Toon posts:

Ik weet het echt niet meer !

Pagina: 1
Acties:
  • 1.223 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Een prachtig forum ik kom er echter niet uit.
Ik heb een aspire one met linux daar wil ik graag xp op hebben.
Uren speuren op internet heeft mij twee adressen opgelevert van zaken die het voor mij willen doen.

Zelf waag ik mij er niet aan
De een vind dat het niet mogelijk is Acer levert geen drivers
De ander zegt hij wordt er ontzettend traag van

De twee computer zaken zeggen er niets over ze halen drivers van internet instaleren kost 50 euro windows xp 100 euro.
sommige gebruikers zeggen de traagheid kan verholpen worden door uitschakelen D2D recovery in de bios
ook lees ik in de forums traagheid vast lopen eigenlijk niet geschikt etc
Dus nu weet ik het nog niet doen of er van af zien Wie helpt mij uit de duisternis? Hartelijk dank

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:34
Gewoon proberen, je ziet het vanzelf.

Anders zet je toch gewoon linux er weer op?

Staan hier niet gewoon drivers: ACER SITE

[ Voor 41% gewijzigd door Master__R op 11-12-2008 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen maar dat kost mij dan wel 150 euro
Mijn vraag is dus eigenlijk zal ik het doen of beter laten doen zelf waag ik mij er niet aan

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:56

EnnaN

Toys in the attic

huh? je vraagt:
"zal ik het doen of beter laten doen",

waarbij zelf doen geen optie is... het antwoord "laten doen" is dan toch de enige optie?.... erg duidelijk is het allemaal niet..

sig

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-01 14:12
De acer Aspire One wordt toch ook standaard geleverd met windows XP dus drivers moeten hiervoor bestaan. Dat dit niet zou werken is hierbij dan ook dikke zever.

Zelf heb ik een acer aspire one met windows XP en dit werkt best wel vlot.

PS. hoe ga je die erop zetten? de aspire one heeft geen CD of DVD drive.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

De 100 euro die die computerwinkels vragen is voor de licentie van Windows XP met de CD. De 50 euro is voor het installeren van de drivers en updates van windows... Gratis kan dat niet he ;)
Je hebt zelf geen Windows XP licentie voor je Aspire One dus die moet je erbij kopen. Daarom kost het je 150 euro bij de computerwinkels.. ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan is de keuze toch simpel? 150 euro uitgeven of Linux behouden? Kun je dit niet voor jezelf afwegen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor die 150 euro wil ik het best voor je doen hoor ;) ..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen
Leuk dat er gelijk gereageert wordt.
zelf geen Windows XP licentie dus er voor betalen is geen punt ik ben echter bang dat het niet goed draait en dan vind ik 150 euro weg gegooit geld.

Natuurlijk hou ik weinig geheugen over dan op mijn huidige computer maar dat vind ik niet erg
Als het maar werkt.
De aspire computers waar windows al op zit zijn duurder hebben dacht ik ook meer geheugen etc Dus best mogelijk dat het daarop prima gaat en op de envoudige uitvoering met linux problemen geeft

Toch lees ik in het forum dat er mensen zijn die er tevreden over zijn dus het kan wel.
Dat ga ik nog eens goed na lezen.
Iemand gaf de sugestie voor die prijs wil ik het er voor je opzetten? Dat hou ik in gedachte mits er gegarandeerd wordt dat het ook werkt want dat is het gene wat ik belangrijk vind niet de kosten
Gr nakada - willem

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 11:28

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mag ik je het advies geven volgende keer een duidelijker topic title te kiezen?
Voorbeeld: "XP laten installeren op Aspire, advies gevraagd"

Voor de rest uiteraard succes met je zoektocht.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45
Waarom heb je een aspire one met linux gekocht als ze ook met XP te krijgen zijn? (of ben ik gek :P )

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nu eens begint met [Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 te lezen, en de links te gebruiken die daar in staan, daar staat echt alles wat je wilt weten over de Aspire One, XP, tips, trucs etc.

Er zijn gewoon drivers, en ja, het is niet zo snel omdat de SSD traag is. Verder gewoon zelf aan de slag gaan met [Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen zal ze zeker op volgen.
Gr Nakada Willem

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik weet het ook echt niet meer. ;(

Je zou eens kunnen beginnen met vertellen welk model Aspire One je hebt. Ik neem aan dat het de 8GB SSD versie is, maar ook HDD versies worden met Linux geleverd. Draait Windows XP slecht op de standaard 8GB SSD versie (met 512MB RAM)? In ieder geval niet geweldig. Er zijn veel mensen die het hebben over vertragingen, en dat maakt het vervelend om mee te werken. Nu kun je natuurlijk XP wat optimaliseren (zie mede Aspire One threads hier, en AspireOneUser), maar daarvoor moet je wel een kleine beetje weten wat je doet. Installeren kan via externe optische drive, maar ook met bootable USB-stick. Drivers zijn geen probleem.
Als je van dit alles zelf weinig verstand hebt (en geen zin hebt om je erin te verdiepen) dan houdt het al snel op. Een Windows XP licentie kun je kopen, en dat kost geld. Hier gaan we geen advies geven over andere manieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dionamuh op 11-12-2008 18:46 ]

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tenzij de TS "met opzet" een lekker goedkope Acertje wil scoren met Linux erop, in hoop dat ie via via aan gratis XP kan scoren. En ik zie dat je een beginner bent, omdat je al radeloos bent en niet weet hoe je moet aanpakken.

Slechte keuze en start. Er zijn voor jouw twee opties:
- terugbrengen Acer met linuxje, en vragen om Acer met XP... (wel met kleinere SSD)
- behouden & illegaal XP downloaden en erop doen...

Maar je kan niet eens zelf XP erop doen, dus het is je eigen risico. Misschien heeft linux versie wel grote ssd, maar dat komt omdat linux gratis is. In compensatie wordt er gewoon grotere ssd genomen. Wou je grotere ssd? Dan is het goed. Gratis XP scoren? Nee, dat mogen we hier niet doen en we gaan je niet ermee helpen. Je moet alsnog legaal een XP schijfje kopen in de winkel en dat is niet goedkoop. Dat is kunstmatig hoog gehouden om Vista lekker naar voren te schuiven.

Sorry, wat je doet is niet goed. Wil je legaal of illegaal doen? Jouw keuze. Je kan niet alles in 1 keer hebben.

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik krijg ook sterk het idee dat hij de goedkoopste One wilde en er zelf XP opzetten, al dan niet legaal. En als dat niet lukt, jammer, maar daar kunnen hem verder niet mee helpen.
Overigens moet ik opmerken dat slechts de SSD versie (van 8GB) alleen met Linux wordt geleverd. De 120GB HDD versie met Linux of XP, de 160GB versie met XP. Wel zijn de prijzen de 120GB met Linux lager dan die met XP. Er komt als het goed is ook hier ooit een 16GB SSD versie met XP uit, maar laat ik niet op de feiten vooruit lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dionamuh op 12-12-2008 01:07 ]

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01 16:19
Je kunt ook je Aspire One met Linux proberen te verkopen, en in de winkel een nieuwe Aspire One met Windows XP kopen.

Dan weet je zeker dat je een werkende One met Windows XP krijgt, je hoeft niet moeilijk te doen met installeren en drivers vinden en het is wellicht uiteindelijk nog goedkoper dan een losse Windows XP licentie te kopen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Dit zijn uitzoekvraagjes. Gewoon doen, op het internet is genoeg info te vinden en als het goed is staat het simpelweg ook al op GoT in het ervaringen-topic: [Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1

Deze gooi ik op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.