Toon posts:

[ASP.NET / SQL] Opzoek functie als in AccesDB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik ga voor mijn stageplaats een WebApplicatie maken in ASP.NET met een achterliggende SQL database

Nou ben ik wel al bekend met beiden en heb al eerder wat WebApplicaties in elkaar gezet (op amateur niveau dan). Het doel van de WebApplicatie is een overzicht krijgen van alle computers met type systeem en serienummer + monitor.

De normalisatie is al voor elkaar nou wil ik alleen graag bij het invoeren van een nieuwe computer een soort gelijke "opzoek functie" creëren als in Acces Database mogelijk is bijvoorbeeld:
Computernaam > handmatig invullen
Serienummer > handmatig invullen
Systeem > (als ik dan op het vak Systeem klik dat er een mooi overzicht komt van de Tabel: Systemen, en dat er hierin eentje aangeklikt kan worden en dat dan automatisch het Systeem_Id wordt ingevuld)

Nou was ik zelf aan het denken dit d.m.v. een DropDownList te doen, en ik zal hier vrij snel mee beginnen als ik klaar ben met de standaard formulieren. Ik vraag hierbij ook echt niet om kant en klare code, alleen zou ik graag wat meningen willen hebben van meer ervarenen hiermee over hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt _/-\o_

Vincent :)

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zelf gebruik ik daar dropdownlists voor wanneer het om niet al te veel opties gaat. Wanneer dat wel het geval is zou je kunnen kijken naar de AutoComplete uit de AjaxControlToolkit. Heb ik zelf nog nooit gebruik van gemaakt maar ziet er wel erg leuk uit!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! ik denk niet dat ik het met AutoComplete van AJAX ga oplossen (ziet er trouwens wel leuk uit voor wat andere dingetjes in de toekomst!) ik denk dat ik het voor nou ga proberen met een DropDownList, ander advies is nog altijd welkom! O-)

Vincent

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 13:10 ]