Toon posts:

Lokaal printen via extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende voor mij vreemde probleem.

Bij een klant welke een SBS2003 server draait heb ik voor 1 gebruiker ingesteld dat deze via externbureaublad (terminal services) extern kan inlloggen rechtsreeks op de server onder zijn account om zo de bedrijfsapplicatie te kunnen benaderen. Dit werkt prima (niet de veiligste manier maar voor 1 persoon wel voldoende). Hierbij loop ik tegen het volgende probleem aan;

Omdat de klant lokaal wil printen vanuit de bedrijfapplicatie heb ik bij externbureaublad aangegeven dan de lokale printer beschikbaar moet worden.
Vervolgens als er ingelogd is heb ik de lokale printer toegevoegd op een van de TS00.. poorten.
Dit werkt ook prima. Nu is het alleen zo dat iedere keer als de klant uitlogd en opnieuw inlogd de desbetreffend TS00.. poort op "inactive" wordt gezet en het printen dus niet werkt.
Er moet dan via de poortinstellingen van de printer een andere TS00.. poort geselecteerd worden welke niet op inactive staat en dan werkt het wel weer maar erg omslachtig en niet goed dus.

Iemand bekend met dit probleem of weet hoe dit probleem op te lossen, misschien wel een andere betere oplossing heeft?

Verwijderd

Mijn inziens hoef je met de hand helemaal geen printer toete voegen.

Rdp --> Vinkje aanzetten voor printers,
op de server bij printer --> Server properties exact dezelfde printdriver toevoegen als welke hij thuis heeft en tadaa

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Dus als ik het goed begrijp bij Extern Bureaublad het tabblad lokale bronnen en hier printers aanvinken.
Dan op de server handmatig de printer toevoegen die je lokaal op die locatie hebt staan?

Welke poort moet je de printer op de server geven dan? Lijkt me dat de lpt1 poort dan niet gaat werken of zie ik dat verkeerd?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:17:
Mijn inziens hoef je met de hand helemaal geen printer toete voegen.

Rdp --> Vinkje aanzetten voor printers,
op de server bij printer --> Server properties exact dezelfde printdriver toevoegen als welke hij thuis heeft en tadaa
Volgens mij hoef je niets van een printerdriver op het overgenomen station te installeren hoor!

Waarom het niet werkt is onduidelijk, ik denk dat je beter even in het Engels kunt googlen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bverstee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:32:
[...]

Volgens mij hoef je niets van een printerdriver op het overgenomen station te installeren hoor!
Echt wel! Windows 2000 or Windows Server 2003 Terminal Services server logs events 1111, 1105, and 1106

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 16-12-2008 13:32 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het doorgenomen maar vindt het wel erg omslachtig om het op die manier te doen.
Daarbij log ik rechtsreeks op de server in via de Terminal services en neem niet een systeem over oid.

Vreemd vindt ik dat het wel werkt met die TS poorten maar dat deze telkens op inactive worden gezet, lijkt mij dan dat de oplossing van daniel wel zou moeten kunnen werken alleen dat met de poorten begrijp ik dan niet helemaal. Iemand anders nog suggesties?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet gewoon even de driver van je printer thuis op de server installeren, probleem opgelost, klaar. Dan wordt bij het inloggen gewoon netjes iedere keer die printer gemapped :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik dat doen maar het is een usb printer thuis op welke poort moet ik de printer dan op de server installeren? gewoon de lpt1 poort of maakt hierbij de poortkeuze niet uit?

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:05:
Ok, dan ga ik dat doen maar het is een usb printer thuis op welke poort moet ik de printer dan op de server installeren? gewoon de lpt1 poort of maakt hierbij de poortkeuze niet uit?
Je moet alleen de driver toevoegen, niet de printer.

Configuratiescherm, Printers en faxapparaten
Klik op "Eigenschappen voor server"
Tabblad "Stuurprogramma's"
Klik op "Toevoegen"
Zoek de driver op en voeg deze toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik het proberen!

Bedankt voor de reacties.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
voor de mensen die niet leep genoeg zijn om het met de hand te doen hebben onze vrienden van microsoft een fijne tool gemaakt O+

http://www.microsoft.com/...A094EEEAF7&displaylang=en

fijne gui om wat normaal met de hand moet gebeuren. eventlogs uitpluizen, drivers mappen,etc,etc, vies werk, je doet het niet graag en als je klaar bent moet je wel goed je handen wassen

:*)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1