[OSx86] isolinux: image checksum error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik heb nu een wazig probleem en misschien weten jullie hier wat op, want ik ben door alle oplossingen heen:

Ik heb een P5K-SE moederbord, 4GB ram, 2 sata hdd en 1 ide dvd-rw, 8800gt
CPU is een Q6600 van Intel.

Ik volg een tutorial voor mijn moederbord en heb een BOOT 132 CD IMAGE van deze tutorial gedownload...
gebrand en ik wilde er van af booten, krijg ik van ISOLINUX tijdens het booten de volgende boodschap:

isolinux: image checksum error, sorry... |:(

Eerst dacht ik, goed 8) een andere cd branden, dat deed ik 2 keer. 8)7
Vervolgens dacht ik, dan nog een keer de ISO downloaden, branden, booten en weer dezelfde boodschap.
Toen maar een andere 132 ISO downloaden (Multisupport_ISO (include various ISO selection with GUI)) = zelfde probleem.

Andere dvd-drive erin, ook zelfde probleem...
Laatste bios erop gezet: idem.
Op een andere pc geprobeerd: argh het boot gewoon (alle intussen gebrande cd's :'( )
Gecheckt hetgeen ik brand hetzelfde is als de image met ultraiso en het is een exacte replica, en als het boot op andere pc's dan moet het aan de P5K-SE liggen.

Ik snap het niet, want bovengenoemde tutorial is gemaakt voor dat type moederbord of ik moet iets missen...

Gezocht met google, de eerste 5 pagina's doorgespit en de oplossingen die aangedragen worden heb ik geprobeerd, branden op 1x snelheid, veranderen van EHCI etc...

De search van GOT biedt ook niet echt een oplossing.

Wat me opvalt is, als ik zoek in de forum van insanelymac, hebben anderen ook dit probleem, maar er wordt geen oplossing aangedragen...

Weet iemand iets wat ik nog meer kan proberen om het op te lossen?

EDIT: Ik heb het opgelost met LEO4ALL.
Heb het probleem niet kunnen oplossen, maar tik de edit in OSx86 10.5.5 8)
Helaas kan ik de install dus niet doen met 132-boot cd's...

[ Voor 4% gewijzigd door DjCoke op 12-12-2008 23:44 . Reden: Opgelost, nouja half ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Heb het probleem alsnog kunnen oplossen...

De oplossing is om de originele (de eerste zeg maar) iso te pakken van 132-BOOT cd (zonder extra kext) en dan de cd voor mijn moederbord te pakken, daar de INITRD.IMG kopieren naar de eerste iso en hernoemen naar initrd.img. (kleine letters)

Het probleem was blijkbaar dat de andere cdtjes die niet werkte allemaal de dirs en bestanden in hoofdletters hadden. Als je daar allemaal kleine letters van maakt blijkt het wel te werken. Waarom het bij mij niet werkt is mij een raadsel, want andere pc's hebben hier geen last van...

Maar nu heb ik de root device waiting error met boot-132... maar dat moet op te lossen zijn :D

Bron van het hoofdletter probleem: Klik!

[ Voor 11% gewijzigd door DjCoke op 20-12-2008 10:35 ]