Externe hardschijf opent om de 5 seconden

Pagina: 1
Acties:

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb een probleem met mijn externe lacie 160 GB hardeschijf. Als ik hem in de computer plug verbind ik hem met de 2 usb kabels die erbij zitten. Alles werkt tot nu toe, de hardeschijf opent en laat de bestanden zien die erop staan. Vervolgens herkent windows hem niet meer en naar 5 seconden herkend windows hem weer. Kan de hardeschijf dus ook niet scannen op eventuele ongemakken omdat hij dan niet meer herkend word. Google bied ook geen uitkomst, Wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 11-12-2008 17:01 ]

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 21:12
Ik vermoed dat de winkel waar je hem gekocht hebt, jou kan helpen door je ander exemplaar te geven.

De symptomen die je beschrijft, duiden erop dat de fysieke verbinding wegvalt en herstelt wordt.
Dit is dus niet softwarematig op te lossen enkel hardwarematig.

Nu blijft natuurlijk nog de vraag of het aan de Lacie schijf of aan de USB poort(en) waaraan je verbindt.
Probeer het dus eens aan een andere pc.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Softmore schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:02:
Ik vermoed dat de winkel waar je hem gekocht hebt, jou kan helpen door je ander exemplaar te geven.

De symptomen die je beschrijft, duiden erop dat de fysieke verbinding wegvalt en herstelt wordt.
Dit is dus niet softwarematig op te lossen enkel hardwarematig.

Nu blijft natuurlijk nog de vraag of het aan de Lacie schijf of aan de USB poort(en) waaraan je verbindt.
Probeer het dus eens aan een andere pc.
Ik heb hem ook al aan een andere computer gehangen inmiddels maar hier ook hetzelfde probleem. Heb er geen garantie meer op geloof ik dus naar de winkel terug gaan word ook lastig. Ik dacht misschien is het iets software matigs omdat ik de bestanden nog wel kan bereiken! ook heb ik verschillende USB poorten geprobeerd maar bij allemaal het zelfde probleem

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

Ik heb hem ook al aan een andere computer gehangen inmiddels maar hier ook hetzelfde probleem. Heb er geen garantie meer op geloof ik dus naar de winkel terug gaan word ook lastig. Ik dacht misschien is het iets software matigs omdat ik de bestanden nog wel kan bereiken! ook heb ik verschillende USB poorten geprobeerd maar bij allemaal het zelfde probleem
Je zou de hardeschijf die er in zit eruit kunnen halen en intern aansluiten. Dan kun je je bestanden eraf halen, en eventueel kijken of je het probleem kunt vinden.

Eventueel zou je, als de hardeschijf zelf wel werkt, er gewoon een nieuwe behuizing voor kunnen kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Raphaelo op 11-12-2008 20:42 ]

originele signatures zijn top!