Hi,
Voor alsnog heb ik weinig tot geen ervaring met 'wmic', kan toch vind ik het een interessant commando
waar je veel mee kan doen. Ik wil het zelf gaan gebruiken voor het uitlezen van algemene server status
zoals:
- Processorload
- Mem status
- Diskspace
- Tempratures
etc...
Dit wil ik vervolgens automatisch in een *.html pagina op het intranet zetten.
Enfin...het probleem, hoe ik het 'wmic' command ook gebruik, ik krijg naar onze virtuele servers
altijd een 'access denied' terug terwijl het wel op mijn eigen pc gewoon werkt dus het commando
gebruik ik dan goed lijkt me.
Heb mezelf zowel met m'n gewone account als met m'n domain account full admin gemaakt op
de machine, maar wat ik ook probeer, blijf access denied krijgen...
Voor alsnog heb ik weinig tot geen ervaring met 'wmic', kan toch vind ik het een interessant commando
waar je veel mee kan doen. Ik wil het zelf gaan gebruiken voor het uitlezen van algemene server status
zoals:
- Processorload
- Mem status
- Diskspace
- Tempratures
etc...
Dit wil ik vervolgens automatisch in een *.html pagina op het intranet zetten.
Enfin...het probleem, hoe ik het 'wmic' command ook gebruik, ik krijg naar onze virtuele servers
altijd een 'access denied' terug terwijl het wel op mijn eigen pc gewoon werkt dus het commando
gebruik ik dan goed lijkt me.
code:
1
2
3
4
| wmic <enter> /node:"ip-adres" /user:admin /password:secret <enter> process <enter> 0x80070005 (DCOM ACCESS_DENIED) |
Heb mezelf zowel met m'n gewone account als met m'n domain account full admin gemaakt op
de machine, maar wat ik ook probeer, blijf access denied krijgen...
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.