Toon posts:

Kan wel over de kabel op internet maar niet via draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst mijn een nieuwe firmware op mijn router gezet, sinsdien kan ik niet meer met mijn laptop op internet. Maar ik kan wel via mijn gewone PC op internet.

Ik ben de enigste in huis die dat kan namelijk, de rest zit allemaal over het draadloos netwerk...

Nadat ik de nieuwe firmware erop had gezet werd de hele router gereset, dus ik moest alles opnieuw goed zetten, maar ik krijg Wireless niet voor me kaar.

Ik zie mijn router wel tussen de draadloze verbindingen staan, maar kan geen verbinding maken.

Ik heb een DLink DI-624

Nog meer Specs nodig?

Gr. Seagate

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:05 . Reden: Ik zie mijn router wel tussen de draadloze verbindingen staan, maar kan geen verbinding maken..... toegevoegd ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat voor specs heeft jouw pc?

Wat voor wlan kaartje gebruik je?

Welke software gebruik je om te connecten, windows of van de kaart?

Dan kunnen we verder praten ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Klopt de versleuteling van de draadloze verbinding op jouw machine nog wel?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC:

Processor Intel Pentium Dual-Core 925, 3000Mhz
Geheugen 2048 MB
Netwerkfuncties 10/100/1000 Mbps Gigabit Ethernet

Wlan kaartje:
Am1772(tm) Wireless Lan

Van die kaart probeer ik op internet te komen

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:10:
Klopt de versleuteling van de draadloze verbinding op jouw machine nog wel?
Jep ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je geprobeerd om het netwerkprofiel op je pc te verwiijderen? Welk OS gebruik je uberhaupt, en wat voor meldingen krijg je?

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:15:
Heb je geprobeerd om het netwerkprofiel op je pc te verwiijderen? Welk OS gebruik je uberhaupt, en wat voor meldingen krijg je?
Hoe verwijder je die netwerkprofiel:$?

Ik gebruik op mijn PC
Windows XP Professional Service Pack 2

Op de laptop:
Windows XP Professional Service Pack 2

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2uz9jdy.png

Staan die instellingen zo goed?

• Noork
  • Niet online
In dit scherm, en dan verwijderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.itc.virginia.edu/os/windows/images/xp-wireless-network-configure.jpg

Kun je wel zonder beveiliging verbinding maken? Er staat nu 'niet belangrijk' als SSID. Ik neem aan dat dit een voorbeeld is. ;) Volgens mij is het nl. niet aan te raden om spaties te gebruiken in de SSID.

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik mijn netwerkprofielen verwijder, en dan verbinding wil maken. Dan komt mijn profiel zo weer terug waar die stond..:S

En die naam 'niet belangrijk' is niet de echte naam;-)

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:51:
Elke keer als ik mijn netwerkprofielen verwijder, en dan verbinding wil maken. Dan komt mijn profiel zo weer terug waar die stond..:S
ja duh :) Gaat er alleen om dat je zeker weet dat oude en eventueel foutieve instellingen weg zijn.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is een heel oud 802.11b kaartje wat je gebruikt.

Zet je router eens naar die modus als dat kan, of zet anders in ieder geval de Super-g-modus uit.

Haal de WPA er eens af en probeer het eens met een WEP beveiliging van 64 bits.

Verwijder dan weer het profiel, reboot en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:53:
[...]

ja duh :) Gaat er alleen om dat je zeker weet dat oude en eventueel foutieve instellingen weg zijn.
Jaa die zijn weg, en zonder beveiliging kan ik er niet op

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:57:
Het is een heel oud 802.11b kaartje wat je gebruikt.

Zet je router eens naar die modus als dat kan, of zet anders in ieder geval de Super-g-modus uit.

Haal de WPA er eens af en probeer het eens met een WEP beveiliging van 64 bits.

Verwijder dan weer het profiel, reboot en probeer het dan nog eens.
Ik kan geen modus in de router aanzetten of hoe dan wat voor dat kaartje..

