Laatst een ASUS A7V-133 met DURON800 aangeschaft. Als ik mijn DRAM frequency in mijn BIOS op 133 zet (en multiplier op 6)krijg ik mijn pc niet meer aan. Het enige wat dan rest is mijn BIOS resetten (schroevendraaier tegen twee puntjes op mobo houden), waarna mijn geheugen vrolijk op 100MHz draait. Ik heb twee repen 133MHz SDRAM (128Mb) in mijn kast zitten. Weet iemand hier een oplossing voor?
Misschien trek het geheugen het niet?
Pobeer ze in andere sloten de doen, in verschillende volorden.
Of test de modules apart, dus per 1.
Pobeer ze in andere sloten de doen, in verschillende volorden.
Of test de modules apart, dus per 1.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Bordje ruilen???Op zaterdag 24 februari 2001 13:23 schreef Count_Grishnackh het volgende:
heb ik geprobeerd, geen effect (???)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
heeeeel weinig zin in, maar misschien wel de enige oplossing, godverdomme, kan ik die hele zooi weer opnieuw drin bouwen.....zucht
Verwijderd
De A7V is nogal tricky qua geheugen, dus wellicht verstandig het geheugen even mee te nemen en om te ruilen voor een exemplaar die wel 133 MHz werkt
Het schijnt iets met mutlipliers te zijn. Probeer eens multiplier 7.5.
ps. ik heb het ook op mijn kt7a. Ik moet nog ff streepjes zetten en dan ga ik ook ff expirimenteren met de multiplier.
ps. ik heb het ook op mijn kt7a. Ik moet nog ff streepjes zetten en dan ga ik ook ff expirimenteren met de multiplier.
Verwijderd
Hij heeft alleen zn DRAM clock op 133 gezet, niet z'n FSB, dus heeft helemaal niks te maken met de multiplier
Check de jumpers op je moederbord even of ze wel in jumperfree mode staan.
"Choose life"
Pagina: 1