Bad sectors op IBM HDD?

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik format regelmatig mijn pc (en dan ghost image eroverheen), oke 't is wat omslachtig, maar nou kreeg ik laatst tijdens format opeens 0.23mb aan bad sectors. Ik heb een 30gig DTLA 7200rpm IBM HDD en 't ding is nauwelijks een half jaar oud, is dit normaal?
Ding is dus heel vaak geformatteerd, maar dat moet toch geen effect hebben daarop (heb ik gehoord iig, bovendien zijn er zat pc's die elke week een image over hun noten krijgen, duz..)?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb geen idee hoe die bad clusters op je HDD komen (waarschijnlijk doordat schijf een klap heeft gekregen) maar het is mij een raadsel waarom je steeds je schijf formatteert. Als je zonodig een image wil terugplaatsen, dan kan dat toch ook zonder te formateren?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:53
Ik heb onlangs op mijn 75 GB IBM (juli '00 ofzo) ook 2 bad sectors gekregen, mijn vertrouwen in de DTLA-reeks begint wat af te nemen, je hoort het veel vaker!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 24 februari 2001 15:07 schreef Arzie het volgende:
Ik heb onlangs op mijn 75 GB IBM (juli '00 ofzo) ook 2 bad sectors gekregen, mijn vertrouwen in de DTLA-reeks begint wat af te nemen, je hoort het veel vaker!
[topic=126172]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• RealCato
Nope, mijn hdd heeft geen klap gekregen ofzo.
Ja zoals ik al zei is dat formatteren erg omslachtig, maar een schijf moet toch zoveel honderden keren geformatteert kunnen worden voor-ie bad sectors aangeeft?
Nou ja zit nog ruim binnen de garantie, zal ik contact opnemen met de leverancier?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Ik zou er zeker mee teruggaan en niet accepteren. Zeg er wel bij dat steeds programma's niet goed werken en dat je last hebt van gegevensverlies. Ik heb bij een Maxtor-schijf dit al eens meegemaakt en toen probeerder Dell me af te schepen door te zeggen dat ik maar een schijfcontrole uit moest voeren en dat het dan weer goed was :(|:(.

• RealCato
Op zaterdag 24 februari 2001 15:07 schreef Arzie het volgende:
Wat heb jij gedan?? HDD omgeruild?

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zou hem gewoon omruilen. Want ik heb dit ook wel eens gehad met een maxtor, en daar heb ik toen ook gewoon weer een nieuwe voor teruggekregen. Dus voor jou IBM moet dit helemaal geen probleem zijn! :)

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Ik heb zelf ook een IBM 20gb en een IBM 13GB
maar men 20gb heeft de laatste weken kuren, als ik verkenner wil openen zit hij ff te tikken en gaat hij weer verder. Ik mooi alles gebackupt en een format gedaan, wat zag ik? Beschadigde sectors :'(. Nu laatste 2dagen wil hij helemaal nietmeer. Bij het opstarten vind hij hem afentoe nog is en als hij hem vind kan ik er niet op.
Hoe zou ik men gegevens nog kunnen redden ?
Juist een uur geleden ging hij weer ! beetje kunnen kopieren van de een naar de andere nu gaat ie weer niet.

Verwijderd

Ja dit klopt. Hier zijn ook al meerdere HD's van de IBM Deskstar serie naar de filiesteinen gegaan.
Laatst nog ene met onze Key's van de DPC erop:(

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Hier ook al 7 stuks|:(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

mijn nieuwe aankoop: 40 GB 5400 RPM bevatte helaas ook "bad sectors"

/dev/null

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:53
Nee, ik heb hem (nog) niet omgeruild. Heb hem van de zomer goedkoop 2dehands gekocht, zal eens zien of ik wat kan met het serial nr...
Pagina: 1