• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 18:26
Beste,

Vanmiddag werd m'n nieuw moederbord geleverd (MSI P45 Neo).

Op het gemak geïnstalleerd in m'n PC kast, alle kabels netjes aangesloten, ik duw op "on" en er gebeurd niets... Geen enkele fan die draait, fan van de voeding werkt ook niet en nergens een indicatie dat er stroom aanwezig is. Volgens mij is het, ofwel het moederbord ofwel de voeding.

Wanneer ik de stroomkabel in de voeding steek hoor ik een beetje "geknetter", duidt dit erop dat de voeding werk of betekent dit juist niets?
Het zou wel raar zijn indien het de voeding zou zijn want Dinsdag werkte die hier perfect.

Ik heb helaas de mogelijkheid (en het gereedschap) niet om bepaalde dingen uit te meten maar wat kan ik wél doen? Bestaan er truukjes om te achterhalen of iets wel of niet werkt? Ik kan ook niets aan een andere PC koppelen want er is hier niets in de directe omgeving.

Exacte foto van het moederbord: http://pan6.fotovista.com/dev/6/1/00678816/l_00678816.jpg

Alvast bedankt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Stancke schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:09:
Bestaan er truukjes om te achterhalen of iets wel of niet werkt?
Ja, maar die staan in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Sluit de boel eens buiten je kast aan en probeer dan eens op te starten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Heb je het kabeltje van je powerbutton wel aangesloten? :D

Verwijderd

Heb je de 4-pins stekker van je voeding in je moederbord geprikt? En dat geknetter zegt niets dat zijn de stoom vonken die springen tussen de stekker van je stopcontact en de pinnen van je voeding.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geknetter lijkt me overduidelijk een geval van een brakke voeding/kortsluiting. Ik zou in elk geval niet verder prutsen met kans dat je het moederbord om zeep helpt (als dat al niet het geval is).

Ga naar de pc boer en koop een nieuwe, is mijn advies.

Hier staan wellicht nog wat tips: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

vv Idd, voeding hoeft niet stuk te zijn. Wellicht is het gewoon kortsluiting. Dus check even hoe de boel is aangesloten, gebruik van afstandbusjes e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 11-12-2008 16:22 ]

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

En het kabeltje ook wel op de juiste plek aangesloten, anders doet hij het sowieso niet 8)

@ noork

Voeding hoeft helemaal niet defect te zijn, maar even een andere voeding (proberen bij een computerboer) proberen om te zien of het daar aan ligt, lijkt me wel handig

[ Voor 49% gewijzigd door FiXxXeR39 op 11-12-2008 16:15 ]

FiXxXeR

Verwijderd

Ik heb dit laatst ook gehad, en bij mij was het het moederbord wat sluiting maakte op de plaat van de kast waarop je het bord vastschroeft, toen had ik het bordje eens los op een stuk karton aangesloten, en toen werktte hij wel.

Wie weet is dit wat om te proberen?

• Stancke
Net een jumpstart geprobeerd op de voeding en het werkt, dus ligt het aan het moederbord.

Allez, kzal dan maar achter nieuw moederbord gaan vanavond en dat bord van MSI opsturen voor RMA (komt van Pixmania en dan kan het lang duren, zacht uitgedrukt)

Er bestaat geen testje om te zien of het moederbord écht kapot is?:p

Verwijderd

Stancke schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:28:
Net een jumpstart geprobeerd op de voeding en het werkt, dus ligt het aan het moederbord.

Allez, kzal dan maar achter nieuw moederbord gaan vanavond en dat bord van MSI opsturen voor RMA (komt van Pixmania en dan kan het lang duren, zacht uitgedrukt)

Er bestaat geen testje om te zien of het moederbord écht kapot is?:p
Weet je honderd procent zeker dat je het kabeltje voor je powerbutton wel goed (en op de juiste pins!!) aangesloten hebt?

• Stancke
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:32:
[...]

Weet je honderd procent zeker dat je het kabeltje voor je powerbutton wel goed (en op de juiste pins!!) aangesloten hebt?
100% zeker ben ik nooit maar ik heb toch alles gevolgd wat er in de handleiding zit en volgens mij zit alles goed...

Allez, eens het moederbord uit de case gehaald (zie pic) en zo getest en zo werkt het moederbord wél, lol:p

Voor de mensen die eens goed willen lachen met m'n setup:p
http://i36.tinypic.com/ea2t20.jpg

Dus ofwel is het de aansluiting voor de Powerknop etc. die verkeerd zijn (want ik maak nu gebruik van de powerknop van die andere PC) ofwel is er iets mis met m'n case.

Nu nog eens alles in de case steken en kijken wat er dan gebeurd...

Verwijderd

Stancke schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:48:
[...]

100% zeker ben ik nooit maar ik heb toch alles gevolgd wat er in de handleiding zit en volgens mij zit alles goed...

Allez, eens het moederbord uit de case gehaald (zie pic) en zo getest en zo werkt het moederbord wél, lol:p

Voor de mensen die eens goed willen lachen met m'n setup:p
http://i36.tinypic.com/ea2t20.jpg

Dus ofwel is het de aansluiting voor de Powerknop etc. die verkeerd zijn (want ik maak nu gebruik van de powerknop van die andere PC) ofwel is er iets mis met m'n case.

Nu nog eens alles in de case steken en kijken wat er dan gebeurd...
Niet elke case gebruikt dezelfde kleuren voor de power button he, ook op elk moederbord is de layout vaak anders ;)
Maar het zou best kunnen dat je powerbutton gewoon verrot is.. dat kan je uitproberen door je reset switch op de power switch aansluiting te gooien en te kijken of je me de reset knop de pc aankrijgt ;)
Pagina: 1