Geen beeld meer na installatie Catalyst 8.12 op HD4850

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik probeer het hier maar na 1,5u troubleshooten dat niks opleverde. Zal bij het begin beginnen.

Vorige week heb ik mijn nieuwe HD4850 binnen gekregen. Oude drivers verwijderd, computer uit, HD3650 eruit en nieuwe HD4850 erin en verse Catalyst 8.11 drivers met CCC geïnstalleerd. Top, werkte perfect. Hele week fijn op de pc kunnen werken en games kunnen spelen.

Vanmiddag GTA4 geïnstalleerd en ff een half uurtje gegamed. Had op een forum gelezen dat ATi met 8.12 uit zou komen die wat performance verbeteringen zou hebben voor GTA4. Niet dat het slecht liep op mijn PC, maar wat extra performance is nooit weg.

Catalyst 8.12 over 8.11 geïnstalleerd en opnieuw opgestart. En toen begonnen de problemen. Kwam Windows niet meer in, telkens net voor het login scherm van Windows rebootte de computer zich automatisch. Goed, terug naar Safe Mode, drivers weggehaald en weer terug naar normale Windows. 8.12 Drivers opnieuw geïnstalleerd maar zelfde probleem weer. Toen nog een poging gedaan (Safe Mode, drivers weggehaald, opnieuw opgestart, 8.12 opnieuw geïnstalleerd), maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer.

Ik hoor een POST piepje, maar zie niks geen beeld, de monitor blijft op stand by staan. Ik hoor de computer wel gewoon opstarten, de fans draaien, de harde schijf ratelt, maar het beeld blijft zwart. Heb het volgende geprobeerd:

- Alles van de stroom af, behalve de videokaart, CPU en geheugen.
- BIOS batterijtje eruit gehaald en na 30 sec er weer ingedaan.
- Alles eruit, op CPU en geheugen na. Krijg piepjes dat er geen videokaart in zit (duh).
- Mijn oude HD3650 erin gezet.
- 1x 2GB geheugen eruit, dus 1x 2GB over.

Het helpt allemaal niks. De pc draait, maar het beeld is zwart. Doe ik de monitor uit en weer aan, krijg ik de melding "No Signal".

Wat kan dit in vredesnaam zijn? :|

• Crashed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
Heb je al geprobeert de monitor aan te sluiten met een D-Sub kabel i.p.v. een DVI-kabel.

Als je dan wel beeld hebt heeft ATI weer het al oude probleem te pakken (is bekend bij ATI).

Dit probleem had ik ook (D-Sub werkte wel, DVI niet). Dit opgelost door andere monitor aan te sluiten. :o

Zou wel weer raar zijn als ATI dat probleem terug laat komen :?

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

• Daan
Hmm, goede tip. Ik zal het vanavond even een poging wagen.
Zit nu op mijn werk, maar kan vanavond weer dingen gaan proberen (9u tijdsverschil ;)).

Nog andere dingen die ik eventueel kan proberen?

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Probeer deze manier: http://gathering.tweakers...message/31181540#31181540.. werkte bij mij namelijk ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

• Daan
Probleem is dat ik 1) helemaal geen beeld krijg en 2) hij zichzelf lijkt te rebooten elke keer als hij weer in Windows komt. Ik kan alleen niet zien wanneer hij in Windows komt en ik kan ook niet naar Safe Mode, want ik zie niks (ook al ram ik op F8 wat ik wil). Dus dat wordt moeilijk.. :)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26
miss een pci kaartje gebruiken om in windows te komen en zo je drivers te verwijderen.

• Daan
Stijnd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:31:
miss een pci kaartje gebruiken om in windows te komen en zo je drivers te verwijderen.
Klopt, kan, maar moet ik niet gewoon een POST screen kunnen zien dan? Ik zie nu helemaal niks, geen POST oid. Dus ik betwijfel of het aan Windows drivers ligt (ja, ook), maar als alleen de Windows drivers gaar zijn moet ik toch nog wel een POST kunnen zien?

• Daan
Crashed schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:24:
Heb je al geprobeert de monitor aan te sluiten met een D-Sub kabel i.p.v. een DVI-kabel.
Held! Dit werkt dus! Zit nu op een D-Sub kabel naar mijn schermpje te kijken (lang niet zo scherp als DVI zeg) en na de 8.11 drivers weer geinstalleerd te hebben, heb ik weer geprobeerd of DVI weer werkte. Maar dat was dus niet het geval.

Ik heb zo'n idee dat mijn monitor naar D-Sub zoekt als mijn DVI kabel erin zit, maar kom het OSD niet in om de input te veranderen. Dus als iemand weet waarom DVI nu niet werkt, dan hoor ik dat graag.. ;)

• Daan
Anyone? :)

• Daan
Opgelost. Voor de diegenen die willen weten hoe:

Doe de monitor uit, power cable er ook uit. Stop dan de DVI kabel naast de D-Sub kabel erin, en sluit de DVI kabel aan op de 2e DVI poort van je videokaart. Plug dan de monitor weer aan de stroom, zet hem weer aan. Dan in het OSD switch je over van Analog naar Digital (als het goed is kijk je nu via DVI dus).

Vervolgens zet je de monitor weer uit, stroom eraf. Je haalt de D-Sub kabel eruit en zet de DVI kabel over naar de 1e DVI poort van je videokaart. Stroom er weer op, monitor weer aan, en tadaa: weer gewoon DVI beeld zonder D-Sub kabel.

Weert terug bij af dus (8.11 en DVI), 8.12 blijkt toch niet lekker te werken ;)
Pagina: 1