• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Westone heeft 3 verschillende universele oordopjes : de UM1, de UM2 en de nieuwe Westone 3.
De UM1 zijn hun "low-end" dopjes, deze hebben 1 balanced armature en zijn voor ongeveer 100 euro verkrijgbaar
Built to the same exacting standards as the UM2, the UM1 is a single balanced armature driver universal-fit earphone offering excellent sound at an entry-level price. With comfortable Comply™ tips, the UM1 provides hours of fatigue free listening with up to 25 dB of ambient noise reduction. The UM1 is the perfect entry-level earpiece for performing and personal listening. Equipped with a durable 50" stereo "Y" cord and a 3.5mm stereo jack, the UM1 is also perfect for personal audio devices such as MP3s, CD players, and laptop computers.

The UM1 is simply the best value single driver monitor on the market.
Available in clear.
de UM2 zijn hun "mid-end" dopjes, deze hebben 2 balanced armature's en wisselen van eigenaar voor ongeveer 300 euro
Built to the highest professional standards, the dual balanced armature driver UM2 provides amazing low frequency response and rich articulate mids and highs. Using the same technology as our custom ES2, the UM2 is the earpiece of choice for music lovers desiring high-end Westone sound quality at an affordable price. The comfortable Comply™ foam tips allow for extended use without fatigue. Providing up to 25 dB of ambient noise reduction, the UM2 is the perfect choice for on-stage performing or personal listening. Equipped with a durable 50" stereo "Y" cord and a 3.5 mm stereo jack, the UM2 is also perfect for personal audio devices such as MP3s, CD players, and laptop computers.

The UM2 Universal Monitor is the most affordable dual driver earphone on the market. Available in clear or black.
De Westone 3 zijn hun nieuwe ooropjes, sinds november dit jaar uit met 3 balanced armature drivers, deze kosten ongeveer 400 euro.
Hear your music, movies and games like never before. The Westone 3 is the first true universal fit three-way earphone designed for personal listening. Its balanced armature drivers and three-way crossover network add incredible realism and punch to your listening experiences. The 3’s ergonomic fit provides unmatched comfort, outstanding sound isolation, and accurate reproduction that will satisfy the most demanding listener. The Westone 3 comes complete with inline volume control, ¼” adapter, travel case, and ten different types of eartips to customize the fit to the anatomy of your ears.
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/um1.jpg
de UM1s
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/um2.jpg
de UM2s
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/pl_westone_3a.jpg
de Westone 3
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/3website_3page20top20portion.gif
http://www.techpowerup.com/reviews/Westone/UM1
review voor de UM1
http://www.techpowerup.com/reviews/Westone/UM2
review voor de UM2
http://www.head-fi.org/fo...preciation-thread-386477/
Westone 3 review

Ze worden allen geleverd met comply foam tips, deze zijn vergelijkbaar met de Shure "olives". (de westone 3 heeft meerdere tips)

• andyy
zelf heb ik de comply foams op mijn UM1s vervangen met bi-flanges (Alpine oordopjesdie ik toevallig nog ergens had liggen).
met de bi-flanges zijn de hoge tonen duidelijker en zit er meer bas in.
nog meer mensen met Westone's hier ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik denk erover om de Westone 3 te kopen. (270 euro incl. shipping via Ebay)

Andere kanshebbers zijn de Shure E530 (200 euro incl. shipping van Ebay) en de Klipsch X10 (160 euro incl. shipping via Klipsch.co.uk)

Qua geluid zal het gaan tussen de SE530 en de Westone 3, maar omdat er zit nog wel een prijsverschil zit tussen de X10 en de 3 is dit wel het nadenken waard. Mede omdat ik comfortable dopjes (dus liefst niet achter het oor of schuimpjes) de voorkeur geef.

Iemand een mening over de Westone 3 i.v.m. de andere dopjes?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
die schuimpjes en achter de oor zijn juist comfortabel vind ik. je voelt ze minder dan silicone tips en ze zijn makkelijker in te brengen en dat achter de oor verminderd microphonics en is naar mijn mening comfortabeler (als je zo'n kabel hebt als de Westone's dan)
ook de Triple.fi 10 overwogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

so, are the Westone 3 in sale somewhere in the NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:23:
so, are the Westone 3 in sale somewhere in the NL ?
I don't know, but from what I've heard they are a lot cheaper outside the EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
€ 241,01 ex verzendkosten ($ 15,99)

I've already shopped 5 times @ Yazgan - incl W3's twice - & all went perfect so far. Shipping could be a tad faster, but you'll get the goods within 9 days (so far). Just ask Yazgan to send it as a promotional gift & he will do so..

