Mijn moeder heeft afgelopen jaar voor een uitzendbureau gewerkt. Haar huidige contract loopt rond de kerst af. Afgelopen week werd ze gebeld en later gemaild door het uitzendbureau, dat er voor haar een jaarcontract klaarlag (voor zoverre ik begreep ging het niet om een verlenging van de uitzendovereenkomst, maar om zo'n flexwet-jaarcontract, met het uitzendbureau als wergever) . Ze had toen geen tijd om het te tekenen, dus liep een week later, vandaag, langs. Toen werd haar verteld dat haar opdrachtgever (multinational) bezien de slechte economische tijden alle uitzendkrachten de laan uitstuurde per begin 2009. En dat het uitzendbureau haar daarom geen jaarcontract zou geven.
Nu vraag ik me af: Tot in hoeverre kan een uitzendbureau zo'n contract nog terugtrekken als ze het eenmaal hebben aangeboden? Geldt "mondelinge afspraak is ook een afspraak" in dit soort gevallen, of heeft ze pech?
Nu vraag ik me af: Tot in hoeverre kan een uitzendbureau zo'n contract nog terugtrekken als ze het eenmaal hebben aangeboden? Geldt "mondelinge afspraak is ook een afspraak" in dit soort gevallen, of heeft ze pech?
edit:
typo's in de titel zijn al gecorrigeerd voordat het me lukt een TR aan te maken
typo's in de titel zijn al gecorrigeerd voordat het me lukt een TR aan te maken
[ Voor 5% gewijzigd door onkl op 11-12-2008 23:26 ]