaPlayer-450 Wlan Drive-In Kit 3.5".

• Noork
  • Niet online
Mmh, ik snap er nu weinig meer van. Er staat dus een pc in je slaapkamer? En daarmee wil je verbinding maken met je gewone pc? Een eenvoudig draadloos netwerk, met bestanden delen, volstaat dan prima.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Devolo kan de oplossing zijn.
Gebruik het zelf ook om naar zolder te komen.
Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0643398001130749119/devolo_szenarien1_rgb_EN.jpg

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.. Sorry voor de onduidelijkheid.

Zal het nog 1 proberen.

PC staat in de woonkamer. Ik wil de Films, series, muziek, foto´s in me slaapkamer kunnen kijken.
Daar staat dus enkel een TV.

Het is toch zo als ik die Network Media Player 450 WLAN Drive In Kit in de slaapkamer op me TV aansluit dat hij via Wlan bij de PC bestanden kan?!

• Noork
  • Niet online
Ja, daar is dat apparaat daarvoor gemaakt. Moet je natuurlijk wel een draadloos netwerk hebben.

Verwijderd

Topicstarter
@arjants Daar heb ik ook naar gekeken. Nou blijkt het dus niet/niet goed te werken als het niet dezelfde groep is. En mijn woonkamer is een andere groep dan mijn slaapkamer.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:25:
Ja, daar is dat apparaat daarvoor gemaakt. Moet je natuurlijk wel een draadloos netwerk hebben.
Ben in het bezit van een draadloze modem. Moet hier achter nog een extra acces point?

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:26:
[...]

Ben in het bezit van een draadloze modem. Moet hier achter nog een extra acces point?
Geen idee, wellicht is jouw modem ook een router/accespoint. Wat voor type is het? Hoe is hij verbonden met je pc?

[ Voor 11% gewijzigd door Noork op 12-12-2008 14:29 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:25:
@arjants Daar heb ik ook naar gekeken. Nou blijkt het dus niet/niet goed te werken als het niet dezelfde groep is. En mijn woonkamer is een andere groep dan mijn slaapkamer.
Ik heb thuis 12 groepen en 4 devolo's.
Deze zitten allemaal op een andere groep en trek met de 85Mbit versie zo'n 50Mbit gemiddeld op elke adapter.
Ik ga binnenkort over op de 200Mbit versie en ben benieuwd of ik er 100Mbit overheen krijg. :P

edit:
nu 55,- voor een starterskit bij salland:

[ Voor 13% gewijzigd door arjants op 12-12-2008 14:33 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
@Noork Type moet ik vanmiddag thuis even opzoeken. Het is gewoon de standaard modem van Tele 2, deze hebben me ouders thuis en deze maken gebruik van Wireless. Hij is bedraad verbonden met mijn PC.

@Arjants, dat klinkt toch wel interesant dan. Want ik ben van mening dat bedraad toch altijd beter is dan wireless. Ik ga eens kijken.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:34:
@Noork Type moet ik vanmiddag thuis even opzoeken. Het is gewoon de standaard modem van Tele 2, deze hebben me ouders thuis en deze maken gebruik van Wireless. Hij is bedraad verbonden met mijn PC.
Als er al 1 pc is op verbonden draadloos, dan kun je gerust een tweede ook aansluiten. Wat belangrijker is, is de snelheid van draadloze verbinding. De Freecom werkt nl. op 54Mbit, waar je in het gunstigste geval zo'n 2,5 a 3MB/s aan overhoudt. Echter door b.v. afstand en dikke muren kan deze snelheid behoorlijk minder worden en kan het streamen van video problematisch worden.

Misschien is het in jouw geval b.v. handiger om een N- router/accespoint neer te zetten en een netwerkplayer die de N snelheid ondersteund. Maar daar kom je pas achter door te testen.

Je zou ook eens dit topic door kunnen nemen met ervaringen van anderen: Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vraag daar neergelegd Noork, dank voor de snelle hulp!
Pagina: 1