Ik heb nu WPA eraf gehaald en vervangt door WEP, daarna het profiel weer verwijderd en opnieuw opgestart..

Nu kan hij nog steeds geen verbinding maken, maar hij ziet hem wel staan tussen de anderen. Als ik dan verbinding wil maken, vraagt hij geneens om een wachtwoord klopt dat?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2uz9jdy.png<<-------- Dat moet je uitzetten
.

.

.

En zet je kanaal eens op vast, neem dan 4 of zo, daar zit normaliter weinig anders op. En zet extended range mode uit.

Helemaal terug naar de basis en dan opnieuw proberen. Dus al die rotzooi uitzetten en op zijn simpelst verbinding proberen te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Hooglander1 op 11-12-2008 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:15:
[afbeelding]<<-------- Dat moet je uitzetten
.

.

.

En zet je kanaal eens op vast, neem dan 4 of zo, daar zit normaliter weinig anders op. En zet extended range mode uit.

Helemaal terug naar de basis en dan opnieuw proberen. Dus al die rotzooi uitzetten en op zijn simpelst verbinding proberen te maken.
Ik heb de hele router maar gereset.. maakt nog steeds geen verbinding.
Is het beter als ik contact opneem met mijn provider?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

resetten zet het terug naar de standaard waardes, niet naar de basic waardes...

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:24:
resetten zet het terug naar de standaard waardes, niet naar de basic waardes...
Echt raar dat dat ding niet gewoon wilt wat ik wil

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verander gewoon die waardes in die invul boxjes, hoe moeilijk is dat? Haal alles wat ingewikkeld is eraf en haal alle beveiliging eraf en probeer het dan nog eens.

Het apparaat doet precies wat je zegt, je moet alleen wel wat doen en niet alleen afvragen...

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Echt raar dat dat ding geen gedachten kan lezen :)

Resetten is iets anders dan de aangeraden waardes instellen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-03 14:28
Hooglander1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:15:
[afbeelding]<<-------- Dat moet je uitzetten
.

.

.

Zet hem dan in ieder geval op kanaal 1 6 11 of 13 al het andere overlapt elkaar alleen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:28:
Verander gewoon die waardes in die invul boxjes, hoe moeilijk is dat? Haal alles wat ingewikkeld is eraf en haal alle beveiliging eraf en probeer het dan nog eens.

Het apparaat doet precies wat je zegt, je moet alleen wel wat doen en niet alleen afvragen...
Daarmee ben ik al sinds vanmiddag 16.00 mee bezig geweest.. Maar zal wel opnieuw dingen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een stap verder gekomen,

Op alle 3 de computer's wat over draadloos gaat, die komen niet verder dan Netwerkadres krijgen
Als ik dan herstellen doe dan komt hij niet verder bij Het IP-adres vernieuwen

Verwijderd

Topicstarter
Waarom vind hij nou geen IP Adres? of moet ik die zelf invullen?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Je krijgt of geen IP adres, of routing technisch gaat het verkeerd.

Post is wat je krijgt als resultaat van:
Start>Uitvoeren>Tik in CMD en dan ENTER toets
In CommandPrompt scherm tik je dan IPCONFIG \ALL, vervolgens ENTER toets.

Overigens post je schermen met instellingen van je router, doe je dit terwijl je draadloos verbonden bent, of bedraad. Als je dit draadloos doet, is de verbinding met router dus ok.

Zit deze router achter een modem ?
Zo ja, zet router uit, zet modem uit, zet wireless op laptop uit.
Start dan eerst modem, wacht even totdat die helemaal op is, dan router, idem even wachten, en dan wireless aan en verbinding maken.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-02 16:52
Je kan de netwerkkaarten in de pc, een statisch adres geven. Voer dit statisch adres dan ook in je router.
Dus log in op je router, via IE en reserveer een statisch adres. Save de settings, en voer dit zelfde ip vervolgens is bi jTCPI/IP op je netwerkkaart!
Laat even weten of het zo lukt, succes.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste topicstarter, zou je in het vervolg gebruik willen maken van de edit knop wanneer je zelf als laatste hebt gepost, en je toch nog informatie wilt toevoegen..

