Ik heb een vraagje over een menu wat ik aan het maken ben:
Meestal maak ik een menu alsvolgt:
Op deze manier krijg ik dus een menu die bestaat uit divjes, waarbij je op de hele div kunt klikken en niet alleen op het woord hoeft te klikken.
Dit menu werkt in principe prima in alle browsers, een ding lukt me alleen niet:
De tekst in het menu wil ik verticaal uitgelijnd hebben. Daarom heb ik de tekst in een span gezet en die met position:relative 5px omlaag gezet.
Alleen als ik wil dat als je met de muis over de knop gaat de tekst onderstreept wordt, dan plaatst hij de 'underline' nog op het oude niveau. Die plaatst hij niet met de span omlaag.
Hoe kan ik zorgen dat hij dat wel doet?
thanks
Meestal maak ik een menu alsvolgt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <div id="menu"> <div class="menuoptie"><a href="#"><span class="menuoptietxt">Home</span></a></div> <div class="menuoptie"><a href="#"><span class="menuoptietxt">Knop1</span></a></div> <div class="menuoptie"><a href="#"><span class="menuoptietxt">Knop2</span></a></div> <div class="menuoptie"><a href="#"><span class="menuoptietxt">Etc</span></a></div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| #menu{ width:500px; height:32px; background-color:#00FFFF; } .menuoptie{ width:100px; height:30px; float:left; text-align:center; background-color:#00FF99; border:1px solid #FFCC33; } .menuoptie a{ width:100%; height:100%; display:block; text-decoration:none; } .menuoptie a:hover{ text-decoration:underline; } .menuoptietxt{ position:relative; top:5px; } |
Op deze manier krijg ik dus een menu die bestaat uit divjes, waarbij je op de hele div kunt klikken en niet alleen op het woord hoeft te klikken.
Dit menu werkt in principe prima in alle browsers, een ding lukt me alleen niet:
De tekst in het menu wil ik verticaal uitgelijnd hebben. Daarom heb ik de tekst in een span gezet en die met position:relative 5px omlaag gezet.
Alleen als ik wil dat als je met de muis over de knop gaat de tekst onderstreept wordt, dan plaatst hij de 'underline' nog op het oude niveau. Die plaatst hij niet met de span omlaag.
Hoe kan ik zorgen dat hij dat wel doet?
thanks