Gigabyte GA-MA78GM-S2H en shared video geheugen

Pagina: 1
Acties:

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 11:18
Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo met een onboard HD 3200 grafische kaart en 2 x 2GB RAM (Kingston Valueram) en een AMD 4850e processor
In DXDIAG en Catalyst Control Center (08.11) zie ik dat de videokaart 700 MB geheugen heeft. Als ik in de BIOS de shared geheugen waarde's verander (128 MB, auto (= 256 MB) of 512 MB) dan blijf ik echter 700 MB aan geheugen zien. Het overige beschikbare geheugen zie ik wel varieren afhankelijk van de in de BIOS ingestelde waarde. Is dit normaal voor dit moederbord of doe ik iets niet goed ?

[ Voor 10% gewijzigd door SanookH op 10-12-2008 23:07 ]

Verwijderd

DXDIAG laat volgens mij het maximale geheugen zien.
Het is iig niks om je zorgen te maken. ;)

• SanookH
Zorgen maken deed ik ook niet was meer nieuwsgierigheid. ;) Aangezien ik met XP pro draai neem ik aan dat ik zonder probleem het shared geheugen op 512Mb kan zetten zonder daar systeem performance voor in te hoeven leveren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

512Mb (64MB) is op zich een redelijke keuze, meer dan dat heeft toch geen zin met een integrated VGA oplossing. Als je wilt gamen zul je toch een externe videokaart moeten toevoegen. Qua performance hit gaat het om geheugenbandbreedte, niet geheugenhoeveelheid, dus dat maakt idd niet uit.

Trouwens, hoeveelheid geheugen in Megabit uitdrukken ipv MegaByte is vrij ongebruikelijk en vraagt om verwarring/misverstanden. Misschien handiger om het gewoon bij MB te houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 12-12-2008 18:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44
Volgens mij wordt het gewoon veroorzaakt door Vista. Ook bij kaarten met dedicated geheugen reserveert Vista een gedeelte van het hoofdgeheugen. Edit: Niet goed gelezen, je gebruikt XP. In ieder geval geeft Vista bij mij (ook 3200) het volgende aan hoe het videogeheugen opgebouwd is:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2qx9e2v.png

[ Voor 23% gewijzigd door Nielson op 12-12-2008 20:37 ]

• SanookH
Vreemde is dat ik bij mij niet zie hoe het geheugen opgebouwd is, die 700MB staat er altijd, maakt niet uit of ik ies voor 128 MB of 512 MB shared geheugen:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/15ocoie.jpg

Verwijderd

Hoi Sanook, ik heb ook deze combi alleen dan met 2GB RAM PC6400. Kan jij mij vertellen wat jij in je bios hebt staan als multiplier? En wat heb je als FSB snelheid?

Gr.
Eyerule

• SanookH
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:50:
Hoi Sanook, ik heb ook deze combi alleen dan met 2GB RAM PC6400. Kan jij mij vertellen wat jij in je bios hebt staan als multiplier? En wat heb je als FSB snelheid?

Gr.
Eyerule
Ik heb alles op default of auto staan, zal vanavond eens kijken wat de exacte waarden zijn.
Maar wat heeft dat met mijn 'probleem' te maken ? :? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SanookH op 15-12-2008 11:39 ]

Verwijderd

SanookH schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:38:
[...]

Ik heb alles op default of auto staan, zal vanavond eens kijken wat de exacte waarden zijn.
Maar wat heeft dat met mijn 'probleem' te maken ? :? ;)
Niks maar nu had ik makkelijk iemand gevonden die dezelfde setup heeft.. Ik denk die wil mij vast wel even helpen.. :)
Pagina: 1