[Exchange 2003] Kan geen mail versturen naar bv Hotmail

Pagina: 1
Acties:

• wayne1984
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:39
Hallo,

Ik heb een eigen exchange server opgezet, maar als ik wil mailen naar hotmailadressen of soms ook andere adressen, dan wordt mijn mail als spam gezien of wordt hij gebounced.. Het onderstaande krijg ik te zien als ik een mail stuur naar hotmail. (hotmailadres ff eruitgefilterd)

------------------------------------------------------------------------------------------

*********@hotmail.com op 11-12-2008 10:27
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<server.vomera.nl #5.5.0 smtp;550 DY-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generally do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to deliver unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server. http://www.spamhaus.org maintains lists of dynamic and residential IP addresses. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support>

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb windows 2003 server met exchange 2003 sp2. Ik heb het domein gekoppeld met mijn domeinnaam van mijn webhosting, namelijk vomera.nl. mail ontvangen gaat goed. Het ligt eraan dat ik een dynamisch adres heb. Ik heb geen dns op de server zelf aangemaakt maar dit loopt via mijn webhosting. Mijn mx ziet er zo uit:

> set q=mx
> vomera.nl
Server: UnKnown
Address: 192.168.0.1

Non-authoritative answer:
vomera.nl MX preference = 10, mail exchanger = mail.vomera.nl
vomera.nl MX preference = 20, mail exchanger = vomera.nl

vomera.nl nameserver = v3.pcextreme.eu
vomera.nl nameserver = v1.pcextreme.nl
vomera.nl nameserver = v2.pcextreme.nl
mail.vomera.nl internet address = 82.171.90.97
vomera.nl internet address = 82.171.90.97
v2.pcextreme.nl internet address = 217.115.199.215
v3.pcextreme.eu internet address = 212.79.241.141

is er iets wat ik fout heb gedaan? Is eerste keer dat ik bezig ben met windows 2003 en exchange.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:21
Het gaat erom dat het public IP adres waar je mailserver e-mail mee verstuurd een Dynamic IP adres is (waarschijnlijk een privé adsl/@home lijn vermoed ik).

Het hele DNS verhaal met MX records is niet van toepassing omdat het om verstuurde email gaat en niet binnenkomend.

Wat je kunt doen is de relay/mailhost van je provider instellen als smart host in exchange.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• wayne1984
ik heb geprobeerd het relay ipadres van mijn webhosting te pakken, maar dat accepteert hij niet... hoe zou ik dit anders kunnen oplossen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

wayne1984 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:34:
ik heb geprobeerd het relay ipadres van mijn webhosting te pakken, maar dat accepteert hij niet... hoe zou ik dit anders kunnen oplossen?
Van je web hosting? Waarom gebruik je als relay niet gewoon het IP adres van de mail server van je provider.. Of is dat dezelfde?

• wayne1984
dus die van telfort?? heb zelf telfort dus.. moet ik dan telfort.nl invoegen? (Sorry heb weinig ervaring ermee)

Edit : heb geprobeert met smtp.telfort.nl maar dan krijg ik relay not permitted...

[ Voor 71% gewijzigd door wayne1984 op 11-12-2008 13:43 ]

• wayne1984

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wayne1984 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:38:
Edit : heb geprobeert met smtp.telfort.nl maar dan krijg ik relay not permitted...
Waarschijnlijk omdat de mailserver van Telfort alleen maar mail wil versturen met extensie @telfort.nl en niet met de extensie van je eigen domein.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Als ik me niet vergis heeft dit met Sender ID te maken. Hotmail en Live maken hier gebruik van, zodat je verzonden e-mail vanaf je exchange wordt aangemerkt als spam of zelfs wordt verwijderd (gebounced). Ben nog op zoek naar het juiste artikel . . .

FiXxXeR

• wayne1984
ik was al aan het zoeken naar relaying enz.. dus ja daar lees ik ook verschillende dingen over.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sender ID is een vrijgegeven Framework van MS om vanuit applicaties controles op SPF-records van maildomeinen uit te voeren. Dat heeft op zich weinig te maken met het accepteren van mail vanuit dynamische reeksen (zolang het SPF-record maar klopt).

De error heeft ook betrekking op het feit dat TS vanuit een dynamisch ip-adres mailed, niet dat de SPF check failed.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wayne1984
de SPF check die is goed aangegeven. heb ik net ook in de sniffer bekeken.. staat bij me mailhosting ook goed opgegeven.. dus we moeten denkelijk meer gaan zoeken in de relaying kant lijkt me?

