hallo,
ik heb een probleem en ik geraak er niet uit (en ik hoop dat jullie me kunnen helpen
)
Ik wil dus de volgende query uitvoeren:
maar deze worden nu gesorteerd op O.Naam, is er nu geen mogelijkheid om het resultaat te gebruiken in een nieuwe query en daar dan te ordenen op R_Datum?
Ik had in mijn gedachten om deze select op te slaan in een tijdelijke tabel ofzo en dan een order by te doen op die tabel, is dit mogelijk?
ik heb een probleem en ik geraak er niet uit (en ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik wil dus de volgende query uitvoeren:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT O.Naam, O.Door AS O_Door, UNIX_TIMESTAMP(O.Datum) AS O_Datum, R.Door AS R_Door, MAX(UNIX_TIMESTAMP(R.Datum)) AS R_Datum FROM `forum_onderwerpen` AS O LEFT JOIN `forum_reacties` AS R ON (O.Id = R.Super) WHERE O.Zichtbaar = '1' GROUP BY O.Naam LIMIT 5 |
maar deze worden nu gesorteerd op O.Naam, is er nu geen mogelijkheid om het resultaat te gebruiken in een nieuwe query en daar dan te ordenen op R_Datum?
Ik had in mijn gedachten om deze select op te slaan in een tijdelijke tabel ofzo en dan een order by te doen op die tabel, is dit mogelijk?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 11:25 ]