[CentOS5] Script vanaf Diskette uitvoeren.

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ben druk bezig om een PowerEdge 1650 van Linux te voorzien.
Ik heb gekozen voor CentOS 5.2, omdat ik al enige ervaring heb opgedaan met CentOS 4.

Nu heb ik voor anaconda een kickstartscript gemaakt die mijn servertje unattend installeerd, dit stuk gaat goed. Mijn server wordt met de juiste packages geinstalleerd.

Nu heb ik zelf een bash scriptje gemaakt die het volgende doet:

-Dell OMSA repository koppelen aan Yum +import GPG-key
-Dell Community repository koppelen aan Yum +import GPG-key
-Dell Firmware repository koppelen aan Yum +import GPG-key
-Dell OpenManage installeren en configureren.
-Logical link maken voor de X11 fonts
-Checken of de (SCSI, BackPlane, BIOS, Management)firmware up2date is en evt. updaten
-Midnight Commander installeren
-Hele systeem updaten

Ik probeer het script te starten van een diskette, die gemount is op /media/disk en krijg ik een bash: install.sh : Permission Denied

Op google zitten kijken waar mij gewezen werd op execute rechte, dus voor de zekerheid chmod 777 gegeven. Nog steeds dezelfde error. Verder wezen zoeken en gevonden dat de map ook execute rechten moet hebben, nu geprobeerd om het mountpoint /media/disk van execute rechten te voorzien, maar hier kreeg ik de melding dat dat niet kan.
Dan maar geprobeerd om het script in /bin te zetten en nu doet ie het wel.

Nu is het mijn bedoeling om het script vanaf dezelfde diskette te laten draaien als waar mijn kickstart script staat, zodat ik het script aan het einde van de kickstart installatie automatisch kan laten draaien.

Hoe kan ik een script nou de juiste rechten geven dat deze van diskette kan draaien ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Wat zijn de exacte mount opties die zijn gebruikt bij het mounten van de diskette?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

USB Stick? Gaat vast meer van?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hoe heb je de disk geformatteerd? Als het iets als FAT is kan het best zijn dat de attributen ervoor fysiek in het filesystem niet bestaan. Formatteer 'm dan als Minix of ext2 of een ander native-unix fs.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
De disk is FAT geformateerd. Ik zal vanavond ext2 eens proberen.
Als dat het dan wel werkt dan is voor mij een USB stick niet echt intressant, aangezien ik dan de USB stick niet meer kan gebruiken onder Windows.

Diskette was trouwens gemount vanuit de GUI, dus geen idee welke mount opties er dan gebruikt worden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Dan format je de USB stick ook als FAT?
Pagina: 1