Verwijderd

Er staat letterlijk in de mail waarom de mail gebounced wordt: verzonden vanaf een dynamic IP.
Los dat probleem op en je bent klaar.
Dus _of_ via de mailrelay van je provider (welke bijna elke provider heeft, al dan niet met username/password te gebruiken)
_of_ bijv. via de mailserver van je webhosting (ook daar weer, je zult er op moeten inloggen en dat ook zo in moeten stellen in exchange).
Als je 1 van deze 2 opties niet zelf kunt instellen in exchange zou ik me eerst eens gaan verdiepen in exchange voordat je problemen probeert op te lossen waarvan je de oplossing niet weet en niet kunt toepassen.

• wayne1984
Dat was me al bekend dat het geblokkeerd wordt doordat ik gebruik maak van een dynamisch ipadres..

Ik heb al geprobeert de smtp te gebruiken van
smtp.telfort.nl
geb: sp******@telfort.nl
ww: **********

maar dan wordt er dus geen mail gestuurd dan blijft hij in de queue hangen.
van de mail server van de webhosting zou ik niet weten hoe ik dat moet achterhalen, aangezien de mx record naar mijn domein wordt doorgestuurd. ik heb wel het ipadres weten te achterhalen, maar daar wordt de relay permitted.

et verdiepen doe ik al doormiddel er mee te werken en te achterhalen. tis een uitdaging op die manier en leuk om er mee te klooien. al doende leert men. want over een tijd ga ik me zowiezo erin verdiepen omdat ik met examens bezig ben van msca en msce.

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Ik heb hier precies dezelfde constructie, dus dns bij een hoster, een interne Exchange en telfort internet. Ik weet niet wat je verkeerd doet, want bij mij werkt het dus wel. Ik heb bij de dns provider alle benodigde records aangemaakt*, en thuis in exchange een connector aangemaakt die alles via de smart host smtp.telfort.nl verstuurt. Omdat de mailserver in de iprange zit van telfort doet deze gewoon relayen. Geen username of wachtwoord nodig.

Heel simpel, als je weet waar je mee bezig bent. Weet je dat niet, dan is er een grote kans dat je interntverbinding binnenkort wordt afgesloten voor relaying. Exchange is een enterprise product, geen huis tuin en keuken applicatie. En als je niet eens weet wat relaying is moet je er nog maar eens goed over nadenken of dit wel zo'n goed idee is. Oefenen voor je MCSA/MCSE doe je in een geisoleerde testomgeving, niet in een productieomgeving die aan Internet hangt.

* Dat is dus A records voor alle websites, een A record voor mail.domain.nl en MX records voor ieder domein.nl dat weer verwijst naar het A record voor mail.domein.nl. En dat A record voor mail.domein.nl is het ipadres van mijn internetconnectie thuis.

Fabricati Diem, PVNC

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

In dit bericht: J3roen in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3" heeft de gebruiker het wel werkend, waarschijnlijk doe je iets verkeerd? Waar heb je het ingevuld dat die blijft hangen? http://www.dnsexit.com/support/mailrelay/exchange/setup.htm Misschien handig?

• wayne1984
ik heb het opgelost door zonder authenticatie de smtp.telfort.nl te gebruiken. heb ik gevonden op telfort forum.

http://forum.tiscali.nl/v...67d5d89d9648d1d3c7aefc72f

dank jullie wel voor de reactie. kan ik nu eindelijk verder stoeien :D

• wayne1984
thijmen > tnx.. ik had ze ook gevonden de links. was hard aan het googlen.. zoals je ziet had ik geen authenicatie nodig :D leuk als het werk. denk dat ik dan over kan gaan naar me eigen mail server en me pda ermee kan laten synchroniseren..

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

er kan een slotje op :Y !

FiXxXeR

Verwijderd

Waarom moet er een slotje op als het onderwerp naar verwachting afgehandeld is?
Misschien heeft ie morgen toch weer problemen met hetzelfde.
Verder vind ik het opzich wel grappig dat de enige in dit topic die een nutteloze reactie post (over SenderID gaan praten terwijl hotmail letterlijk aangeeft waarom de mail gebounced wordt) de topic wil sluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 14:30 ]

• wayne1984
kan ik zeker niet een slot erop he ?? weet ik veel haha :D

• wayne1984
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:29:
[...]

Waarom moet er een slotje op als het onderwerp naar verwachting afgehandeld is?
Misschien heeft ie morgen toch weer problemen met hetzelfde.
neej ben de hele tijd al aan het mailen naar hotmail adres.. en andere adressen. en het lijkt nu te werken.. als ik er nooit uit kom vraag ik wel hulp. vind het leuker om het eerst zelf uit te zoeken.:d

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nope, slotje doen we niet als een probleem opgelost is. Vast nog wel eens iemand anders over x periode die exact dezelfde issue heeft, die kan dan mooi in dit topic verder :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1