Toon posts:

grafisch pc

Pagina: 1
Acties:
  • 956 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie kunnen lezen ben ik aan het rondsurfen om een nieuwe pc samen te stellen .

Wat wil ik er mee doen? :

Eerst en vooral moet het een stabiel systeem zijn die geen probleem heeft met multi tasking .
programma's zoals:

Adobe photoshop
Adobe flash
Autocad 2009
Vectorworks
Google earth
Google sketch up
Met ander woorden grafische en 3d programma's mogen geen probleem zijn , alsook renderen .
Ook wil ik er een beetje mee gamen niet "die hard" want daar heb ik een ps3 voor.

Dan heb ik nog een vraagje ivm. "koeling" waterkoeling of luchtkoeling ik zelf weet het niet ?

Een richtprijs heb ik niet
heb geen case nodig monitor, toetsenbord en muis
Dus naar wat van onderdelen ben ik op zoek ?:

Moederbord; geen idee
Proccesor: ik dacht aan een quad core Q6600 is dit een goede keuze
Geheugen: DDR2 4gb dacht ik ?
Graka: geen idee ?
Voeding : idem?
Koeling : ?
Geluidskaart: liefst onboard.
Harde schijf: heb ik al .
dvd writer : heb ik ook al
Case : heb ik al maar als iemand zo een mac g4 case verkoopt let me know
card reader: ook al

Van besturing systeem ben ik er ook nog niet echt uit .
Momenteel gebruik ik vista en dit suckt sorry maar is echt zo.
Vandaar dat ik mss de overstap zal maken naar linux. Maar ben nog niet zeker. Daar ik met mijn bedrijf al mijn facturen en dergelijke in office maak en mailing via outlook . Is dit gemakelijk te converteren zonder enige tegenstribbelingen naar openoffice ?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
Groetjes, Michael.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:47:
Zoals jullie kunnen lezen ben ik aan het rondsurfen om een nieuwe pc samen te stellen .

Wat wil ik er mee doen? :

Eerst en vooral moet het een stabiel systeem zijn die geen probleem heeft met multi tasking .
programma's zoals:

Adobe photoshop
Adobe flash
Autocad 2009
Vectorworks
Google earth
Google sketch up
Met ander woorden grafische en 3d programma's mogen geen probleem zijn , alsook renderen .
Ook wil ik er een beetje mee gamen niet "die hard" want daar heb ik een ps3 voor.

Dan heb ik nog een vraagje ivm. "koeling" waterkoeling of luchtkoeling ik zelf weet het niet ?

Een richtprijs heb ik niet
heb geen case nodig monitor, toetsenbord en muis
Dus naar wat van onderdelen ben ik op zoek ?:

Moederbord; geen idee
Proccesor: ik dacht aan een quad core Q6600 is dit een goede keuze
Geheugen: DDR2 4gb dacht ik ?
Graka: geen idee ?
Voeding : idem?
Koeling : ?
Geluidskaart: liefst onboard.
Harde schijf: heb ik al .
dvd writer : heb ik ook al
Case : heb ik al maar als iemand zo een mac g4 case verkoopt let me know
card reader: ook al

Vandaar dat ik mss de overstap zal maken naar linux. Maar ben nog niet zeker. Daar ik met mijn bedrijf al mijn facturen en dergelijke in office maak en mailing via outlook . Is dit gemakelijk te converteren zonder enige tegenstribbelingen naar openoffice ?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
Groetjes, Michael.
Linux? Terwijl je de volgende programma's gebruikt?

Adobe photoshop
Adobe flash
Autocad 2009
Vectorworks
Google earth
Google sketch up

Denk daar even over na :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

CPU
Intel Q6600 is goed
Geheugen
4GB PC6400 Kingston valueRAM.
Voldoet, voldoende snel, goed merk
Moederbord
Gigabyte P43-DS3
Voldoende aanboord, niet te duur, solid caps, goed merk
Graka
HD4650(CS versnelling met openCL etc)
Versnelling voor straks met adobe programma's
Kast+Voeding
Antec NSK4480B
Goeie niet te grote kast, met goeie voeding

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 20:08 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Het lijkt me handiger dat je eerst hardware zoekt en dan de reden waarom je twijfelt hier post zodat we je kunnen helpen. Dit is een gebed zonder eind, ieder heeft zijn eigen voorkeur qua hardware en jij hebt ook je specifieke eisen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op mijn pc draaien bovengenoemde programma's prima. Ik heb een Athlon 2600+ en 2GB geheugen. :)

