Photo Gallery Generator

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Hallo allemaal,

Ik zoek reeds enkele dagen naar een mooie app om mijn reisfoto's om te zetten naar een website.

Een deel van deze foto's staat reeds op facebook, ik zoek maw geen facebook kloon

De 2 belangrijkste zaken zijn:

1) Hij moet grote aantallen foto's tegelijk kunnen "exporteren" naar een website (heb nl weinig zin om 900 foto's 1 voor 1 te doen)
2) Ik heb een hekel aan scrollbars op een lage resolutie scherm en thumbnail size pictures alla facebook en flickr op een hoge resolutie scherm. De grootte van de foto moet zich maw dynamisch aanpassen aan de resolutie.

En juist dat 2e punt lijkt heel erg moeilijk te vinden (alles is facebook en flickr achtig met een te kleine en statische grootte van de foto)

Wat ik verwacht is ongeveer zoiets Windows Explorer Filmstrip (kleine thumbnails en in de rest van het scherm een vullende foto) in web-vorm en een functie alla slideslow in Windows Picture Viewer zou ook fijn (helemaal full screen en automatisch skippend)

Het enige wat ik echter tot nu toe heb gevonden is deze site (check de demo's):
http://www.ideaography.ne...n-flash-gallery-class-v3/
Maar voor zover ik kan zien, moet je daar 1 voor 1 foto's in "coderen", dus dat lijkt me niet echt praktisch...

De taal (flash, javascript, etc) maakt niet echt uit, ik denk nl dat mijn webhost wel het meeste ondersteund.
En als het echt een goeie tool is die doet wat wil, mag het eventueel ook iets kosten.

Optioneel maar leuk mocht het ook kunnen zijn:
1) Mogelijkheid tot commentaar van mezelf bij de foto
2) Mogelijkheid tot commentaar van anderen bij de foto

Heeft iemand misschien een tip?

Bedankt

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Jalbum misschien

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

MBV

Als je een PHP hoster hebt: Gallery. Diverse programma's kunnen in 1x een hele map met foto's overzetten, ondersteunt volgens mij ook reacties.

Maar ik denk dat er een stuk of 100.000 programma's aan jouw omschrijving voldoen. Waarom heb je er niet een paar geprobeerd? Wat was er mis mee?

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 11-12-2008 23:00 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Helaas hebben we het in de Devschuur over zélf ontwikkelen; zoeken naar kant-en-klare scripts kun je prima zelf; soms moet je wat meer moeite doen dan anders. En als je niets vindt kun je zelf aan 't ontwikkelen slaan en daar kun je prima een topic over openen, mocht je tegen concrete problemen aan lopen.

Zie ook Waar vind ik...?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MBV schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:02 in een DM:
Misschien handig om de TS en eventuele toekomstige zoekers op weg te helpen: Wikipedia: Comparison of photo gallery software

Dit is een overzichtje met zo ongeveer alle software op dat gebied :)
Bij deze :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.