Goedenavond allemaal!
Ik ben sinds dinsdag de eigenaar van een Dell XPS 430. Bevalt perfect, enkel heb ik een probleem bij het afspelen van muziek. Ik heb via de koptelefoon uitgang van de PC een kabel aangesloten op mijn Marantz PM4001 OSE versterker. Op willekeurige momenten tijdens het nummer kraakt het geluid, alsof het kort (een 10e van een seconde) hapert met een wat ruis-achtig geluid erbij. Ik erger me hier enorm aan bij een mooi stuk muziek.
Toen ik op dezelfde manier mijn muziek afspeelde via mijn oude laptop, was er niets aan de hand. Als ik via mijn cd speler muziek afspeel over mijn versterker, is er ook niets aan de hand. Wat kan ik nog meer proberen? Wat kan er aan de hand zijn?
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd en heeft geen verschil of effect:
- Afspelen vanaf computer HDD en afspelen vanaf externe HD
- Update drivers geluidskaart
- Winamp / VLC / Windows Media Player 11 geprobeerd + updates en nieuwste versies
- Koptelefoon uitgang aan de achterkant en voorkant van de PC geprobeerd
- MP3 file of FLAC file is geen verschil
- Buffergrootte Winamp / Windows Media Player 11 vergroot
Configuratie PC:
Intel Quad Core Q8200 2.33Ghz
3GB DDR3 1333
Integrated Audigy Advanced HD (Volgens de Dell meneer zit deze op mijn moederbord geïntegreerd)
Vista Home Premium SP1
Ati HD4850
Ik ben sinds dinsdag de eigenaar van een Dell XPS 430. Bevalt perfect, enkel heb ik een probleem bij het afspelen van muziek. Ik heb via de koptelefoon uitgang van de PC een kabel aangesloten op mijn Marantz PM4001 OSE versterker. Op willekeurige momenten tijdens het nummer kraakt het geluid, alsof het kort (een 10e van een seconde) hapert met een wat ruis-achtig geluid erbij. Ik erger me hier enorm aan bij een mooi stuk muziek.
Toen ik op dezelfde manier mijn muziek afspeelde via mijn oude laptop, was er niets aan de hand. Als ik via mijn cd speler muziek afspeel over mijn versterker, is er ook niets aan de hand. Wat kan ik nog meer proberen? Wat kan er aan de hand zijn?
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd en heeft geen verschil of effect:
- Afspelen vanaf computer HDD en afspelen vanaf externe HD
- Update drivers geluidskaart
- Winamp / VLC / Windows Media Player 11 geprobeerd + updates en nieuwste versies
- Koptelefoon uitgang aan de achterkant en voorkant van de PC geprobeerd
- MP3 file of FLAC file is geen verschil
- Buffergrootte Winamp / Windows Media Player 11 vergroot
Configuratie PC:
Intel Quad Core Q8200 2.33Ghz
3GB DDR3 1333
Integrated Audigy Advanced HD (Volgens de Dell meneer zit deze op mijn moederbord geïntegreerd)
Vista Home Premium SP1
Ati HD4850