B&W DM5 Kapot??

Pagina: 1
Acties:

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 16:39
Heee!

Ik heb hier een paar B&W DM5 monitors staan, hele goede dingen :)
Eentje doet het nog perfect, de ander.... :|

Als ik muziek afspeel kraakt de woofer. Maar als ik de woofer bovenaan een beetje indrukt terwijl hij afspeelt dan verdwijnt de kraak ... :?

Zal dit de spoel zijn? En is dit te repareren? :P

Ciao

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Je zou kunnen proberen de woofers eruit te schroeven en 180 graden gedraaid weer terug erin te doen.

Zoals je het nu verteld lijkt het er inderdaad op dat de spoel met meer goed uitgelijnd is. Is je ophanging ook niet toevallig gaar?

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
fabian92ff schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:09:
Heee!

Ik heb hier een paar B&W DM5 monitors staan, hele goede dingen :)
Eentje doet het nog perfect, de ander.... :|

Als ik muziek afspeel kraakt de woofer. Maar als ik de woofer bovenaan een beetje indrukt terwijl hij afspeelt dan verdwijnt de kraak ... :?

Zal dit de spoel zijn? En is dit te repareren? :P

Ciao
Ik heb dit ook gehad met mijn luidsprekers, precies hetzelfde wat jij typt, bij mij bleek het filter doorgebrand te zijn.

Toevallig ook een Marantz versterker ?

I take my twist with a shout !

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

hydrah schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:50:
[...]

Toevallig ook een Marantz versterker ?
Alsof dat wat uitmaakt :?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
JT schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:04:
[...]

Alsof dat wat uitmaakt :?
Uiteindelijk bleek mijn versterker kapot te zijn, die de luidsprekers kapot maakte, dus weldegelijk maakt het uit.

I take my twist with a shout !

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hydrah schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:53:
[...]

Uiteindelijk bleek mijn versterker kapot te zijn, die de luidsprekers kapot maakte, dus weldegelijk maakt het uit.
ja en gelukkig kan dat alleen bij marantz versterkers gebeuren................. 8)7

er zijn natuurlijk talloze redenen waarom de speaker kapot kan gaan, een daarvan is een defecte versterker maar dat heeft natuurlijk niets met het merk te maken

afin je kan zelf proberen hem te fixen wat best wel lastig is. als de speaker het je waard is neem eens contact op met http://www.total-speaker-repair.nl/ die kunnen je verder helpen

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 13-12-2008 11:29 ]

• fabian92ff
Sorry mijn computer was ff kapot dus kon even niet reageren, maar het is een Harman & Kardon versterker.. heb hem wel op meerdere aansluitingen geprobeerd maar bleef hetzelfde :(

Ik heb nu even een mail gestuurd naar die total-speaker-repair :)

Verwijderd

Klinkt mij idd als een woofer die een beetje scheef gegaan is in verloop van tijd. Ik zou beginnen met het omdraaien van de speaker 180 graden zodat de zwaartekracht hem nu de andere kant op trekt.

Als dat het niet is, dan is waarschijnlijk de spreekspoel uitgezet. Dit is een groot probleem waar weinig aan te doen is. Behalve misschien opnieuw opwinden en reconen maar dat is ontzettend duur. Dan kan je denk ik beter een tweedehands unit zoeken.

• fabian92ff
Ik heb hier een paar foto's van de DM5's , ik heb ze eens nader bekeken en de spider is beetje scheef... Weet niet of dat hier mee te maken heeft?
Als ik ze nu gewoon recht indruk schraapt hij, druk ik em (op de foto dan) links in dan schraapt hij nog erger en druk ik em links in(waaronder de contacten zitten) dan schraapt hij bijna niet.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/3492/p201208194601bs8.jpg

Ik vrees dat de spoel vervormd is?

Mvg. Fabian.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02

Part

Helemaal niets.....

Bij een B&W speaker van mij waren de onderste windingen van de spoel losgekomen en schuurden tegen de magneet.
Volgens mij kun je bij B&W speakers onder die gele centreer ring kijken en zie je zo wat er mis is.

• Ray

Ray

al bericht terug van TSR ?

• fabian92ff
nee nog geen bericht terug:( ze reageren gewoon niet, maar hoe moet je dan onder die gele ring kijken want die zit toch echt mooi vast gelijmd... en om dat dan ook nog es te vernielen :P

• Ray

Ray

vreemd normaal reageren ze vrij vlot (als in die paar keer dat ik ze nodig had ) bel ze anders eens wellicht gaat dat sneller...

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02

Part

Helemaal niets.....

fabian92ff schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:39:
nee nog geen bericht terug:( ze reageren gewoon niet, maar hoe moet je dan onder die gele ring kijken want die zit toch echt mooi vast gelijmd... en om dat dan ook nog es te vernielen :P
Bij een aantal B&W modellen kun je tussen de magneet en de gele centreer ring kijken maar het zou kunnen dat het bij dit model niet kan.
Pagina: 1