Wat betreft de tips voor de W3; ik gebruik eigenlijk alleen nog maar zwarte Shure foamies, en heel af-en-toe korte Comply's, maar er is gewoon geen touw aan vast te knopen, want bij iedereen hebben de verschillende tips verschillende effecten.. Mijn theorie is dat de tube net een fractie te kort is & dat daardoor de vorm+lengte van het oorkanaal het image voor een te groot deel bepalen - wat natuurlijk niet de bedoeling mag zijn. Maargoed, voor mij zijn het de perfecte universele IEMs, ik heb dus ook geen last van sibilance & problemen met pasvorm e.d..

[ Voor 15% gewijzigd door rabor op 11-05-2009 11:59 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:00
Om maar eens een oud topic omhoog te trappen!

Ik heb de Westone UM3X afgelopen vrijdag via Ebay gekocht. Zal wel een weekje duren voordat ze hier zijn vanuit de VS. Ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit. Volgens de mensen op headfi is die erg goed en dezelfde als de ES3. Overigens ben ik geen audiofiel maar muzikant en ga ze voornamelijk voor mijn in-ear monitor systeem gebruiken.

edit

En ze zijn binnen: gistermiddag al bezorgd! Erg fijne pasvorm en goed geluid. Een wereld van verschil met de wel heel erg matige Sennheiser CX400 die ik hiervoor even heb gebruikt maar die kosten ook maar een euro of 20.

[ Voor 23% gewijzigd door GodDamage op 13-05-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Ik zat te twijfelen tussen de Westone UM3X en wat customs van Alienears.com
ik denk dat ik voor de laatste ga mits de oorafdrukken niet te duur zijn om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik heb de Westone UM3X nu zo'n week en ben er erg tevreden mee.

Ze klinken erg gebalanceerd, alle toonhoogten zijn evenredig aanwezig en klinken ook zeer 'clean' en gedetailleerd. Voldoende bass is aanwezig (niet overmatig veel zodat het niet met het midden 'bemoeid')

Ik heb er omgerekend 235 euro incl. verzending voor betaald. Een erg mooie prijs als je bedenkt dat ze in de top van de unisersele oordopjes worden geplaatst. (boven SE530, W3 en IE8)

Meer weten? Shoot :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Heb je ze van eBay?
zucht, ze nu goedkoper geworden op eBay, ik zat te twijfelen tussen wat customs en de UM3x omdat de prijsverschil toen nog niet zo groot was.
nu is het blijkbaar niet meer zo, maar ben voor de customs gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Weet iemand toevallig hoe de bas van de Westone UM1's zich vergelijkt met de Creative EP-830's? Ik zie veel staan over de EP-830's en de UM1's online, maar quasi nooit worden ze rechtstreeks met elkaar vergeleken aangezien het toch een verschillende prijsklasse is. Ik heb nu (helaas kapotte) EP-830's, dus heb na lang lezen een paar Westone UM1's besteld, maar die bas blijft toch een beetje een vraagteken bij mij. Ik heb wel graag wat bas zoals bij die EP-830's, maar ik kan me wel voorstellen dat de bas bij de UM1 misschien niet krachtiger maar wel nauwkeuriger zal zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Quicky schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:21:
Weet iemand toevallig hoe de bas van de Westone UM1's zich vergelijkt met de Creative EP-830's? Ik zie veel staan over de EP-830's en de UM1's online, maar quasi nooit worden ze rechtstreeks met elkaar vergeleken aangezien het toch een verschillende prijsklasse is. Ik heb nu (helaas kapotte) EP-830's, dus heb na lang lezen een paar Westone UM1's besteld, maar die bas blijft toch een beetje een vraagteken bij mij. Ik heb wel graag wat bas zoals bij die EP-830's, maar ik kan me wel voorstellen dat de bas bij de UM1 misschien niet krachtiger maar wel nauwkeuriger zal zijn...?
van wat ik heb gelezen over de ep-830 (ik had de UM1) van de UM1 veel minder zijn.
ook de hoge tonen zijn "rolled off", je kan beter de Phonak PFE nemen.
iets duurder maar die heeft dan super treble en enorm gedetailleerde bass (en meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:52:
Ik heb de Westone UM3X nu zo'n week en ben er erg tevreden mee.

