Software om automatisch albumart toe te voegen

Pagina: 1
Acties:

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Hallo allen :)

De meeste kennen het wel, je wilt graag zoveel mogelijk van je muziek in iTunes voorzien van de bijbehorende albumart maar iTunes kan er (heel erg) veel niet vinden. En door de hoeveelheid is het niet mogelijk alles zelf, met de hand te doen.
Dus dan ga je opzoek naar software die dit zo goed mogelijk van je kan overnemen door sites als amazon.com te doorzoeken.
Ik heb nu even Coverscout gebruikt, werkt prima, maar het nadeel is dat deze nu om de 3 nummers crashed. Dus dat gaat niet werken.

Mijn vraag dan ook: met welke software hebben jullie goede ervaringen, als het op het opzoeken van albumart aankomt? Want ik ken eigenlijk alleen Coverscout als een goede optie, maar die werkt dus niet :(

EDIT: Album Cover Finder heb ik ook gebruikt, die werkt perfect maar vind te veel albums geen cover.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramquin op 11-12-2008 00:20 ]

Verwijderd

Ik doe het nog steeds handmatig, zodoende kan ik ook een geschikte afbeelding kiezen (grootte, kwaliteit, brightness/contrast).

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:23:
Ik doe het nog steeds handmatig, zodoende kan ik ook een geschikte afbeelding kiezen (grootte, kwaliteit, brightness/contrast).
Dan krijg je natuurlijk het beste resultaat, maar zoals ik al zei is 2846 albums handmatig doen voor mij niet echt een optie. ;)
Als die eenmaal compleet zijn kan ik het natuurlijk wel met de hand bij houden.

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Je moet zorgen dat de albumnamen _precies_ overeenkomen met de albumnamen uit de iTunes Store. Dan pakt iTunes de covers automatisch (moet je wel ergens in de settings instellen dacht ik).

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Raween schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:16:
Je moet zorgen dat de albumnamen _precies_ overeenkomen met de albumnamen uit de iTunes Store. Dan pakt iTunes de covers automatisch (moet je wel ergens in de settings instellen dacht ik).
Ook een erg handige tip waar ik in de toekomst op zal letten.
Maar voor nu blijft de hoeveelheid ook hiervoor een probleem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramquin schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:18:
[...]

Ook een erg handige tip waar ik in de toekomst op zal letten.
Maar voor nu blijft de hoeveelheid ook hiervoor een probleem. 8)7
hoezo? Alles selecteren en dan 'Grab Album Art'.. eventjes geduld maar dan heb je ook wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:50:
[...]hoezo? Alles selecteren en dan 'Grab Album Art'.. eventjes geduld maar dan heb je ook wat..
Zoals nu inmiddels toch wel duidelijk is kan iTunes bij heel veel nummers niet bijbehorende art vinden (met name de oudere nummers zoals uit de radio2 top 2000), daarom startte ik dit topic :/
Maar kennelijk valt het aantal mensen dat hier extra software voor gebruikt toch wel mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
iTunes e.d. mag in AMD :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Probeer eens iArt, werkte bij mij wel goed, je kan een trial proberen

http://www.ipodsoft.com/site/pmwiki.php?n=iart.Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin