Ik heb nu 3 fysieke harde schijven met daarop enkele versies van windows (op dit moment alleen nog Vista en 2x XP). Nu heb ik op de 2e HDD een verse installatie van XP gedaan, maar telkens start hij op van de XP op de 3e HDD. Veranderen in boot.ini werkt niet. Nu heb ik meerdere malen een fixboot en fixmbr gedaan maar alsnog pakt hij de 3e HDD. Als ik deze loskoppel start XP wel mooi van de 2e schijf. Nu is mijn vraag, hoe verander ik nu de MBR van de 3e schijf?
Je derde schijf staat eerder in de boot sequence van je BIOS, of de tweede installatie staat op een niet-primaire bootpartitie.maarud schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:22:
Nu is mijn vraag, hoe verander ik nu de MBR van de 3e schijf?
Verder voer ik maar weer eens een titeledit door ondanks dat je best wel weet dat je hier gewoon het OS in de titel hoort te zetten
[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 11-12-2008 22:42 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
ja dat klopt, maar ik twijfelde dus ik dacht dan maar nietalt-92 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:41:
[...]
Je derde schijf staat eerder in de boot sequence van je BIOS, of de tweede installatie staat op een niet-primaire bootpartitie.
Verder voer ik maar weer eens een titeledit door ondanks dat je best wel weet dat je hier gewoon het OS in de titel hoort te zetten
Maar ik zal eens de boel controleren in de sequence, dat is ook een goed idee. Anders maar even de partities controleren. Bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 11-12-2008 22:51 ]
hmm na uren kloten is er nog steeds niets verandert. Ook als is degene waarvan hij dus niet hoort op te starten de 3e in de sequence en op SATA3 aangesloten, nog start hij er van op. Als ik hem loskoppel dan start hij wel goed op. Wat doe ik nu fout? Ik snap er nu niets meer van...
Heb je van je de tweede HDD de partitie primair en actief gemaakt?
En die van de derde HDD inactief?
gewaarwordingshorizon
Ik heb alles nog eens goed ingedeeld, de XP schijf OP SATA1 en als 1e in de sequence etc en nu werkt het goedbeascob schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:27:
Heb je van je de tweede HDD de partitie primair en actief gemaakt?
Pagina: 1