....okay, nu wat serieuzer: zie : Wat moet ik kopen? / Welke moet ik nemen? Upgraden?

en voor meer inspiratie de BBG's
[BBG] Multimediasysteem november 2008
[BBG] Basissysteem november 2008
[BBG] Workstation november 2008

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 11-12-2008 20:08 ]

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:05
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:47:
Ik zeg vast wat geks maar misschien kan je kijken naar een Mac? Draait je grafische programma's en office 2008 for mac. Dan hoef je ook niet meer uit zoveel te kiezen een iMac of een MacPro :P.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Verwijderd

Prima, maar dat is een subjectief begrip :P. Wat jij prima vind, kan hij te langzaam vinden ;)

• battler
daarom was het ook geen serieuze opmerking?

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:56:
[...]

Linux? Terwijl je de volgende programma's gebruikt?

Adobe photoshop
Adobe flash
Autocad 2009
Vectorworks
Google earth
Google sketch up

Denk daar even over na :)
Je hebt wel gelijk 8)7 . Maar wat raad je dan aan? Mijn vista draait vierkant en krijg hem niet meer goed met het systeem dat ik nu heb. Het is de gewone home versie zou ik mss er goed aan doen om te upgraden naar bussines of ultimate ?
msxbox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:08:
[...]

Ik zeg vast wat geks maar misschien kan je kijken naar een Mac? Draait je grafische programma's en office 2008 for mac. Dan hoef je ook niet meer uit zoveel te kiezen een iMac of een MacPro :P.
Nee bedankt mac is niks voor mij :) ben met windows opgegroeid en kan me niet vinden in mac .
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:01:
CPU
Intel Q6600 is goed
Geheugen
4GB PC6400 Kingston valueRAM.
Voldoet, voldoende snel, goed merk
Moederbord
Gigabyte P43-DS3
Voldoende aanboord, niet te duur, solid caps, goed merk
Graka
HD4650(CS versnelling met openCL etc)
Versnelling voor straks met adobe programma's
Kast+Voeding
Antec NSK4480B
Goeie niet te grote kast, met goeie voeding
:)Nu eens opzoeken wat dit systeem mij zou kosten . en welke kast raad je dan aan ?

Verwijderd

Antec NSK4480B? Is een niet te grote kast met een 380watt 80+ voeding. Kep hem zelf voor de PC van mijn zwager gebruikt en mijn pa en ik waren het er beide over eens dat het een mooi kastje was :)

Oh en ik zou toch een nieuwe hardeschijf er bij doen. Een snellere, ik vind photoshop en dergelijke altijd langzaam opstarten :z . Een Samsung F1 640GB, snel, stil. Alleen zijn ze niet zo happig op raid.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 20:49 ]

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:14

Blonde Tux

<advertisement>

Ik zou als ik jou was ook eerst eens bekijken of je met Linux over weg kan, dat je niet op eens de zelfde problemen hebt die je met een Mac zal krijgen (wat ik niet begrijp, maar ieder zijn mening), wnat ik krijg zo de impressie dat je je er nog niet erg in verdiept hebt.

Qua hardware
Zelf zou ik naar een Q9450 kijken, die heeft een grotere L2 cache, wat je zeker zal merken als je CAD gaat draaien. Zelf vind ik het de meerprijs waard, maar daar moet je zelf over beslissen

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:44:
Antec NSK4480B? Is een niet te grote kast met een 380watt 80+ voeding. Kep hem zelf voor de PC van mijn zwager gebruikt en mijn pa en ik waren het er beide over eens dat het een mooi kastje was :)

Oh en ik zou toch een nieuwe hardeschijf er bij doen. Een snellere, ik vind photoshop en dergelijke altijd langzaam opstarten :z . Een Samsung F1 640GB, snel, stil. Alleen zijn ze niet zo happig op raid.
Sorry 8)7 had het net gezien was bezig met de prijs enzo :). Efkes zo een samsungske erbij gooien .

