Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een bootprobleem dat ik niet op kan lossen. Ik had een goedlopende raid0 op een 680i evga moederbord lopen totdat ik hem een keer opnieuw opstartte en hij niet wilde booten. Hij detect geen schijven meer.

Kabels zijn gecheckt, zit verder geen media in en bios staat verder goed. Hij ziet de raid wel als healthy en als ik Sata uitzet in de bios ziet hij de schijven apart maar bij het opstarten of bij de windows setup ziet hij beide schijven niet.

Ik heb al compleet nieuwe schijven getest maar dit mag niet baten, het moederbord vertoont verder geen rare foutmeldingen (´FF´ is goed ) en een biosflash pakt hij op zowel cdrom als floppy niet.

Windows setup F6 werkt niet want dan detect hij geen schijven.

Waar o waar kan dit aan liggen?

verdere specs:

2x 750gb samsun sata 2 schijven of 2x master & wd 250gb sata 2
evga 680i sli
4gig ocz 800mhz geheugen
Q6600
8800gt
700watt ocz voeding

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een foute CMOS, je zou vanuit de bios een nieuwe bios kunnen flashen en vervolgens je instellingen weer terug kunnen zetten om te kijken of het daar aan ligt.

Mocht dat niet zo zijn: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar ik heb zowel op een floppy als op een cdtje geprobeerd een nieuwe bios te zetten maar hij lijkt hem niet te pakken. hij start wel de windows cd op.. ik ga het nog eens proberen

Hij geeft floppy disk fail (40) en de cd negeert hij gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 23:58 ]

Verwijderd

Het kan zijn dat ik niet goed gelezen heb, maar welk mobo heb je?

Staat in de bios je bootvolgorde wel eerst op cd....?
Zit je floppy wel goed aangesloten op mobo (floppy disk fail 40 is meestal connector omgedraaid of geen stroom, gebaseerd op ervaringen uit een grijs verleden)

Dit zijn een beetje banale aanwijzingen maar soms kan je dit wel eens over het hoofd zien...

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 22:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wiethoofd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:54:
[...]

Een foute CMOS, je zou vanuit de bios een nieuwe bios kunnen flashen en vervolgens je instellingen weer terug kunnen zetten om te kijken of het daar aan ligt.

Mocht dat niet zo zijn: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken ;)
Zou een simpele CMOS reset dan niet voldoende zijn?

Verwijderd

Topicstarter
CMOS reset mocht niet baten en boot prioriteiten staan allemaal goed

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Effe samengevat:
-Bios herkent schijven, want anders kun je niet stellen dat de raid healty is.

-Windows F6 moet je doen VOORDAT hij schijven herkend, dus dat klopt, wellicht als je (met nlite/vlite) een bootdisk maakt waar raid drivers al in zitten? zeker weten dat je de goede raid driver hebt bij f6?

RAID 0 had je ingesteld in bios, niet als windows dynamic disk neem ik aan.
verder bios upgrade kan geen kwaad.. wat had je draaien?

http://www.overclock.net/...a-680i-sata-bios-fix.html
System instability is observed in the following ways (not a complete list):

.....
• Corrupted boot drive
......

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1