ADSL snelheid 50% trager

Pagina: 1
Acties:

• Kebabkever
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05-2024
Beste tweakers,

Sinds vanmiddag is mijn ADSL snelheid van Online erg traag geworden. Zelfs zo erg dat ik bij speedtest.bbned.nl maximale snelheid haal van 50/KBps. Dit was normaal zo rond de 1.3 MB/sec. Het abbonement is een 20mbit lijn. Het vreemde is dat het altijd goed functioneerde en er niks is veranderd aan de hele bekabeling.

Situatie:

Het modem zit vast aan een isra punt, en er zit 1 computer middels een CAT5 kabel aangesloten op de livebox. De afstand tussen het modem en isra punt is ongeveer 25 centimer.

Ondernomen acties:

1. Als ik een constante ping doe naar bijvoorbeeld www.google.nl, heb ik een gemiddelde tijd van 24 ms. Dit heeft soms uitschieters naar 45 ms, de gemiddelde packetloss is 21%.

2. Pingen naar het modem gaat met <1 ms en 0% packetloss. Overigens zijn alle instellingen op het modem standaard.

3. Zelf heb ik gebeld met de klantenservice en die zien alleen maar dat er een goede verbinding is, ze hebben ook een poort reset uitgevoerd zonder resultaat. Volgens hun functioneerd de lijn naar behoren.

4. Het modem is gereset.

5. Een andere livebox eraan gehangen met zelfde resultaat.

6. Kabeltje gecontroleerd tussen ISRA punt en modem, en heeft geen breuken o.i.d.

Ik zit met mijn handen in mijn haar, want heb net 3 maanden geen internet gehad wegens een technische fout van Online.

Alvast bedankt :)

Live by the drop

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opniew de klantenservice te bellen en ze het beter laten nakijken, met je lijstje bij de hand van wat je al geprobeerd hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kebabkever
Net gedaan, maar ze hebben een dossier aangemaakt dat tot 21(!!!) dagen kan duren.

Live by the drop

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan je waardes van je lijn in je livebox uitlezen .

Hoelang is je kabel van je ISRA naar je Livebox?
Probeer ook eens te pingen vanuit je livebox
(Geavanceerd als admin inlogen en dan bij ADSL_Lijn -->diagnose)?
Wat geeft de waarde van de internet verbinding in de livebox?
(hoofdmenu links informatie --> Internet verbinding.)
Wat zijn je waardes van de verbinding ?
(Geavanceerd als admin inloggen en dan bij Statistieken --> adsl statistieken.)

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
staat het draadloze internet van je livebox aan en zoja, welke clients staan er allemaal in je dhcp lijst. Mogelijk dat iemand je netwerksleutel heeft gekraakt (wat geen kunst is als je een WEP key hebt dat bijvoorbeeld een woord uit het woordenboek is). Indien je beveiliging op WEP staat, zet hem iig op WPA2, dat is het beste wat er momenteel voor handen is voor de consument en ook vrij veilig, je moet iig heel veel moeite doen om daarop in te breken en wat heb je dan.... idd, een consumentenadsl lijntje, niet heel boeiend.

Heb je met een andere pc op je netwerk ook dezelfdde lage snelheid? En staat je pc die met 1 meter kabel is verbonden dan wel uit. Zijn alle virusdefinites up to date en heb je vrij recent (vandaag of sinds het probleem is begonnen) een complete virusscan en spyware scan uitgevoerd op je pc. Mogelijk zit er een spammer op je pc en wordt je inet connectie misbruikt om de hele dag email te versturen oid.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nette post. Packetloss hoort niet, en al zeker geen 21%.

Rare vraag, maar heb je het ook met een andere PC/laptop geprobeerd?

• Kebabkever
@ Lucky: zie post :)

En de waardes zijn:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10772 Kb
Afname Dichtbij : 12.5 (dB)
Ver weg : 2.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Dit zijn alle statestieken.

@ Niesl: Dat was ik dus vergeten :), er is geen draadloze kaart aanwezig in de livebox. Ik heb met andere computer ook zelfde probleem. Heb namelijk mijn laptop ook nog aangesloten op het modem. En daar is het zelfde resultaat. Ik ben echter erachter gekomen dat als ik de modem reset via http://192.168.1.1 dat hij dan ongeveer een half uur op snelheid is. Vervolgens veranderen de waardes hierboven in 4132 downstream. Voor de rest hetzelfde.

Daarnaast zijn alle virusdefenities up to date (NOD32) hier. Net ook nog op andere desktop geprobeerd. Resultaat hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Kebabkever op 10-12-2008 23:41 ]

Live by the drop

• Kebabkever
Mensen die hebben gereageerd in dit topic, bedankt voor jullie reacties zover. Ik heb bij toeval de oorzaak gevonden. De oorzaak was een kapotte adapter. Ik had toevallig nog een adapter liggen van een livebox, en ja hoor nu doet ie het wel goed.

Dit is ontdekt na lang en heel lang graven in google resultaten.

Nogmaals bedankt :)

Live by the drop

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kapotte adapter? Vreemd... ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad als jij. Ook bij Online (voorheen Orange). Bij mij was het gisterochtend spontaan opgelost. Geen stom toeval dat je ook je adapter vervangen hebt?

[ Voor 32% gewijzigd door Vicarious op 14-12-2008 15:34 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1