Dat is beter dan telkens je topic omhoog schoppen (topic kicken) want dat komt zo drammerig over.. Ook al bedoel je het niet zo..

Verder heb je neem ik aan toch een boekje van dat apparaat. Neem de adviezen hier eens terharte, en probeer eens wat.
Controleer of je DHCP server aan staat in dat ding (waarschijnlijk wel)
Test eerst eens of je zonder beveiliging wel verbinding kan krijgen
Probeer die SuperG setting eens volledig uit te zetten.

Dit heet troubleshooten. Dat kan jij zelf - met een klein beetje hulp van ons - best zelf. Maar als je niet luisterd en telkens maar een andere actie doet dan wat er wordt aangeraden, dan houdt het ergens op natuurlijk.. :)
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op school en daar zijden ze dat het verkeerde versie van de Firmware. van een andere regio?

• Noork
  • Niet online
Het is geen dvd speler toch? :D .... maar nee dat lijkt me niet.

Verwijderd

Topicstarter
PSP123 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:33:
Je kan de netwerkkaarten in de pc, een statisch adres geven. Voer dit statisch adres dan ook in je router.
Dus log in op je router, via IE en reserveer een statisch adres. Save de settings, en voer dit zelfde ip vervolgens is bi jTCPI/IP op je netwerkkaart!
Laat even weten of het zo lukt, succes.
Nee niet gelukt.. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:02:
[mbr]
Beste topicstarter, zou je in het vervolg gebruik willen maken van de edit knop wanneer je zelf als laatste hebt gepost, en je toch nog informatie wilt toevoegen..

Dat is beter dan telkens je topic omhoog schoppen (topic kicken) want dat komt zo drammerig over.. Ook al bedoel je het niet zo..
[/]

Verder heb je neem ik aan toch een boekje van dat apparaat. Neem de adviezen hier eens terharte, en probeer eens wat.
Controleer of je DHCP server aan staat in dat ding (waarschijnlijk wel)
Test eerst eens of je zonder beveiliging wel verbinding kan krijgen
Probeer die SuperG setting eens volledig uit te zetten.

Dit heet troubleshooten. Dat kan jij zelf - met een klein beetje hulp van ons - best zelf. Maar als je niet luisterd en telkens maar een andere actie doet dan wat er wordt aangeraden, dan houdt het ergens op natuurlijk.. :)
Suc6
Mijn Super G modus staat uit, ook mijn beveiliging is uit. maar kan geen verbinding maken

• Noork
  • Niet online
Kun je de router niet terug flashen naar de oude firmware? Wellicht is de nieuwe firmware gewoonweg niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/1e9opy.png

Met deze instellingen kan ik wel op draadloos internet..

Maar ik wil wel natuurlijk een beveiliging eronder? moet ik WEP of WPA gebruiken?

• Noork
  • Niet online
WPA is veiliger dan WEP. Dus probeer eerst WPA, mocht dat nou niet werken (b.v. door een niet ondersteunende kaart), dan probeer je WEP.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:35:
WPA is veiliger dan WEP. Dus probeer eerst WPA, mocht dat nou niet werken (b.v. door een niet ondersteunende kaart), dan probeer je WEP.
Ik heb WEP, WPA en WPA2 gehad maar hij maakt geen verbinding..
Echt raar dat hij zonder beveiliging op internet kan maar met niet :?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-03 13:56

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:44:
[...]

Ik heb WEP, WPA en WPA2 gehad maar hij maakt geen verbinding..
Echt raar dat hij zonder beveiliging op internet kan maar met niet :?
Dan gok ik dat jij gewoon niet de goede netwerk code opgeeft....

Verwijderd

Topicstarter
Okee,, ik heb nu verbinding met beveiliging daar een beetje rotzooien in de routerinstellingen, maar nu krijg ik ong. om de 5minuten een melding dat een van de netwerkkabels niet aangesloten is.. dat is best wel irritant
Pagina: 1