* ASUS Silent Knight II - Koeler voor procId 68622Stukprijs € 39,84
*
* € 39,84

* Samsung SpinPoint F1 RAID Class HE322HJ Id 81001Stukprijs € 62,37
*
* € 62,37

* Antec New Solution NSK4480B-EC - MinitowId 41509Stukprijs € 80,90
*
* € 80,90

* PEAK Radeon HD4650,1024MB, GDDR2, PCI ExId 97119Stukprijs € 65,15
*
* € 65,15

* (DEMO) ASUS P5N-T Deluxe AiLifestyle SerId 191923Stukprijs € 170,00
*
* € 170,00

* Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB ( 2 Id 10180Stukprijs € 19,35
*
* € 38,70

* Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9450 Id 56574Stukprijs € 305,37
*
*€ 305,37

* € 762,33 Totaal

Heb ik zo alles ? En is dit een goed systeem ? Graag jullie mening
en waterkoeling ? of is dit overbodig . heb proccesor al veranderd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:15 ]

Verwijderd

ugh, haal dat moederbord weg, daar heb je niets aan. Die Gigabyte P43-DS3 heeft alles wat je nodig hebt en gebruikt hoogwaardige componenten er op. Waarom zou je zo veel neer leggen, voor al die dingen die je niet gebruikt en een onzuinige chipset er ook nog eens bij.

Zon dure lucht koeler heb je ook niets aan, je gaat niet overclocken. Neem een Freezer 7 pro.

Ik zou een ander merk nemen dan PEAK, niet dat ze slecht zijn, maar toch. Kijk ook of er een GDDR3 versie is. 1024mb er op is in iedergeval overbodig. Anders de HD4670 nemen. Die heeft wel DDR3.

Ik zou een 4GB kit nemen en niet 2x een 2GB kit. Ik weet niet of dit hier ook zo is, staat er een beetje onduidelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:14:
ugh, haal dat moederbord weg, daar heb je niets aan. Die Gigabyte P43-DS3 heeft alles wat je nodig hebt en gebruikt hoogwaardige componenten er op. Waarom zou je zo veel neer leggen, voor al die dingen die je niet gebruikt en een onzuinige chipset er ook nog eens bij.

Zon dure lucht koeler heb je ook niets aan, je gaat niet overclocken. Neem een Freezer 7 pro.

Ik zou een ander merk nemen dan PEAK, niet dat ze slecht zijn, maar toch.

Ik zou een 4GB kit nemen en niet 2x een 2GB kit. Ik weet niet of dit hier ook zo is, staat er een beetje onduidelijk.
die gigabyte p43-DS3 Vind ik niet en het moederbord waar ik nu mee werk is ook gigabyte liever eens iets anders :) "slechte ervaringen" de 4gb kit ook niet
Ik wil wel een systeem waar ik een tijdje mee weg kan en stabiel is. Dus het mag wel een keline 1000€ kosten maar indien goedkoper voor een stabiel systeem. Ook word de pc gebruikt als mediaserver . geen nood met 320 gb heb ik ruimte zat ;) de grafische kaart is ook enkel dit merk

Verwijderd

Ik begrijp je niet, maar zal wel aan mij liggen.

Al dat geld wat jij aan dat moederbord uit geeft, krijg jij niets voor terug, want jij gebruikt het gewoon niet. Je bent dus gewoon beter af met een goedkoper bord. Ik heb geen idee waar je besteld. Anders de P45-DS3. Dat is het duurdere broertje met de duurdere chipset. Anders een P43 NEO-F van MSI.

Jij zet nu al je slots vol, je kan dus nooit upgraden naar 8GB mocht dat in de toekomst wenselijk zijn.

PEAK is gewoon het goedkopie merk van de videokaarten, ik zeg niet dat het slecht is, maar wil ik echt lang met een videokaart doen en die ook nog stil is, zou ik niet bij PEAK kijken.
Kijk ook of er een GDDR3 versie is. 1024mb er op is in iedergeval overbodig. Anders de HD4670 nemen. Die heeft wel DDR3.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:26:
Ik begrijp je niet, maar zal wel aan mij liggen.

Al dat geld wat jij aan dat moederbord uit geeft, krijg jij niets voor terug, want jij gebruikt het gewoon niet. Je bent dus gewoon beter af met een goedkoper bord. Ik heb geen idee waar je besteld. Anders de P45-DS3. Dat is het duurdere broertje met de duurdere chipset. Anders een P43 NEO-F van MSI.

Jij zet nu al je slots vol, je kan dus nooit upgraden naar 8GB mocht dat in de toekomst wenselijk zijn.