Ze klinken erg gebalanceerd, alle toonhoogten zijn evenredig aanwezig en klinken ook zeer 'clean' en gedetailleerd. Voldoende bass is aanwezig (niet overmatig veel zodat het niet met het midden 'bemoeid')

Ik heb er omgerekend 235 euro incl. verzending voor betaald. Een erg mooie prijs als je bedenkt dat ze in de top van de unisersele oordopjes worden geplaatst. (boven SE530, W3 en IE8)

Meer weten? Shoot :)
Op ebay kan ik maar een handjevol vinden...en ze zijn allemaal rond de 270 euro incl verzending. Waar of bij wie heb je ze gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi
ik las dat mooody voor 200 euro incl shipping de shure e530 had gezien op ebay.....
Kan je mij daar een link van aangeven? ik zie niets op ebay! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
http://www.earphonesolutions.com/westone-3-iphone.html

Kan je die SMART TALK ACCESSORY ook loskoppelen zodat je enkel de Westone 3 hebt zonder extra kabels enzo?

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 27-06-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Outlandos schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:42:
http://www.earphonesolutions.com/westone-3-iphone.html

Kan je die SMART TALK ACCESSORY ook loskoppelen zodat je enkel de Westone 3 hebt zonder extra kabels enzo?
http://www.earphonesoluti...phone-adapter-iphone.html
gewoon op smart talk gezocht top die site -O-

[ Voor 0% gewijzigd door andyy op 28-06-2009 22:23 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik ben een drummer en wil graag de westone um1 kopen
heeft iemand deze en kan diegene mij vertellen of ze goed isoleren redelijke bas hebben en goed in je oren blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
Ze isoleren in elk geval heel goed. Ik heb me talloze keren te pletter geschrokken als een huisgenoot of collega plots naast me blijkt te staan en al vijf minuten mijn naam aan het zeggen is. Ze zitten ook erg comfortabel. 10 uur die dingen in hebben was voor mij geen enkel probleem en ik kon er ook prima mee in slaap vallen. Echter wel belangrijk om te melden dat ik geen Westone foampjes gebruikte, maar de Shure black foamies.

Wat de bas betreft... dat valt wel een beetje tegen. Als je een goede seal kan krijgen dan valt het best mee, en ik vind het sowieso een stuk betere bas dan normale oortjes zoals die iPod-dingen, maar er zijn in-ear oortjes met meer bas dan de UM1's. Voor mij persoonlijk kon het gebrek aan bas me niet echt storen als ik dat samenzet met het fantastische comfort, de geluidsisolatie en de allround geluidskwaliteit.

Wees wel een beetje voorzichtig met het kabeltje. Ik heb de mijne een paar weken geleden teruggestuurd naar de VS omdat het kabeltje stuk was na 1.5 jaar. Zit nog prima in garantie als je de registratiekaart opstuurt (2 jaar garantie). Ik hoop dat ik binnenkort nieuws krijg dat ze m'n kapotte oortjes hebben ontvangen en dat ik nieuwe krijg. Ik heb ze trouwens bij earphonesolutions.com gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Heb ook de um1 hier, moet zeggen dat ze heerlijk zitten en goed isoleren. Zorg er wel voor dat je de juiste schuimpjes/sliconen er op zet.
Als ik echt niks wil horen om me heen dan combineer ik ze met mn partyplugs, double fl. dus dat zit wel goed. Heb me ook al enkele keren verschrokken en ik doe ze ook niet in tijdens het fietsen want dat vind ik te gevaarlijk, je hoort auto's ook niet.

Qua bass, ik dopjes met meer bas gehad maar vond dat altijd over the top. Deze geven een lekker realistisch geluid vind ik.

ik voel me lekkaah !!!

• Thyranys
Ik schaar mij achter LyP0's commentaar.

Ik heb net vandaag mijn replacement earphones binnengekregen. Niet hersteld dus, maar gewoon een nieuw paar binnen garantie. Je moet wel echt opletten als je die Shure Black foamies erop doet dat je eerst de UM1's wat 'afvijlt' zodat ze er beter op passen, anders heb je grote kans (lees: ik heb het al twee keer voorgehad), dat je dat cilindertje eraf sloopt en het met secondelijm er terug op kunt gaan plaatsen.
Pagina: 1