Toon posts:

XP krijgt geen toegang tot gedeelde map Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een middagje Googlen en uitproberen heb ik besloten om een topic te openen voor mijn probleem. Ik heb een netwerkje via mijn router en daarop zijn een PC en een laptop aangesloten. Op de PC draait Vista Home Basic en op de laptop XP Pro. Op XP heb ik de LLTD responder van Microsoft geinstalleerd en op beide systemen de hele DHCP range van de router als vertrouwd ingesteld in de firewall. Op Vista heb ik netwerkdetectie ingeschakeld en met wachtwoord delen uitgeschakeld. Ze staan allebei in dezelfde werkgroep. Tot hier gaat alles goed. Beide systemen 'zien' elkaar.

Als test heb ik op de laptop en de PC een map gedeeld. Op de Vista PC heb ik bij machtigingen 'iedereen' toegevoegd en gecontroleerd of dat profiel voldoende rechten heeft. Op de XP laptop heb ik gedeeld en niets veranderd. Nu kan ik vanaf Vista de gedeelde map van XP wel benaderen en dat werkt prima. Andersom gaat het niet goed. Ik zie op XP het Vista systeem, maar als ik probeer te openen volgt een 'Toegang geweigerd' melding.

Natuurlijk heb ik allerlei dingen geprobeerd om dit te verhelpen. De firewalls volledig uitschakelen verhelpt het probleem niet, ook dan is de toegang geweigerd. Ik las iets over gast accounts die ingeschakeld moesten zijn, dus dat heb ik gedaan. Ook heb ik op Vista bij het delen machtigingen ingesteld voor alle mogelijke groepen, maar toen werkte het ook niet.

Ik heb inmiddels geen idee meer wat het probleem zou kunnen zijn, dus daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

B.v.d.

Verwijderd

Take Ownership? SP3 geïnstalleerd (in ieder geval de Link Layer Topology Responder)? Google eens op deze termen of installeer SP3 als dat nog niet gebeurd is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:37:
Take Ownership? SP3 geïnstalleerd (in ieder geval de Link Layer Topology Responder)? Google eens op deze termen of installeer SP3 als dat nog niet gebeurd is.
Hoe zou ik een take ownership moeten doen als ik niet meer heb dan een botte 'geen toegang' melding als ik over het netwerk Vista benader? En die responder staat geinstalleerd. SP3 momenteel niet beschikbaar hier.