PEAK is gewoon het goedkopie merk van de videokaarten, ik zeg niet dat het slecht is, maar wil ik echt lang met een videokaart doen en die ook nog stil is, zou ik niet bij PEAK kijken.
Kijk ook of er een GDDR3 versie is. 1024mb er op is in iedergeval overbodig. Anders de HD4670 nemen. Die heeft wel DDR3.
*
* MSI P43 Neo-F - Moederbord - ATX - iP43 Id Stukprijs € 71,54
*
* € 71,54

* Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB - DIId Stukprijs € 122,30
*
* € 122,30

* Club 3D HD4870 Overclocked Edition - GraId Stukprijs € 234,93 ( beter merk? )
*
* € 234,93

* Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9450 Id Stukprijs € 305,37
*
* € 305,37

* ASUS Silent Knight II - Koeler voor procId Stukprijs € 39,84
*
* € 39,84

* Samsung SpinPoint F1 RAID Class HE322HJ Id Stukprijs € 62,37
*
* € 62,37

* Antec New Solution NSK4480B-EC - MinitowId Stukprijs € 80,90
*
* € 80,90

totaal 917,25
ik denk dat dit het zal worden indien mogelijke correcties .

Verwijderd

Die MSI heeft een vriend van mij ook. Basic bordje, maar doet het goed!

Is die 4GB echt zo duur :| . Daar moet je nog even naar kijken, want die prijs kan echt niet kloppen.

Ik had daar een typo gemaakt, ik bedoelde 4670 een 6 en geen 8. Die met de 8 is een echte gamers kaart, lijkt me een beetje overkill, gezien je zegt alleen soms een spelletje te willen spelen. Wil je wat meer power dan de HD4670, heb je de HD4830 ook nog.

Alleen de koeler is redelijk prijzig, ik lees namelijk nergens overclocken. Artic Freezer 7 pro of een Cooler Master Hyper TX2 voldoen bij niet overclocken ook, zijn beide stil en goedkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn vier ram slots op het moederbord dat je me aanbeveelt en kan tot 16 gb max capaciteit. Dus lijkt het me voorlopig verstandig als ik toch kies voor de 2 GB 's. en idd de grafische kaart is een beetje overkill maar kan geen ander e prijs ofzo vinden ik bestel bij azerty Link
koelers die je me aanbeveelt zijn daar niet te vinden en graag had ik ergens bestelt voor een compleet pakket .

Verwijderd

Ligt het aan mij of heeft Azerty gesnoeid in zijn asortiment? Normaal hadden ze al die dingen, heb er al heel vaak besteld :o

Koeler!
http://www.azerty.nl/8-97...ing-freezer-pro-pwm-.html
Geheugen
http://www.azerty.nl/8-74...alueram---geheugen--.html
Kaart
http://www.azerty.nl/8-97...adeon-hd-4830---graf.html
of
http://www.azerty.nl/8-97...70-di---grafische-ad.html

Kep het mobo ook nog gevonden, maar hij is wel een stuk duurder. Staat tegenover dat de Gigabyte duurdere componenten gebruikt.
http://www.azerty.nl/0-84...a-ep43-ds3---moederb.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt er al meer op :). Bedankt voor je hulp in ieder geval!! hier de link naar het systeem -> Link

Vele groeten Knockaert.

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:35:
Dat lijkt er al meer op :). Bedankt voor je hulp in ieder geval!! hier de link naar het systeem -> Link

Vele groeten Knockaert.
Leuk... systeem voor 0 euro ;) helaas werkt de link naar je mandje niet zoals jij wilt... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat je weten hoe het systeem het doet in ieder geval. Zal eens kijken of ik alles hier in de lokale hardware store kan vinden :) morgen eerste werk !

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:59
ik weet neit, maar met een beetje hard werken in programma's als autocad zul je toch wat meer vermogen moeten hebben, maar volgens de dames/heren hier is dat overkill? uhuh

Verwijderd

Ik denk niet dat als de PSU meer vermogen heeft dat Autocad harder gaat.
Wikipedia: Vermogen (natuurkunde)

Om de beste man hier boven te quoten.
Noork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:07:
Op mijn pc draaien bovengenoemde programma's prima. Ik heb een Athlon 2600+ en 2GB geheugen. :)

....okay, nu wat serieuzer: zie : Wat moet ik kopen? / Welke moet ik nemen? Upgraden?

en voor meer inspiratie de BBG's
[BBG] Multimediasysteem november 2008
[BBG] Basissysteem november 2008
[BBG] Workstation november 2008
Het valt wel mee.

• battler
Anders hadden ze alles ook 24V moeten maken dan werkt het 2x zo hard.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.