Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wii op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb al naar vrij hard rond gekeken naar antwoorden op mijn vraag maar voornamelijk speculatie en discussie gevonden in topics van maanden tot jaren oud dus ik maak hier toch maar even een nieuw topicje voor aan.

Mijn vraag is namelijk deze:

Ik wil binnenkort een Wii aan gaan schaffen en aansluiten op mijn 22'' monitor (link).

Kan iemand mij misschien vertellen wat hiervoor de simpelste, beste oplossing is?

Zijn er problemen te verwachten m.b.t. resolutie, vertraging, etc.?

Mvg

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
makkelijk te vinden toch? zelfs met een paar GoT resultaten.

Daarnaast kun je ook nog HDMI > DVI doen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet gemakkelijk. Wii heeft (zover ik weet) enkel een uitgang die via component of scart (danwel s-video) kan, die 2201 heeft enkel VGA(sub-D) en DVI ingang.

Component -> HDMI converters(of DVI) zijn vrij prijzig.

Makkelijkste zou een VGA adepter zijn, die zijn wat goedkoper.

@hieronder, zo'n kabel heb ik ook, maar gaat lang niet altijd werken. Weet niet meer precies de reden, maar zat in iedergeval dat component een iets ander signaal is dan VGA.

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2008 16:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

De prijzen vallen zeer mee kijk hier maar : http://www.thuisbioscoop.nl/component-adapter.html

@ hierboven :p het werkt alleen als er al een decoder in de wii zit. Zit die er niet in dan moet je een stuk duurdere converter aanschaffen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 16:17 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 23:57
Tekst onder het plaatje:
Let op : de verloopplug transporteert het signaal alleen maar en vertaalt het signaal dus niet !!!!
En dat moet nou net wel gebeuren.

• alex3305
SinergyX schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:12:
Niet gemakkelijk. Wii heeft (zover ik weet) enkel een uitgang die via component of scart (danwel s-video) kan, die 2201 heeft enkel VGA(sub-D) en DVI ingang.

Component -> HDMI converters(of DVI) zijn vrij prijzig.

Makkelijkste zou een VGA adepter zijn, die zijn wat goedkoper.

@hieronder, zo'n kabel heb ik ook, maar gaat lang niet altijd werken. Weet niet meer precies de reden, maar zat in iedergeval dat component een iets ander signaal is dan VGA.
derde hit van Google 30 euro dus?

edit: of hier op Play Asia, wel iets duurder maargoed, werkt wel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 11-12-2008 16:20 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alex3305 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:11:
makkelijk te vinden toch? zelfs met een paar GoT resultaten.

Daarnaast kun je ook nog HDMI > DVI doen.
De Wii heeft geen HDMI, alleen composiet of component.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:34

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Die component adapter die bassguitar noemt werkt in principe niet, die van alex3305 wel. De meeste pc monitoren doen dat niet. Ik heb zelf deze week dit apparaat besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10530 Dat zou moeten werken. Dit apparaat zet actief YPbPr signalen om in RGB plus synchronisatie voor je monitor.

[ Voor 9% gewijzigd door Cassettebandje op 11-12-2008 16:20 ]

• alex3305
Cassettebandje schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:19:
Die component adapter die bassguitar noemt werkt in principe niet, die van alex3305 wel. De meeste pc monitoren doen dat niet. Ik heb zelf deze week dit apparaat besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10530 Dat zou moeten werken. Dit apparaat zet actief YPbPr signalen om in RGB plus synchronisatie voor je monitor.
Zo'n zelfde soort adapter heb ik van Mayflash, werkte perfect, alleen niets icm mijn PS2.. ach ja :P

Verwijderd

Topicstarter
@ alex3305: Das dus precies wat ik bedoel. Veel discussie en uiteindelijk alleen maar oplossingen waarvan niemand echt zeker weet of het nou doet wat het moet doen. En dat topic is 2 jaar oud. Hoopte dat er inmiddels een goede, kant en klare oplossing voor zou zijn..
Wat jouw tweede post betreft. "werkt wel". Denk je of weet je? :)

@ Springuin: ziet eruit als een net apparaatje. Niet dat looks er iets mee te maken zouden hebben maargoed. "zou moeten werken" zeg je. Zou je misschien dit topic kunnen updaten als je 'm hebt ontvangen en uitgeprobeerd? Zou ideaal zijn ;)

Reacties zijn altijd zo snel op tweakers. Blijft me verbazen.. Bedankt hiervoor. Ik ga er wel uitkomen zo denk ik..

edit: toch nog even een vraag mbt resolutie. wordt het beeld niet op een rare manier uitgerekt op een breedbeeld monitor? aangezien er verder, voor zover ik weet, geen transformatie plaats vindt van de ene naar de andere resolutie.. of gebeurt dat juist wel met zo'n apparaatje?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 16:49 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) wat doet een vraag over het aansluiten van een spelcomputer (SPV) op een monitor (VB) in Overige Hardware?
2) ik heb een Wii. Ik heb hem rechtstreeks op een monitor aangesloten dmv een kabel die ik vond met simpel zoekwerk op GoT. Dat kun jij ook doen. Tip: sorteer search resultaten op datum. In 2006 was hij er idd nog niet, anno 2008 duidelijk wel... basic zoekvaardigheid dit, maakt vaak aardig wat duidelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.